waco1811 0 Napisano 21 Lutego Udostępnij Napisano 21 Lutego Megane 1 1.6 16v. Mam duży Problem z ubywającym płynem chłodniczym, raz go ubywa, mniej raz więcej , i za, cholerne nie można znaleźć przyczyny, Nigdzie nie widoczny jest wyciek. Ogólne objawy są takie: po nagrzaniu przejechaniu, nie ważne czy 10 czy 40 km temperatura, na wskaźniku raz jest na samym środku, raz, spada, po jakimś czasie znowu na, środku jest. ( różnice da się odczuć w ogrzewaniu , jak jest na środku jest gorąco jak spadnie parę kresek chłodniej ) termostat raczej można wykluczyć, bo skąd byłby wyciek, raczej to objawy jakby się zapowietrzał i odpowietrzał sam. Mechanik założył do zbiorniczka wyrównawczego urządzenie i zrobił ciśnienie, wyszło że cieknie na reduktorze od lpg, reduktor zmieniony a płynu dalej ubywa, auto nie kopci na biało,,, majonezu,, nie widać, koło dywaników sucho, na wężach koło silnika żadnego wycieku, gdzie może znikać ten cholerny płyn? Nie mam już pomysłów. Czy może z tym mieć coś wspólnego korek od zbiorniczka wyrównawczego? Może jakieś inne pomysły macie ? Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Andrzej-2010 480 Napisano 21 Lutego Udostępnij Napisano 21 Lutego 24 minuty temu, waco1811 napisał: Mechanik założył do zbiorniczka wyrównawczego urządzenie i zrobił ciśnienie, - wyszło że cieknie na reduktorze od lpg, reduktor zmieniony a płynu dalej ubywa, - auto nie kopci na biało,,, majonezu,, nie widać, koło dywaników sucho, na wężach koło silnika żadnego wycieku, - gdzie może znikać ten cholerny płyn? Nie mam już pomysłów. Czy może z tym mieć coś wspólnego korek od zbiorniczka wyrównawczego? Może jakieś inne pomysły macie ? Skoro płynu ubywa to ; - w I kroku - wymienić korek od zbiornika wyrównawczego, - w II kroku - czeka Cię prawdopodobnie wymiana chłodnicy cieczy; Przy minimalnych nieszczelnościach; - płyn wydostający, szybko odparuje i brak widocznych objawów, - kontrola chłodnicy na stanowisku. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
waco1811 0 Napisano 21 Lutego Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego Dnia 21.02.2021 o 12:23, Andrzej-2010 napisał: Papuga Dziękuję za, odpowiedź, mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego korek ma coś wspólnego z ubytkiem, bo naprawdę nie wiem ? REGULAMIN Forum się kłania - Prezes Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
omega 103 Napisano 21 Lutego Udostępnij Napisano 21 Lutego Zacznij od czegokolwiek. Może od tego? TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2-8 testów! Siedlce - Allegro.pl Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
waco1811 0 Napisano 22 Lutego Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego Dnia 21.02.2021 o 12:23, Andrzej-2010 napisał: Skoro płynu ubywa to ; - w I kroku - wymienić korek od zbiornika wyrównawczego, - w II kroku - czeka Cię prawdopodobnie wymiana chłodnicy cieczy; Przy minimalnych nieszczelnościach; - płyn wydostający, szybko odparuje i brak widocznych objawów, - kontrola chłodnicy na stanowisku. Dziękuję za, odpowiedź, mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego korek na coś wspólnego z ubutkiem, bo naprawde nie wiem Wymieniłem korek, pojawiła się pewna różnica, chyba że jej nie zauważyłem wcześniej l, jak jadę z wyłączonym ogrzewaniem to temperatura, ładnie trzyma 90, i stoi w miejscu, ale jak przekręcę pokrętło na ciepłe, to chwilę ogrzewanie działa super, potem jest chłodniejsze i co za tym idzie wskazówka też spada, potem znowu wyłączę ogrzewanie, to wraca na 90 stopni i trzyma, czy to może być termostat czy coś innego Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 72 Napisano 22 Lutego Udostępnij Napisano 22 Lutego Termostat wypisz, wymaluj. Sprawdź temperaturę obu rur od chłodnicy: jak obie robią się ciepłe jednocześnie od uruchomienia to masz odpowiedź. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
waco1811 0 Napisano 23 Lutego Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 21 godzin temu, szwagier24a napisał: Termostat wypisz, wymaluj. Sprawdź temperaturę obu rur od chłodnicy: jak obie robią się ciepłe jednocześnie od uruchomienia to masz odpowiedź. na termostat jestem ugadany na piątek. Hmn czytałem też że to może być uszczelka pod głowica, lub pęknieta głowica lub blok silnika,i się zapowietrza i odpowietrza sam. Zaczeło się że ubywało płynu ( też był wtedy już wcześniej te cyrki co teraz z temperaturą ) i mechanik znalazł nieszczelność na reduktorze, myślał ze przez to ubytek i ze przez to też wahania temp. bo się zapowietrza , reduktor zmieniony układ odpowietrzony, i dalej to samo. Nie wiem czy już jestem przewrażliwiony, czy dalej troszkę ubywa płynu. korek zmieniony, chłodnica cała gorąca. dla zobrazowania lepiej daje 2 ilustracje sytuacji. już nie mam sił do tego auta. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
karolaa 37 Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego Ktoś może rozwinąc wątek wymiany korka przy ubywającym płynie chłodniczym? Jaki to ma związek? Z tego co widzę do wszystkich wersji są te same korki na 1.4PSI Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
omega 103 Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego Panowie, wiadomo że nasz skądinąd szacowny kolega Andrzej, troszkę "działa" na zasadzie kopiuj-wklej Zwyczajnie coś Mu się za dużo zaznaczyło Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
waco1811 0 Napisano 23 Lutego Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 49 minut temu, omega napisał: Panowie, wiadomo że nasz skądinąd szacowny kolega Andrzej, troszkę "działa" na zasadzie kopiuj-wklej Zwyczajnie coś Mu się za dużo zaznaczyło Też, mi się tak zdawało, za dużo nie doradził 😛 Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 72 Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego Nadciśnienie jest ważne aby krążył płyn. Przez rozszczelniony układ korkiem wydobywa się para z płynu i go ubywa. 3 godziny temu, waco1811 napisał: na termostat jestem ugadany na piątek. Hmn czytałem też że to może być uszczelka pod głowica, lub pęknieta głowica lub blok silnika,i się zapowietrza i odpowietrza sam. Zaczeło się że ubywało płynu ( też był wtedy już wcześniej te cyrki co teraz z temperaturą ) i mechanik znalazł nieszczelność na reduktorze, myślał ze przez to ubytek i ze przez to też wahania temp. bo się zapowietrza , reduktor zmieniony układ odpowietrzony, i dalej to samo. Nie wiem czy już jestem przewrażliwiony, czy dalej troszkę ubywa płynu. korek zmieniony, chłodnica cała gorąca. dla zobrazowania lepiej daje 2 ilustracje sytuacji. już nie mam sił do tego auta. Z tymi 90 stopniami to bym nie przesadzał. U mnie jest zaledwie 77. Latem jest więcej a wskazówka tak samo pokazuje. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 72 Napisano 24 Lutego Udostępnij Napisano 24 Lutego @Pitrek odkreć u siebie korek i pojeździj z tydzień bez. Ubytek uzupełnisz. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
krzychu73 60 Napisano 26 Lutego Udostępnij Napisano 26 Lutego Dnia 24.02.2021 o 22:57, szwagier24a napisał: odkreć u siebie korek i pojeździj z tydzień bez. Ubytek uzupełnisz. Chyba że się wychlapie, bo samo odparowanie przez rozszczelniony korek jest minimalne.Układ chłodzenia pracujący w nadciśnieniu jest bardziej wydajny ,znaczenie może to mieć przy dużym obciążenu w niesprzyjających wrunkach, a w normalnym użytkowaniu nic się złego nie dzieje, pracuje tak samo jak w autach bez korka z zaworem ciśnieniowym np.starsze japończyki.Niektórzy stosują taki trik przy niewielkiej nieszczelności upg. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
waco1811 0 Napisano 28 Lutego Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego (edytowane) A jak wygląda sprawa, z czujnikami temp. Są dwa, może warto zmienić, żeby je wykluczyć? Edytowane 1 Marca przez waco1811 Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Prezes 59 Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego 7 minut temu, waco1811 napisał: hak 7 minut temu, waco1811 napisał: vyby A co ma do tego hak ? Chyba, że komuś wjechałeś w hak to wtedy chłodnica mogła polecieć 😉 A to drugie to nie wiem w jakim języku jest napisane Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.