Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wahacze, końcówki drążków kierowniczych


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do napraw zawieszenia w moim M3.
Do wymiany mam na chwile obecną łączniki stabilizatora i wyrobione tuleje na obu wahaczach, sworznie są OK,  ale mając na uwadze, że oryginalne całe wahacze są dostępne w dobrej cenie - wymieniam całe kompletne wahacze. 

Pytanie jest takie - czy po takiej wymianie konieczne jest ustawianie zbieżności ?  Bo jeśli tak, to wymienię też profilaktycznie końcówki drążków kierowniczych, na chwilę obecną są OK, ale nie chcę tego robić ponownie za 10k km. Co jeszcze można zrobić w zawieszeniu, by przy jednej robocie, mieć spokój na dłużej ?

Edytowane przez looker29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zasady nie wymieniamy dobrych części, mogą przejechać jak piszesz 10k km a mogą jeszcze 100k. Po wymianie wahaczy nie ustawiamy zbieżności. Oczywiście, jeżeli jest problem, samochód źle się prowadzi, ścina opony itp. to jak najbardziej tak.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zrobić na bogato to wymień całe kolumny a do tego końcówki i drążki. Te sworznie może i nie stykają ale przeszły już swoje. Do tego gumy na drążku stabilizatora.

Inwestując tyle pieniędzy lepiej ustawić zbieżność. Napewno nie zaszkodzi a sądzę, że będzie co ustawiać.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same drążki kierownicze nie są chyba elementem, który ulega jakiemuś specjalnemu zużyciu - nie ma tam elementów gumowych czy połączeń ruchomych, w przeciwieństwie do końcówek drążków. Więc samych drążków chyba nie będę ruszał.

Amortyzatory i sprężyny wymieniane w ubiegłym roku, także też zostają ;) 

Do listy dorzucam gumowe poduszki stabilizatora, mały koszt, ok.20zł/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki posiadają element ruchomy na który działają ogromne siły. W moim przypadku drążki zużywały się częściej niż końcówki - rzekłbym, że końcówki były pancerne a drążki z gównolitu.

Za remont wahaczy zapłacisz prawie tyle samo co za nowe wahacze a sworznie będziesz miał nowe.

Masz pewność, że tuleje będą wymienione prawidłowo, będą ustawione tak jak w fabryce? Mechanik przy montażu nie ich nie uszkodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, szwagier24a napisał:

Za remont wahaczy zapłacisz prawie tyle samo co za nowe wahacze a sworznie będziesz miał nowe.

Masz pewność, że tuleje będą wymienione prawidłowo, będą ustawione tak jak w fabryce? Mechanik przy montażu nie ich nie uszkodzi?

 

Wiem.. właśnie dlatego wymieniam całe kompletne wahacze.. pisałem to w pierwszym poście ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie, chcę podejść do tematu kompleksowo - wymienię też amortyzatory, które są od nowości (180tys. km), sprężyny i górne mocowania amortyzatorów z łożyskiem. Chcę, by to auto pojeździło pare kolejnych lat bez problemów ze strony zawieszenia.
Koszty części na chwilę obecną:

  • wahacze OE renault 360zł za 2 sztuki,
  • łączniki stabilizatorów OE renault 70zł/szt.,
  • końcówki drążków TRW 50zł/szt.
  • amortyzatory Kayaba 130zł/szt.
  • sprężyny Kayaba 105zł/szt
  • poduszki amortyzatorów 150zł/komplet 2 szt.

I pytanie - jaki może być koszt robocizny, mniej więcej, za wymianę tego wszystkiego..? Biorąc pod uwagę, że przy rozpinaniu i tak całego zawieszenia większość rzeczy jest wtedy na wierzchu, liczę że kompleksowo da się to zrobić za rozsądne pieniądze. Może ktoś robił taki remont zawieszenia ? Jaka stawka będzie uczciwa za taką wymianę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie można by ciut lepiej to skonfigurować, ale jak zrobiłeś sam to OK Proponuję tylko już komplet drążków a nie same końcówki np.: TRW DRĄŻEK KIEROWNICZY KPL. RENAULT L Drzewica - Allegro.pl  Jak już będą składane całe kolumny to warto także łożyska kół. Pamiętaj też o takim małym szczególe, jak łożysko podpory półosi, małe gówienko a potrafi szumieć i problemów narobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska kół? Przecież one są drogie i łatwo je uszkodzić przy montażu.

 

Ja na pewno bym nie kupił już kayaby.

Do Espace kupowałem wszystko z oryginału i zapłaciłem albo tyle samo, albo minimalnie więcej niż lipne zamienniki.

Są sklepy internetowe specjalizujące się w Renówkach, zamawiają tam duże ilości, więc mają duże rabaty. 

Przy oryginałach masz pewność, że auto będzie jeździć prawidłowo i nie będzie stać 10cm wyżej niż na fabrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he, widać że kolega z młodszego rocznika i praktyk w Warszawskim FSO za komuny nie miał. Fabryka samochodów to taka tylko montownia, gdzie części pochodzą dziś od wielu różnych producentów. Główną własną częścią takiej fabryki to obecnie najczęściej...lakiernia. To, jak dobry jest dany samochód czy marka zależy właśnie od tego, jakie "składniki" zostaną do niego na etapie projektowania wytypowane. Jak ma być tłusto zamawia się komponenty droższe, jak recesja na horyzoncie zamawiamy części tańsze. Jak będziesz wymieniał cokolwiek w samochodzie to zauważysz często na częściach oprócz logo Reno także nazwę i logo producenta części. Osobiście w moim przypadku np. pompa wody, którą nazywasz zamiennikiem była lepsza od oryginału. Po pierwszej wymianie rozrządu oryginalna była mocno zużyta i aż grzechotała. Po drugiej wymianie na zamienniku było już OK. ps amorki też bym kupił inne np.: Amortyzator SACHS 315 294 543020008R Internet - Allegro.pl i takie łożyska kół: ŁOŻYSKO KOŁA SNR PRZÓD RENAULT CLIO KANGOO SCENIC kalisz - Allegro.pl

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:rolleyes:  Wiem jak to działa ;)  Dlatego staram się kupować świadomie.. Nie zawsze oryginał jest lepszy i warto za niego płacić.. Ale np. łączniki stabilizatora, gdy spojrzałem jak wyglądają zamienniki, a jak OE Renault, to na pierwszy rzut oka widać że ori są solidniejsze, a różnica w cenie 20pln.   Ale fakt - trzeba dobierać części z głową. Dzięki za rady <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory przód w oryginale do MIi są Kyb. Uwaga na sprężyny Kyb do przodu: u mnie w MII stoi wyżej niż na starych i jest dużo sztywniejszy. Na tył kupiłem Lesjofors. Myślę, że lepszy wybór.

Końcówki i drążki kupowałem od Moog bo: tańsze od TRW i dwa razy trwalsze.

Polecam łączniki JGR Bielsko Biała. W cenie chińczyka a lepiej wykonane niż Lemforder czy Meyhle HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!