Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ubytek płynu chłodniczego i zmiana koloru.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam nadzieje panowie że mnie uspokoicie. Sprawa wygląda tak, 22 000 km temu wymieniony rozrząd i dolany Glacelf koncentrat 4 L. Tydzień temu zakładana instalacja LPG, układ najprawdopodobniej się odpowietrzył i ubyło płynu chłodniczego sporo poniżej poziomu minimum ( około 1 litr ) ale odkryłem to po około 4 dniach jazdy ( komputer nic nie krzyczał, wskaźnik temperatury był w normie, mam nadzieje że go nie przegrzałem ) dolałem litr Prestone i płyn wygląda aktualnie tak jak na zdjęciach. Myślicie że wszystko ok? Żadnych nalotów nie widzę, dziwi mnie po prostu ten kolor, nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Reakcja pomieszania dwóch płynów? Niby Prestonie ma nie zmieniać koloru. Pytam bo się naczytałem że instalacja może wydmuchać UPG.

130330377_504983600482440_773686085970350761_n.jpg  130411764_867532514066103_2679103621321712468_n.jpg  130142514_1000636420423750_3998021821318984748_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem tak zaparowany zbiorniczek, w sumie czasami też przyparuje lekko, ale od założenia instalacji 58kkm minęło jeżdżę i jakby to UPG było to by już auto stanęło, układ odpowietrzyć trzeba ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo się orientuję w tym temacie, ale płyny są jedne oparte na glikolu etylowym a inne na propylenowym. Raczej nie zalecał bym mieszania jakichkolwiek płynów.

Skoro nie ma osadu to jest ok.

Parowanie zbiornika też jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Jeśli chodzi o płyn, to wcześniejszy był na bazie glikolu etylenowego i też na takiej samej bazie kupiłem dolewkę. 

Co do odpowietrzenia układu to gdzie są zaworki? zlokalizowałem jeden między silnikiem, a akumulatorem. Słyszałem że są dwa, ale nie mogę zlokalizować drugiego, jak ma ktoś jakiś rysunek, będę wdzięczny. Rozumiem że odpowietrzyć w następujący sposób:

Odkręcić korek, odpalić samochód, czekać aż temperatura osiągnie 90+, zakręcić korek, włączyć nawiewy na max i okręcać odpowietrzniki? 

Edytowane przez ov3rheat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 7.12.2020 o 14:42, ov3rheat napisał:

 

Jakbyś podał jaki to silnik bo po zbiorniczku nie mogę rozpoznać. Ale jak to 1.6 16v to może być olej silnikowy. Dzieje się to, że Renault zmienił termostat razem z obudową z aluminiowego na plastikowy. Co po paru latach powoduje odkształcenie i uszkodzenie uszczelki termostatu. W tym silniku jest termostat połączony z chłodnicą oleju i olej dostaje się do płynu. Ja walczyłem z tym przypadkiem rok i zakończyłem modyfikacja na stary typ - aluminiowa obudowa termostat osobno . Koszt obudowa z czujnikiem na szrocie 30pln, uszczelka metalowa 20pln i termostat 30 pln. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!