Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0299


Jeanik001

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Jeanik001 napisał:

komunikat wyskakuje  zazwyczaj gdy podjeDza się pod wzniesienie

Błąd ten oznacza, że sterownik ECU wykrył błąd między ;

      - oczekiwanym a faktycznym ciśnieniem doładowania,

     - turbina nie daje wystarczającego ciśnienia,

Przyczyną może być ;

    a/ dużo jazd na krótkim dystansie, po mieście ;

           -  zamulony katalizator,

           -  przyblokowane kierownice turbiny,

           -  przyblokowany egr,

    b/ nieszczelność, dziura w dolocie za turbo, nieszczelny intercooler ,

    c/ niesprawny elektrozawór sterowania turbiną ;

            - węże podciśnienia ; uszkodzone, niedrożne, nieszczelne,

    d/ zły stan turbiny ; luzy osiowe i promieniowe za duże, uszkodzone łopatki turbiny ;

           -  stan filtra powietrza,

           -  sposób rozpoczynania jazdy i gaszenia silnika,

           -  czy sztanga przy turbinie pracuje lekko i w całym zakresie,

    e/ przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.za.odpowiedz. dzisiaj kolejny raz jadąc pod.gorke z prędkością ok 90km/h wyskoczyla awaria silnika. Auto nie traci moocy zero szarpnięć 

 Ściągałem inny program i doszly inne błędy.. 

 

Screenshot_2020-11-22-17-30-26-442_com.ovz.carscanner.jpg

Nie nie ma żadnych objawów auto nie traci mocy nie szarpie pali normalnie wszystko jest wporządku. Nie ma.problemow z jazdą.. kiedyś czujnik ciśnienia wyskoczyłem w obd 2 i go. Wymieniłem był spokój pół roku ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij  Pyclip i nim odczytaj błędy, przynajmniej będziesz miał 100 % pewności o co chodzi.

Jak jak pisał wcześniej @Andrzej-2010 błąd dotyczy niezgodności odczytanego ciśnienia doładowania z zadanym. Albo szwankuje elektrozawór ciśnienia doładowania albo sam czujnik odczytujący to ciśnienie. Bez kosztów możesz sprawdzić czy lekko chodzi sztanga turbiny.

Błąd 1525 jest standardową konsekwencją wyżej wymienionych błędów i nie ma co się nim przejmować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Internecie.  Np. TU

@omega wymieniłeś komputer bo miałeś problem ze sterowaniem wtryskiwacza, myślisz, że błąd doładowania może też dotyczyć komputera wtrysku a nie czujnika doładowania lub zatarcia kierownicy? Podobnie miałem w poprzednim SC II i tam podobny błąd był spowodowany zatartą kierownicą turbiny. Z taką różnicą, że błąd P0299 nie występuje w żadnym sterowniku silnika 1,5 dci: SID 305, SID 301, DCM 1.2, DCM3,4 i trudno określić czego dotyczy. Dlatego warto prześwietlić sterownik silnika czymś co czyta błędy silnika typowe dla renault.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aniewa, u mnie kiedyś jakiś czujnik padł, tylko nie pamiętam jaki, wiem, że kupiłem na Allegro za grosze, podmieniłem i jeżdżę do dziś. Pamiętasz co to za ustrojstwo było? Tylko że u mnie nie dało się wtedy jeździć, jeździł dopiero jak się rozgrzał, na zimnym góra 20metrów.

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię martwić, ale mechanicy przy tym kucną. Chyba, że ktoś robi typowo renówki i ma graty na podmianę np. RENOMAX W-wa tylko oni Cię raz że skasują tak, że z butów wyskoczysz a dwa, zostaniesz kilka ładnych dni bez samochodu. Do tego typu napraw trzeba podejść po męsku z honorem, albo Ty jego, albo on Ciebie. Niestety, trzeba będzie trochę po omacku się poruszać. Kupisz sterownik silnika, sklonujesz nie trafisz, będziesz miał jak znalazł na zapas. Oczywiście, gdzieś trzeba krztę zdrowego rozsądku zachować, na szczęście używek masz bez liku za grosze. Widzę, że sam potrafisz się w tej materii poruszać to i radę dasz. Dla pocieszenia powiem, że też podobnie elektronikę naprawiałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!