Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne szarpniecie na zakretach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam czasem jak pokonuje zakręt nawet nie wielki szybkość ok 60 -100 km i jak są dziury na tym zakrecie to czuje jak cale auto nagle szarpnie w bok czego moze byc to wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój opis nie jest zbyt precyzyjny. Nie napisałeś czy "szarpanie" jest w przodu czy z tyłu.

Gdzieś występuje luz w zawieszeniu stąd taki objaw, trzeba popatrzyć na wszelkie mocowania, wahaczy, zwrotnic, amortyzatorów.

Przypuszczalnie jest to wina amortyzatorów, ale jak już napisałem mało danych.

Przy okazji, nie słychać jakiś stuków z zawieszenia przy pokonywaniu nierówności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo, okazało się że luz się zrobił w zwrotnicy tam gdzie wchodzi bolec od sworznia wahacza.

Wyglądało to tak, ze auto niespodziewanie uciekało na zewnątrz zakrętu.

Sprawdź to bo to nic przyjemnego.

P.S. Zwrotnica 120 zł :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o szarpniecie wystepuje tylko jak sa dziury na zakręcie tak jak napisał

meganecoupe02 jakby całe auto sie oderwało od asfaltu i nagle opadło mocne szarpniecie w bok calego auta pojadę na podnośnik może będzie to samo co miałeś ty

a co do stuków do jak jadę po nierównościach to jakby cos skrzypi w lewym przednim kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie sworzeń wahacza lewego koła.

Wydaje mi się, że luz ten będzie spory. Być może tak jak pisze meganecoupe02 trzeba będzie wymienić całą zwrotnicę.

Tak na odległość zgaduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o skrzypienie w lewym kole to u mnie też skrzypi i z tego co widziałem jak miałem samochód na podnośniku muszę wymienić gumę przy stabilizatorze wahacza. sprawdź jej stan. u mnie jest całkiem zniszczona. a jeśli chodzi o to szarpanie to też mam ale jeszcze nie wiem czym spowodowane. jak mi otworzą warsztat po urlopie to pojadę i sie dowiem. na razie jedyna rzecz jaka sie dowiedziałem to że mam zniszczone zawieszenie i nadaje sie do wymiany. ale co konkretnie to nie powiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila, skrzypienie i pukanie to jedno, przeważnie do wymiany są elementy gumowe, na wahaczu lub drążku stabilizatora - tzw łączniki stabilizatora lub gumy.

To że auto źle się prowadzi na zakrętach i odczuwalne to jest właśnie jakby auto nagle "uciekało" spowodowane jest głównie zużytymi amortyzatorami, ale nie można wykluczyć, że któryś element zawieszenia jest znacznie zniszczony, ma bardzo duży luz np po wjechaniu w dziurę.

Nie da się tego stwierdzić bez szarpaków, lub podniesienia auta tak aby nie stało na kołach i wtedy sprawdzać, czy gdzieś nie występuje luz.

Tu mogę jedynie wskazać, co należałoby sprawdzić:

1) mocowania amortyzatorów.

2) tuleje gumowo-stalowe na wahaczach również z tyłu.

3) pooglądać sworznie wahaczy,

4) jakby przy okazji sprawdzić stan łączników drążka stabilizatora

 

Pytałem czy szarpie z przodu czy z tyłu? Bo jest to pomocne w szukaniu usterki.

 

Jak auto będzie w górze złapać za koła i sprawdzić, czy nie mają luzów, ciągnąć góra-dół.

Tam nie ma prawa być jakiegokolwiek luzu, koła nie mogą się "chwiać"

 

Acha jeszcze jedno - opony, przypomniałem sobie że podobne objawy wykazują uszkodzone opony, które mają jakieś wybulenia czy kręcące się niecentrycznie.

Bez przejażdżki autem nic więcej nie pomogę. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dziś byłem w warsztacie dowiedzieć się co muszę wymienić. mechanik powiedział że mam do wymiany (miedzy innymi) tulejki stabilizatora. i tu moje pytanie czy da się to wymienić w garażu bez potrzeby płacenia za to mechanikom. za wszelkie instrukcje będę bardzo wdzięczny. pozdrawiam.

 

PS. szukałem na forum ale nie mogę znaleźć (może źle szukam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"tulejki stabilizatora"?? Cóż to jest?

Może gumy stabilizatora? Albo tuleje wahacza?

Nie pomyliłeś czegoś?

Szukaj gumy "stabilizatora" "sworzeń" i przeglądnij wszystkie tematy gdzie piszą o stukach z przodu.

Oczywiście wszystko da się zrobić we własnym zakresie ale potrzebne są odpowiednie narzędzia i kanał.

Gumy stabilizatora bez problemu sam wymienisz, do wymiany tulei gumowych na wahaczu potrzebna jest jakaś prasa, może być imadło najpierw żeby je wycisnąć, a potem wcisnąć w wahacz + odpowiednie pierścienie żeby je wypchać i wcisnąć.

Polecam sam naprawiam masz tam na ten temat wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info. poszukam dokładnej i przejrzę książkę. a pisze tulejki stabilizatora bo tak mi powiedzieli w warsztacie. kanał w garażu mam wiec problemu nie powinno być.

 

poszukałem i znalazłem. w książce "sam naprawiam znalazłem". napisali tam żeby podczas montażu przestrzegać właściwych momentów dokręcenia śrub. problem w tym że nie znalazłem tam jaki jest moment dokręcenia śrub mocowania drążka stabilizatora do wahacza. może ktoś zna ten moment. jeśli tak to proszę o info. pozdro.

 

 

gumy już wymienione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chodzi o te szarpniecie Winą był lewy tylni amortyzator który nie tłumił nic po wymianie tylnych amorków jest ok teraz czeka mnie przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepnę się pod temat ze swoim problemem, którym jest odgłos tarcia i skrzypienia przy lewym tylnym kole. Odgłos idealnie przypomina zużyte szczęki hamulcowe ale to na 100 % nie to - sprawdziłem - mają jeszcze sporo okleiny ściernej. Bębny rok temu szlifowane także też ok. Odgłos pojawia się najczęściej podczas skręcania i jazdy po nierównej nawierzchni. Gdy podczas postoju dociskam i próbuję kołysać tyłem auta też zaczyna skrzypieć. Tylko na lewym tylnym kole - na prawym nic nie słychać. Gumy stabilizatora wymieniłem w tamtym roku bo był już trochę " jajowate". Amortyzatory do wymiany (niskie tłumienie) ale to nie od nich jest taki odgłos. Uprzejmie proszę o pomoc bo dużo jeżdżę i obawiam się efektu domina jeśli w porę tego nie zrobię. Planuje robić to samodzielnie w przyszłym tygodniu przy okazji wymiany amortyzatorów. Na koniec info o samochodzie : megane I ph II 1.4 16V Classic (1999). Prawie 200 000 przebiegu - zawieszenie tylne prawie że 100% oryginał, wymienione gumy stabilizatora i łożysko piasty prawej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!