Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to jednak czujnik temperatury ? Ciężkie odpalanie i dymienie


Rekomendowane odpowiedzi

Podczas szukania przyczyn ciężkiego odpalania i dymienia na jasny szaro biały kolor .
Zrobiłem między innymi  diagnostykę takim prostym  ELM327  iCAR PRO firmy VGATE . Wyszedł P0115 błąd obwodu czujnika temperatury płynu .
W programie pokazał temperaturę -40 stopni  . Ewidentnie coś nie tak .
A jednocześnie sprawdzałem czy uszczelka głowicy nie ma przedmuchów takim testerem z oparów płynu .
Silnik chodził jakiś czas i załączył się wentylator . Zatem musiał dostać sygnał własnie z czujnika temperatury . Wcześniej już badałem ten czujnik nie ma zwarcia do masy . ma rezystancję w granicach rozsądku porównywałem z jakimś innym . Przedzwaniałem wiązkę do komputera i jest OK ma przejście nie ma zwarcia do masy .
Na desce o ile pamiętam wskaźnik temperatury działał , więc też musiał mieć sygnał z czujnika temperatury . 
Ten czujnik oglądałem mam na 4 piny ale wtyczka jest tylko na 2 piny . To mnie trochę dziwi ale z tego też wynika  ,że jedyne sygnały o temperaturze przychodzą z tych 2 pinów .
Zatem czy wymieniać ten czujnik tak na próbę , 
Z jednej strony -40   a z drugiej załącza jednak wentylator aby nie przegrzać silnika .
Jak rano sprawdzałem temperaturę przed odpaleniem takim testerem diagnostycznym dedykowanym do RENAULT temperatura otoczenia i płynu była 4 stopnie .
Zatem ten czujnik podaje realne wartości do komputera . A jednocześni błąd P0115 tez wtedy był .


 

20210107_140540 Megan dym.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzania Renault na Elm 327 jest pyclip. Inne kalkulatory czasami wprowadzają w błąd  z jakimiś pojedynczymi pomiarami. Spotkałem się z tym samym błędnym czujnika temperatury płynu w innym typie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Motofan46 napisał:

Jak rano sprawdzałem temperaturę przed odpaleniem takim testerem diagnostycznym dedykowanym do RENAULT ;

  - temperatura otoczenia i płynu była 4 stopnie .
Zatem ten czujnik podaje realne wartości do komputera .

A jednocześni błąd P0115 tez wtedy był .

Czujnik temperatury cieczy oryginał nie kosztuje majątek;

  - może kłamać w wyższych temperaturach,

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej bierze udział w rozruchu, decyduje o ;

  - czasie podgrzewania świecami żarowymi,

  - dawce paliwa przy rozruchu,

 W przypadku uszkodzenia czujnika temperatury cieczy ;

         -  czas grzania świec może być inny niż przewidziany dla danego silnika,

        -  może być sprawcą dymienia na biało .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!