Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znikający płyn chłodniczy


waco1811

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 1.03.2021 o 15:08, krzychu73 napisał:

Raczej w użyciu nie ma takiego płynu co by się nie rozszerzał

 

Dnia 1.03.2021 o 17:07, Lelupi napisał:

Krzychu73 są na rynku takie płyny.

Oczywiście w wątku chodzi o płyny układu chłodzenia stosowane powszechnie w "samochodówce", to jak możesz to podaj nazwę jakiegoś, chetnie przejrze kartę produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie już mam dość tego, naprawdę myślałem że się uspokoiło, bo tydzień cały ładnie temperatura była ok, nie ubywało nic płynu, przy odkręceniu na gorącym silniku korka było syczenie, a teraz poprostu odkręcam i nic, czy to może mieć jakiś związek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj informacji o płynach np Evans. Jest kilka serii ich produktów, z oczywistych względów chętnie stosowany w autach zabytkowych, popularny w sporcie. W powszechnym stosowaniu ogranicza trochę cena. Chociaż kalkulując trwałość produktu i zalety, wychodzi całkiem korzystnie. 

Posiadam auto, nie jeździ w ruchu publicznym, zalane takim płynem. Praktycznie same zalety, Co ciekawe zmieniły się minimalnie temperatury pracy silnika. Temperatura płynu w układzie, oleju ( jest dosyć duża chłodnica wodno-olejowa). Nie są to duże różnice w granicach 5 stopni. Mam dosyć głęboką kontrolę, bo parametry pracy są monitorowane na bieżąco. Oczywiście co ważne, brak nadciśnienia w układzie, nie wyrzuca płynu w głębokim stresie, do przelewu.

Niestety na Evansie mało zarabiam, więc bezpośrednich linków nie będę podawać, ale gdybyś pytał Calorstat-Vernet to inna sprawa :)

Przepraszam, uprzedzę może kwestię, tematykę płynów tzw bezwodnych, poruszyłem tylko kontekście sprawniejszej pracy układu chłodzącego pod nadciśnieniem.

 

 

 

 

 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2021 o 20:52, szwagier24a napisał:

Termostat wypisz, wymaluj. Sprawdź temperaturę obu rur od chłodnicy: jak obie robią się ciepłe jednocześnie od uruchomienia to masz odpowiedź.

Czy jak temperatura jest taka, jak  na  zdjęciu, górny wąż powinien być ciepły od chlodnicy? 

IMG_20210223_161501.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura powinna wejść na połowe i się tak utrzymywać niezależnie od stylu jazdy, inne zachowanie wskaźnika może świadczyć o przycinaniu się termostatu.Najczęściej użytkownicy decydują się na wymianę jak zatnie się w pozycji zamkniętej, a zbyt późna reakcja pociągnie za sobą poważniejsze uszkodzenia.

Dnia 5.03.2021 o 20:29, Lelupi napisał:

Poszukaj informacji o płynach np Evans

To egzotyka, poza tym producent pisze "wytwarza w układzie bardzo niskie ciśnienie" czyli jakieś wytwarza.Dla mnie jako praktyka używanie tego super płynu w pojeździe użytkowym nie przyniesie korzyści wymiernych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!