Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MIV 1.5 dci/110KM Intense poflotowy


punkracy

Rekomendowane odpowiedzi

Od 7 lat jestem użytkownikiem MIII 1.6 16V 110KM z 2009 roku, ale od jakiegoś czasu planuję coś zmienić.
Jako, że moja Megi w zasadzie nigdy mnie nie zawiodła, naturalną koleją rzeczy łaskawym okiem spoglądam w stronę MIV.
Dzisiaj miałem okazję przejechać się Grandtourem 1.5 dci 110KM z 2017 roku.
Auto mi się podoba, nawet bardzo. No ale wygląd to nie wszystko.
Egzemplarz, którym jechałem ma przebieg 76kkm i jest autem poflotowym, co może być plusem, bo jest duże prawdopodobieństwo, że przeglądy/wymiany były robione na czas.
Auto prowadziło się całkiem fajnie, nic nie ściągało ani nie stukało.
Pojechałem nim na stację diagnostyczną, żeby sprawdzić trochę dokładniej i okazało się, że auto miało jakąś przygodę prawdopodobnie w dziurą w drodze.
Zresztą w dokumentacji, którą widziałem jest wpis dotyczący jednej z usług "naprawa felgi, sprawdzenie amortyzatora".
Gdybym zdecydował się na zakup, to muszę się liczyć z wymianą poduszki amortyzatora lewego przedniego oraz zrobieniem zbieżności (opinia diagnosty).
Spodziewam się, że znalezienie przysłowiowej "igiełki" na rynku wtórnym może być niemożliwe, a zakup auta używanego zawsze wiąże się z zaakceptowaniem pewnych usterek czy niedoskonałości.
Teraz pytanie do użytkowników MIV - czy koszt naprawy ww. rzeczy to duży wydatek?
Bo gdybym brał, to do wyboru mam rabat cenowy albo usunięcie usterek przed zakupem.
Ta druga opcja wydaje się całkiem spoko, tylko nie wiem kto, gdzie i na jakich częściach to zrobi.
A jeśli chodzi o obniżenie ceny, to musiałbym znać chociaż przybliżony koszt naprawy, żeby wiedzieć o ile zbijać cenę.
Z góry dziękuję za Wasze informacje i porady.
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od tego, czy to była dziura czy ktoś wjechał na krawężnik czy wysepkę. Musiałbyś już przy takim przebiegu wymienić dwa amortyzatory: 1x Amortyzator Bilstein Renault: Megane IV Szubin - Allegro.pl i do nich dwa górne kompletne mocowania: PODUSZKA AMORT. NISSAN Internet - Allegro.pl Felgi kupisz bez problemu, bo zaczynają już kraść w Polsce wszystko co się rusza. Dostaniesz dobry silnik, ale reszta Meganki IV już od III jakością będzie dużo odbiegać. Niestety, w tę gorszą stronę. No cóż, jak masz potrzebę razić sąsiadów wyglądem bierz, choć ja myślę, że przez najbliższy rok chwalenie się posiadaniem nadmiaru gotówki może na zdrowie nie wyjść, ale to tak na marginesie wtrącenie, bo masz obecnie dobry samochód z dobrym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, omega napisał:

Musiałbyś już przy takim przebiegu wymienić dwa amortyzatory:

Tylko po co?

Na stacji diagnostycznej auto przeszło całą ścieżkę i diagnosta nie miał żadnych zastrzeżeń.

Dostałem wydruk, na którym stopień przylegania kół został oceniony na 72% lewy przód o 73% prawy przód.

Byłem również w kanale i oglądałem auto od spodu. Amorki nie byłe rozcieknięte.

 

Cytat

 bo masz obecnie dobry samochód z dobrym silnikiem.

Noża na gardle nie mam i rzeczywiście mam takie myśli, czy nie zostawić i nie ujeżdżać jednak dalej mojej MIII.

Parę rzeczy mam do zrobienia, ale naprawa na pewno wyniesie taniej niż kupno drugiego auta ?

Albo poczekam do nowego roku, może ludzie zaczną kupować na wyprzedażach rocznika i pojawi się więcej aut zostawianych w rozliczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma obowiązku wymiany amortyzatorów parami, ale jednak zaleca się. Zwyczajnie prawidłowo będzie Ci się auto prowadziło. Dobrze jak amortyzatory są kupione x tej samej firmy a nawet w tym samym czasie produkcji. To co pokazuje maszyna to jedno, a to co droga to drugie. Jak jesteś doświadczonym i czującym samochód kierowcą to wiesz, że sprawne na stacji amortyzatory wcale już na drodze sprawne nie muszą być. Tak to z nimi jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak tak czytam, to prawdopodobnie ten amor był zrobiony podczas tej "szkody" drogowej.

Z posta @punkracy wynika, że to nie jest samochód z uszkodzeniami - tylko jeżdżąca sztuka.

Więc felg żadnych kupować nie będzie.

Prawdopodobnie po szkodzie wymienili felgę/amor - ale nikt nie pochylił się nad łożyskiem Mcpersona - i to teraz wyszło.

Czyli trzeba zmienić łożysko i ustawić zbieżność - łożysko masz w linku, zbieżność zależnie od warsztatu (ale ja chyba ostatnio jak robiłem w tamtym roku to płaciłem 130pln - akurat w Cegle).

Ile może kosztować rozebranie zawiasu do wymiany poduszki u mechanika - ze 200/300pln. Nie wiem takie naprawy robiłem zawsze sam.

 

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedną prośbę.

Gdybyście mieli ocenić pod wzgledem technicznym/konstrukcyjnym, która z poniższych jednostek jest najbardzij udana, to postawilibyście na...

1. MIII 1.6 16V 110 KM Hatchback (2009)

2. MIV 1.5 dCI 110 KM Grand Tour (2017)

3. MIII 1.2 TCe 120 KM Grand Tour (2014)

Pytam o te konkretne motory, bo pierwszym jeżdzę, a pozostałe dwa leżą w kręgu moich "dość szerokich" zainteresowań.

 

pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz sam bo każdy kto jeździ 1.5 dci to poleci Ci  dci, podobnie będzie z każdym innym silnikiem. Mało kto na tym forum ma styczność z tymi trzema silnikami i doradzi coś według swoich doświadczeń z jazdy z tymi modelami silników. Jak to mówią każda sroka swój ogonek chwali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Stoję przed podobną decyzją, jak autor tematu i również zastanawiam się nad zakupem "poflotowego" egzemplarza 1.5/1.6 dci.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czy któryś z szanownych forumowiczów miał może jakieś doświadczenia z AAA Auto? Obserwuję ich ofertę od pewnego czasu i przewija się u nich relatywnie sporo MIV w interesującej mnie konfiguracji (np. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-megane-1-6-dci-intens-1wl-salon-pl-gwarancja-f-vat-65-tys-km-ID6DwPGv.html#9eff4c77ce).

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrawiam

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu sprawdź sobie przebieg, bo on jest trzymany i w module ABS i w samym liczniku oprócz ECU. One są notorycznie cofane i później trzeba speca, co Ci to ustawi poprawnie. Poza tym sam silnik i osprzęt (bez alternatora, bo ten wytrzymuje ok 0,5mln km) wytrzyma przy normalnej eksploatacji mln km a może i więcej, także tu obawy nie ma. Sporo przepłacasz, bo one chodzą w okolicach 40 z hakiem tys. zł np.: Używane Renault Megane - 45 900 PLN, 71 000 km, 2018 - otomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, arnam napisał:

Czy któryś z szanownych forumowiczów miał może jakieś doświadczenia z AAA Auto?

 

Tanio kupić - drogo sprzedać - jak każdy komis. Szukaj od pierwszego właściciela - albo pozostawione w rozliczeniu w ASO Renault.

https://megane.com.pl/topic/83292-renault-megane-3-aaa-auto-uwaga-szrot/?tab=comments#comment-580965

https://megane.com.pl/topic/83240-proźba-o-ocene-i-sprawdzenie-auta-megane-3/?tab=comments#comment-580890

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, omega napisał:

Od razu sprawdź sobie przebieg, bo on jest trzymany i w module ABS i w samym liczniku oprócz ECU. One są notorycznie cofane i później trzeba speca, co Ci to ustawi poprawnie. Poza tym sam silnik i osprzęt (bez alternatora, bo ten wytrzymuje ok 0,5mln km) wytrzyma przy normalnej eksploatacji mln km a może i więcej, także tu obawy nie ma. Sporo przepłacasz, bo one chodzą w okolicach 40 z hakiem tys. zł np.: Używane Renault Megane - 45 900 PLN, 71 000 km, 2018 - otomoto.pl

 

@omega Dzięki za porady. Link, który podałeś to akurat wersja Life lub Zen (chyba), a nie Intens jak w moim linku, więc różnica w cenie będzie.

 

18 godzin temu, sylwekdm napisał:

 

Tanio kupić - drogo sprzedać - jak każdy komis. Szukaj od pierwszego właściciela - albo pozostawione w rozliczeniu w ASO Renault.[..]

 

 

@sylwekdm OK, dziękuję za opinię.

 

To przy okazji dopytam, czy możecie polecić jakąś firmę/osobę w okolicy trójmiasta specjalizującą się w ocenie używanych samochodów przez zakupem? W Internecie można znaleźć trochę takich ogólnopolskich firm, ale wolałbym bezpośredni kontakt na miejscu.

...a jak ocenilibyście np. takie autko: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-1-2-130km-gwarancja-ID6Dkrqb.html#f94738f2dd

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj samochodu z tym silnikiem. Jak już chcesz iść w benzynę to np. coś takiego: Używane Renault Laguna - 45 900 PLN, 27 750 km, 2012 - otomoto.pl  Samochód nie do zdarcia. Może nie przegoni słynnej "beczki" i "balerona", ale za nimi go można postawić. Trochę niedoceniony a szkoda. Chyba, że szukasz coś ładnego, nie tyle do jazdy co drażnienia sąsiada, wtedy nawet to 1.2 da radę. To już zależy do czego Ci potrzebny samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega Generalnie poczytałem już trochę na temat 1.2 TCe i skłaniam się raczej ku 1.5/1.6 DCi (czyli mój przykład był niezbyt trafny ;)). Zdecydowanie moim celem nie jest drażnienie sąsiada, ten etap mam dawno za sobą ;). Chciałbym jednak jeździć czymś co mi się podobna, a to chyba najładniejsze kombi w segmencie. Nie chciałbym robić off-topic, ale zastanawiam się nad zmianą od dłuższego czasu i drogą eliminacji odrzuciłem już kilka modeli (i30 - dla mnie brzydki w środku, Astra K - kombi wygląda jak karawan przez listwę łamiącą linię nadwozia, Octavia - wizualnie może być, choć bez szału, ale mam wrażenie, że egzemplarze z rynku wtórnego mocno przewartościowane. Myślałem jeszcze i KIA Carens (tak, inny segment :)), ale tu króluje silnik 1.6GDI 135KM - za słaby na taką krówkę. Zależy mi na czym co ma bagażnik zbliżony (najlepiej nie mniejszy) niż moja MII.

 

Moja MIII dobija do 200K przebiegu, więc pomyślałem, że albo rozwód teraz (i sprzedaż za rozsądną kasę), albo trwanie w związku do jej końca. Widzę, że ty masz nastukane 390K. Dużo Ci się sypało pomiędzy 200K a bieżącym przebiegiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tej laguny (nawet patrząc na przebieg) to pobożne życzenie :D

Jak chcesz Megane 4 to kup - przecież to o wiele nowocześniejszy wóz od Laguny :) która już jest po prostu stara.

W cenie tej babci Laguny masz coś takiego :D 

Używane Renault Megane - 49 500 PLN, 33 000 km, 2017 - otomoto.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!