Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic III 1.5 dCi


Haifisch

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Haifisch napisał:

Już męczy mnie to szukanie samochodu.

Nie daj się zmęczyć to jest Twoje ciężko zarobione 30K.

Bądź szorstki i twardy, pamiętaj że z handlarzem się nie rozmawia to są ludzie tak zniszczeni przez ten biznes że nie mają skrupułów.

On nic o tym aucie nie wie, więc po co rozmawiać. Liczy się stan techniczny i to co samo auto Ci "powie".

Handlarz przywiózł na lawecie, zlecił naprawę, czyszczenie i poprawił ogłoszenie z innego auta żeby w miarę pasowało do sprzedawanego pojazdu.

Jeżeli chodzi o przebiego to warto sprawdzić TUV, choć w większości przypadków go nie ma, bo znowu trzeba wydać 100 euro :34_rolling_eyes:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, omega napisał:

Ktoś zapłacił za diesla reno sporo kasy więcej po to, żeby przejechać przez 6 lat 130k km?? A co to za przebieg 380k km? Wymienisz rozrząd i panewki i jeszcze Ci kupa kasy zostanie.


sory ale prawie 400 tys nalotu w Reno to dla Ciebie mało ?
Nie wiem jak ostrożnie musiałbym się obchodzić z diamentem na masce żeby dobić do takiego przebiegu, chyba nie ogarnąłby tego - miałem 4 nowe Reno z salonu i sprzedawałem przed 50 tyś km nalotu - auta w bogatych wersjach, dobrze wyposażone, użytkowane głównie przez żonę i wnętrza były już porysowane (twarde plastiki) fotel kierowcy pode mną skrzypiał, coś pukało w zawieszeniu, skrzypiała klapa bagażnika itp itd to nie są trwałe auta jako całość.
Nie pisz ciagle o silniku jako o całości samochodu i jego długowieczności. Silnik kupisz używany za grosze jak padnie, panewki też zmienisz - ale gdzie reszta podzespołów auta ?

 

wychodzę z założenia że używany samochód kupuje się z jak najmniejszym przebiegiem, nawet kosztem starszego rocznika, kilometry zużywają samochody jako całość, a mam doświadczenie bo do firmy kupuje sobie co 3-4 lata nowe auto i stukam nim 200-240 tys - przy takim przebiegu na naszych drogach , czy to vw czy Skoda czy Merc to już zużyty skrzypiący wyeksploatowany wóz.

z reszta czemu sąsiedzi z zachodu pozbywają się wozów przy magicznych 200 tyś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lionel2000 napisał:

Nie daj się zmęczyć to jest Twoje ciężko zarobione 30K.

Bądź szorstki i twardy, pamiętaj że z handlarzem się nie rozmawia to są ludzie tak zniszczeni przez ten biznes że nie mają skrupułów.

Dzięki za wsparcie ;-)

 

7 minut temu, Sarna1 napisał:


sory ale prawie 400 tys nalotu w Reno to dla Ciebie mało ?
Nie wiem jak ostrożnie musiałbym się obchodzić z diamentem na masce żeby dobić do takiego przebiegu, chyba nie ogarnąłby tego 

No właśnie wychodzę z tego samego założenia. Patrzę żeby przebieg był możliwie jak najmniejszy ale jeśli jego wiarygodność jest niepewna to odpuszczam.

Mam świadomość, że 99% diesli jest kupowana po to żeby waliły trasy i jest to jak najbardziej okej ale logiczne, że przy przebiegu powyżej 200 tys już dużo łatwiej o usterkę czegokolwiek niż jak auto ma ~100 tys.

Niestety taki mam budżet, na nowe jeszcze mnie nie stać a sceniciem i mi i mojej kobiecie dobrze się jeździ więc takiego będę szukał.

Mam czas do momentu aż się poczciwy golf iv rozsypie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz też sporo racji Sarna1, w tym jestem tylko teoretykiem. W życiu już 50 latka miałem raptem 5 samochodów (w tym jeden tylko rok) Pewnie wielu z Was miało rocznie tyle. Na razie jakiegoś dużego zużycia w swoim nie widzę. Wzrok trochę co prawda siadł, ale zrobię fotki :) Niebawem 400k km to będzie takie podsumowanie. Najdroższa część to na pewno niedawno zakupione nowe wtryskiwacze, ale takie summary będzie. Należy się ono obecnym i przyszłym czytelnikom forum.

Uważam, że 1.6dCi jest jeszcze lepszy. Mój kuzyn takim jeździ od nowości. Jakiś czas temu gadaliśmy, to już miał nalatane 600k km wiec teraz myślę będzie miał ok 700k km Przy ok 0,5mln miał wymienione sprzęgło, turbo oraz rozrząd. Rozrząd tu kosztuje grosze: FEBI ZESTAW ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU MERCEDES Busko Zdrój - Allegro.pl. Nie miał jeszcze wymienionych wtryskiwaczy ani nic innego w ukł. zasilania. Także spoko. Gdybym ja miał dziś ponownie kupić Renówkę, to właśnie wybrałbym z tym silnikiem.

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są mniej popularne i NIE są  już w Reno dostępne. Oglądałem niedawno kolegi nowego Nissana i tam jeszcze ten silnik był. Znaczy, że jeszcze w produkcji. Wiąże się to ze wszystkimi tego konsekwencjami, tj. mniej używanych części zamiennych, mniejsza wiedza mechaników itp. Ogólnie znane ograniczenia krótkich serii. Będzie drożej, ale jakość tegoż bardzo OK Francja dieslem stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już wiesz, że mamy świat jaki mamy, ludzie różne rzeczy piszą, w końcu jeszcze wolność słowa jakaś jest. Dlatego tu, na forum branżowym warto takie cytaty przytaczać do weryfikacji, poprzeć swoją rację jakimś dowodem, zdjęciem itp. Żeby trochę wyjść ponad tę mizerność. Ja wtryskiwacze wymieniłem ze względu na złą diagnozę, uszkodzeniu uległ sterownik silnika. Wymieniłem na zasadzie dobre na nowe. Cena gdzie kupiłem: WTRYSKIWACZ-E A2C59513484 BYDGOSZCZ - Allegro.pl udało mi się wytargować po 650zł/szt. Jak widzisz dość daleko im do 2tysi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6dCi chyba jednak w to się nie pchaj, silnik jak mówiłem, dzieło sztuki inżynieryjnej, prawdziwy majstersztyk, ale z pewnością będzie sporo drożej. W Inter Cars regenerowane (0 986 435 211) po ok 1000zł chodzą. Także widzisz, jest drożej czego nie dotkniesz do 1.5dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zależy od indywidualnego podejścia. Jak ja szukałem mojego szczeniaka to pod uwagę brałem tylko 1,6dci lub 2,0dci.

2,0dci w manualu to biały kruk dlatego kupiłem 1,6dci.

Weź pod uwagę że taki Grand Scenic waży 1,5 tony a z pełnym załadunkiem dwie. Jego serce musi mieć siłę żeby poruszać tą masę.

Moim zdaniem 1,5dci do krótkiego jeszcze wystarczy ale GS to tylko 1,6 lub 2,0.

Silnik R9M jest protoplastą R9N co w moim przekonaniu dobrze o nim świadczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak LIONEL2000 jak kupisz nowy OK, też gdybym dziś brał to wszedłbym w 1.7dCi choć jeszcze nie ma o nim opinii, natomiast z używka? No nie wiem. Tu już niech zdecyduje kolega Haifisch. Też musi jakieś ryzyko na swoje barki wziąć :) Wiesz Lionel, jak nie lubisz częstych zmian jak przykładowo ja, to przejeździsz 20 lat, zrobisz 1mln km i oddasz bezdomnemu. Jak nie rozdupcys wcześniej (czego oczywiście nie życzę) Wtedy OK natomiast w używce? Trzeba chyba jakieś ryzyko wliczyć i wtedy ewentualne koszty, dostępność części i ich cena, znajomość mechaników itp. gra rolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, teraz takie czasy że to bezdomni oddają auta ... :D

Z tą dostępnością części bym nie dramatyzował R9M w wersji biturbo był montowany do 2018r choćby w Talismanie.

Ponadto latają na nim dostawczaki takie jak Trafic/Vivaro/Talento/NV300 czy Primastar i robią kosmiczne przebiegi więc cześci muszą być zapewnione jeszcze długo.

 

Edytowane przez Lionel2000
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!