Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wywala olej, awaria 1.5 dCI


bacablue

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, Michoxx napisał:

Piszą na granicy zużycia oleju z manualną miałeś na myśli że przez 10 000km dolałeś 5l oleju? Ja wymieniam co 12 000km olej w obu samochodach i w Megane spokojnie wystarcza między wymianami a w Scenicu spada pod minimum i ostatnio dolalem te 0,5l profilaktycznie.

 

W sensie, manual=instrukcja obsługi.

Tyle podają, że auto może "brać" oleju i, że to jest niby norma.

I nie dolałem 5l tylko właśnie z wlanego 4.6l 10 miesięcy temu został pewnie teraz jakiś litr (?) - poziom na bagnecie bardzo blisko minimalnej wartości.

 

W poprzednim, starym dieslu (Astra G 1.7 DTI) auto praktycznie nie brało nic oleju.

A teraz wychodzi na to, że co roku będę nie tyle wymieniał co uzupełniał olej.

Ok, w takim razie chyba na start pójdą do wymiany uszczelniacze zaworowe - ktoś się orientuje czy w tym silniku można to zrobić bez zdejmowania głowicy? Czy może razem z wymianą uszczelniaczy trzeba wymieniać rozrząd/planować głowicę?

Edytowane przez attila
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to między max i min na bagnecie wchodzi jakiś litr oleju więc nie ma tragedii jeśli tyle ubyło. Tak jak omega pisze może też puszczać turbo, ewentualnie też uszczelniacze tak jak u mnie w Scenicu leje się na połączeniu ze skrzynią.

Sory za mało zrozumiały poprzedni post ale jakaś autokorekta się wkradła niezauważona.

Edytowane przez Michoxx
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie słyszałem o wymianie uszczelniaczy zaworowych w tym silniku. I to na taki pomysł wpadłeś ot tak? Przy porannej kawie? :)

Jest takie mądre słowo "organoleptycznie", trzeba otworzyć maskę, zejść pod samochód, zdjąć dolot z TURBO i przepatrzeć dookoła dokładnie, czy ten olej się spala czy może skądś cieknie jak wściekły. Czy takie oględziny zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pomysł z uszczelniaczami "wpadłem" czytając co jest częstą przyczyną ubytku oleju przy jednoczesnym braku zauważalnych wycieków.

Czytałem również, że uszczelniacze to element eksploatacyjny i z biegiem czasu trzeba wymieniać, bo twardnieją - czy specyfika pracy tej jednostki napędowej jakoś od tego odstaje?

 

Nic nie zdejmowałem. Tylko ogólne oględziny od góry z latarką i od dołu - bardzo pobieżnie... Nie wykluczam wycieku z turbo.

Stąd też m.in zacząłem dyskusję, co sugerować aby w pierwszej kolejności sprawdził mechanik jeśli zdecyduję się na wizytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie popatrzeć, zacząć od patrzenia, bo to nie będzie Cię wiele kosztowało u mechanika. TURBO jest najbardziej podejrzane, bo sam tego doświadczyłem. Dobiegam 450k km i nie bierze mi nic oleju, tzn. schodzi jedna-dwie "kropki" na 30k km do wymiany.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!