Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V Wyciek oleju w górnej części silnika


coder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zauważyłem dziś pocenie się/ wyciek oleju w górnej części silnika, jak na załączonych zdjęciach. Przeglądnąłem forum i podobne wątki widziałem sugerujące że jest to wyciek z górnej pokrywy silnika lub odmy. Z uszczelnieniem górnej pokrywy podobno jest trochę roboty bo wyczytałem, że trzeba od nowa rozrząd ustawiać, a szczegół tkwi w tym, że około 2,5 tys km wymieniany był rozrząd + osprzęt (pompa itp.).

Ktoś może ma pomysł czym ten wyciek ze zdjęcia może być jeszcze spowodowany? I drugie pytanie, czy jeżeli byłby to wyciek z górnej pokrywy to możliwe jest, że zostało to uszkodzone przy wymianie rozrządu? Wcześniej tego nie zaobserwowałem i się zastanawiam, czy przy wymianie rozrządu istnieje potrzeba ściągnięcia górnej pokrywy, a tym samym mechanik mógł niedokładnie uszczelnić pokrywę (nie wiem co tam jest uszczelka czy jakaś pasta).

Zamierzam z tym pojechać do mechanika, ale chcę zdobyć trochę wiedzy na ten temat czy to on przy rozrządzie mógł to spowodować, aby oddać na gwarancję (domyślam się że wcześniej wycieku nie było bo chyba by mi powiedział przy wymianie rozrządu) :)

 

Z góry dzięki za wszelkie istotne informacje.

Pozdrawiam

1.jpg   2.jpg   3.jpg

 

4.jpg   5.jpg  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odmy lub pokrzywy odmy to tad pokrywą zaworòw. I do tego nie trzeba rozcinać rozrządu. Olej masz na górze silnika więc  na 99.99 procent to nie jest z zaworòw. Nie ma potrzebny ściągania kolektora do wymiany rozrządu. 

5a3684d583b6d_wyciekoleju1.jpg.54e49dc1f887b457478466295804a6a9.jpg

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod dolotem jest jeszcze jedna pokrywka, która też lubi się rozszczelnić. Uszczelnisz ją bez demontażu rozrządu. 

Inna sprawa to silikonowa uszczelka pod dolotem, o której wyżej wspomniał markis80, może być odkształcona.

 

Mechanika możesz zapytać, ale zanim wpakujesz się w koszty to kup sobie puszkę zmywacza do hamulców i po rozmowie z mechanikiem wymyj to miejsce zmywaczem. Później obserwuj, bo ten wyciek mógł się zbierać bardzo długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zalana była w oleju cała góra silnika i mnóstwo starego oleju szczególnie w trzeciej komorze świecy. Wszystkie cewki zapłonowe oblepione resztkami oleju. W kolektorze też dużo oleju i zabrudzona przepustnica. Wymieniłem małą okrągłą uszczelkę na połączeniu kolektora z pokrywą zaworów oraz 4 uszczelki prostokątne pokazane na zdjęciach poniżej. Oryginalne Renault kosztowały niewiele bo 20 pln ta okrągła i po 15 pln za sztukę te prostokątne. Od tamtej pory przejechałem około 2000 km i jest czysto, nie widać wycieku.Czynności związane z wymianą nie były skomplikowane a oszczędności rzędu 300-400 pln znaczące. No i ta satysfakcja. Dodam, że mam w aucie instalację lpg więc musiałem dodatkowo zdemontować listwę z wtryskiwaczami i przewody z kolektora co również nie stanowiło problemu. Jedyny mankament to przepustnica po oczyszczeniu jakiś czas musiała się adaptować, no i szarpie w chwili przełączania na lpg i odwrotnie. Myślę, że trzeba wyregulować mieszankę po oczyszczeniu kolektora i przepustnicy. Nie bójcie się robić tego samemu. Polecam. 

20201010_143828.jpg   20201010_143823.jpg   20201201_010841.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam 4 wężyki. Po jednym w każdy kanał kolektora.

A jeśli chodzi o wyciek coder to będzie raczej ta mała okrągła uszczelka na łączeniu kolektora z pokrywą zaworów. Zwróć dokładnie uwagę na zdjęcia, które dołączył. Wyciek jest nad cewkami, a uszczelnienie o którym Ty piszesz Renia08 jest pod cewkami. 

https://youtu.be/W-Gm5Zv-qs0 

Ten film zdecydowanie ułatwi demontaż kolektora i przepustnicy. Mnie bardzo pomógł. Polecam.

Edytowane przez Chucky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czasu demontażu kolektora i przepustnicy instalacja pracowała idealnie i nie odczuwalne było przełączanie z benzyny na lpg i mieszanka też była odpowiednia bo sprawdzane było wszystko na przeglądzie lpg u gazownika więc myślę, że te 4 wężyki chyba nie przeszkadzały. Lpg to BRC Sequent 24 montowana w Niemczech. Niestety trochę przekombinowane bo filtr fazy ciekłej jest na dole silnika a wielozawór w butli od strony podłogi. Taki to pomysł miał Helmut :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi. Aktualnie wyczyściłem ślady na ile mogłem bez odkręcania kolektora i będę obserwował gdzie to się będzie gromadzić. Pewnie w wolnej chwili zdecyduję się na odkręcenie kolektora - namówiliście mnie bo nie wygląda to na jakieś wielkie wyzwanie :) Czy jak odłączę plus z akumulatora to później jest potrzebne jakieś kodowanie/adaptacja czegoś? Rozumiem, że jak nie będę ruszał w przepustnicy tego elementu co się otwiera to ona nie będzie wymagać żadnej adaptacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę przy okazji wyczyść. Zaadoptuje się sama - mogą, ale nie muszą wystąpić falowania obrotów. Adaptację można przyspieszyć rozpędzając auto na biegu chyba trzecim do 4 tyś. i puścić gaz, zaczekać aż układ wtryskowy zacznie podawać sam paliwo.
Warto zamówić sobie nowy uszczelniacz na przepustnicę i obowiązkowo  ten pierścionek od odmy zaznaczony na zdjęciu powyżej.
Po demontażu kolektora zdemontować pokrywę odmy i ponownie wkleić na silikon lub najlepiej na Victora reintz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!