Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w przyszłym roku chciałbym wymienić komplet drążków kierowniczych wraz z tymi wewnętrznymi, bo jeszcze nie były one wymieniane: TRW DRĄŻEK KIEROWNICZY PRZÓD JRA575 Krakow - Allegro.pl  Ktoś z Was to robił? Jak się wykręca ten wewnętrzny? Na tych wewnętrznych są prawe gwinty po obu stronach? Po co ten plastik i oring? Prośba o link w Allegro do narzędzie umożliwiającego zapięcie tej obejmy na manszecie. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem kilka razy, gwint prawy, podkładka jest rodzajem ogranicznika. Oryginalne drążki raczej nie mają spłaszczenia na klucz 27-30 więc ja je odkręcam żabką do rur. Lepszy byłby dedykowany klucz do drążków kierowniczych lecz dla jednorazowej wymiany nie warto w niego inwestować. Zamiast opaski na specjalny zacisk  stosuję zwykłe ślimakowe na kluczyk 7 lub śrubokręt. Przy zakładaniu manszety zwróć uwagę na położenie kierownicy cieńszego końca manszety. Należy tak założyć by przy skręcaniu nie zrywało jej po wysunięciu drążka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci Aniewa dzięki, mam w garażu taki porządny zestaw obejm ślimakowych firmy NORMA to może i tak zrobię, ale może też bym się nauczył takie zaciskać, a nuż się uda :) Jak znajdziesz chwilkę podrzucisz jakiś link z Allegro do takiego narzędzia? Takie dla amatorów, YATO lub delikatnie powyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta podkładka to taki odbój przy skrajnych położeniach listwy. Podkładki dodaje tylko TRW i Moog - polecam Moog bo tańsze i trwalsze niż TRW - przynajmniej w MII tak jest.

Co do klucza: kiedyś zainwestowałem i nie żałuję. Bez klucza to bym chyba musiał mieć kanał i zdjąć sanki aby mieć dostęp do gruszki. Kluczem zrobisz to w momencie. Mając dynamometryczny klucz dokręcisz właściwym momentem. Warto ustawić podobnie drążki zanim zajedziesz na zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dzięki kolego, ale tu pozostanę przy TRW, jak widzisz, też dodają te podkładki. Muszę się czasem zdania różnić, bo będzie nudą zawiewać :) Kanał mam w garażu także spoko, oczywiście na oko ustawię podług starych i na geometrię. Wskażesz mi link do takiego klucza do obejm? Dynamometrycznego klucza nie mam i w zasadzie nie używam do bieżących napraw. Jak to mówią? Ręka mistrza więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega wszystko nabędziesz na Allegro :)

 

szczypce takie najtańsze ale na jednorazowa robotę jak znalazł. 
 

Zobacz ofertę: SZCZYPCE DO OPASEK PRZEGUBÓW WZMOCNIONE CZOŁOWE https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-opasek-przegubow-wzmocnione-czolowe-9229706462?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

klucze do drążków tez masz, No i kup dynamometryczny - ręką to wiesz co można zrobić :) taki yato to grosze

 

Zobacz ofertę: KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/2 28-210 NM Z BLOKADĄ https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-1-2-28-210-nm-z-blokada-9480755466?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

a wszystko nim w aucie oblecisz do zestawu taki i już wszystko ogarniesz jak projektujący wóz chciał :) 

 

Zobacz ofertę: KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4" 5-25Nm Z BLOKADĄ https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-1-4-5-25nm-z-blokada-9314926592?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staropolskim podziękował. Rozumiem Sarna, że ten typ też będzie OK: SZCZYPCE DO OPASEK ZACISKOWYCH OSŁONY YATO YT-0606 9837776918 - Allegro.pl  bo tamto to już straszne dziadostwo zaproponowałeś a ja naprawdę mam alergię jak biorę takie coś do rąk. Nie no, ja już się na dynamometr nie skuszę :) Za stare pokolenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamometryk to podstawa domowej mechaniki. Listwa jest delikatna. Przy zbyt dużym momencie może pęknąć.

TRW wymieniałem co roku, Moog przejeździł 3, i o połowę tańszy. Moog ma większej średnicy gruszkę i jest wyższa czytaj wzmocniona oraz ma wyfrezowany sześciokąt.

Do opasek lepsze szczypce kątowe bo tam ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to po ptokach, bo zamówiłem ten YATO. Na oko jak się ustawiło kierownicę skrajnie, to tak strasznie ten dostęp nie wyglądał z kanału. Dobra, w razie co założę ślimakową. 
Mam jak zaznaczyłem taki porządny zestaw NORMA: Opaski ślimakowe zestaw serwisowy, kpl. 365szt. /n Gdańsk - Allegro.pl trochę się pochwalę, a co? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!