Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania w zakresie obrotów 900-1200.


Radzix3009

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem.

Samochód przy utrzymywaniu obrotów 900-1200, nie zależnie czy na biegu jałowym czy na biegu pierwszym wpada w drgania. Po przekroczeniu 1200 obrotów drgania te ustępują. Dodatkowo występuje problem w którym przy bardzo lekkim trzymaniu gazu, w trakcie jazdy z prędkością obrotową 2000obr/min gałka zmiany biegów lata przód tył. Efekt ten przypomina wypadanie zapłonu. Wczoraj po odpaleniu zimnego silnika usłyszałem stukanie z okolic wtryskiwaczy, które po kilku sekundach ucichło.

Co może być przyczyną, czy może być to zawieszający się wtrysk? 

Megane III phIII 1.5dci 110km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Radzix3009 napisał:

Samochód przy utrzymywaniu obrotów 900-1200, nie zależnie czy na biegu jałowym czy na biegu pierwszym wpada w drgania. Po przekroczeniu 1200 obrotów drgania te ustępują. Dodatkowo występuje problem w którym przy bardzo lekkim trzymaniu gazu, w trakcie jazdy z prędkością obrotową 2000obr/min gałka zmiany biegów lata przód tył.

Do kontroli/wymiany poduszki silnika.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górna poduszka olejowa wymieniona, dolna skrzyni już kupiona, czeka na ciepłe dni. Zastanawia mnie tylko ten dźwięk z okolic wtrysków. Wydaje mi się również, że drgania są mniejsze jak samochód nie jest rozgrzany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje występują odkąd kupiłem samochód tj. około pół roku, myślałem ze to wina dwumasy, ale po wymianie brak wiekszych różnic w tym aspekcie. Tankowane tylko na dobrych stacjach, zazwyczaj paliwo „premium”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Radzix3009 napisał:

Wibracje występują odkąd kupiłem samochód tj. około pół roku,

Proponuje;

  - wymianę kpl; rozrządu,

  - wymianę filtra paliwa; mann, knecht, purflux,

Zapewnić ;

  - aby pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową nie było pęcherzy/bąbli powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być sterownik silnika. Pada w nich właśnie "kawałek" odpowiedzialny za pracę wtryskiwaczy tylko wtedy, powinno to sypać błędami. U Ciebie nie zapala się klucz? Nie masz błędów? Oczywiście, może być 100 innych rzeczy, ale chyba zacząłbym od podpięcia pod clipa, albo nawet jakąś prostą aplikację, bo one dobrze czytają te błędy. Może być też inny problem, ja miałem taką nierówną pracę (i też "granie") po źle zakodowanych wtryskiwaczach tzn. były zakodowane niby dobrze, ale nie działały dobrze. Dopiero po zakodowaniu na CLIPie była i jest do dziś fabryka. Spróbuj jakoś określić, czy to stało się od jakiegoś charakterystycznego momentu w czasie związanego z jakąś naprawą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działo się to od początku, ale tak jak wyżej napisałem, myslalem ze to dwumas. Po wymianie zauwazylem ze wystepuje to dalej i zacząłem drążyć temat. Błedów brak po podpięciu Pyclipa, korekty wtrysków 0.90-1.10. Na kompie wszystko wygląda ok. Jest lekkie bicie koła pasowego. Mam już je u siebie będę wymieniał, ale nie sadze że to może mieć coś wspólnego. Czy zabrudzony Egr może też dawać takie objawy? 

1 godzinę temu, omega napisał:

Może być też inny problem, ja miałem taką nierówną pracę (i też "granie") po źle zakodowanych wtryskiwaczach tzn. były zakodowane niby dobrze, ale nie działały dobrze. Dopiero po zakodowaniu na CLIPie była i jest do dziś fabryka.

Silnik działa poprawnie, w pozostałym zakresie obrotów brak wibracji. Spalanie wydaje się też ok. 

 

Dodam jeszcze że po porannym odpaleniu obroty lekko falują dopóki nie dotknę lekko gazu, pózniej już jest OK. 

Edytowane przez Radzix3009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza ten początek? Rozumiem, że kupiłeś używany, wadliwy samochód? Nie masz możliwości dojść co tam było kombinowane?

dodam, że u mnie ten sterownik też nie zawsze wyrzucał błędy, na początku były to tylko przerwania i żadnych błędów. On wskakiwał dopiero, jak już w zasadzie silnikiem telepało, albo w ogóle gasł. Nie stawiałbym na EGR, coś, ktoś tu musiał mało fachowo grzebać, albo przy wtryskiwaczach, ale przy sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kupiłem używany, serwis ASO Polska. Mam cała historię serwisową, ale zastanawia mnie jeden fakt. Jeden z wtryskiwaczy jest jak by to ująć, czysty. Trzy są pokryte lekkim rdzawym nalotem, a ten jeden jest srebrny. W historii napraw brak informacji na temat wymiany wtrysku. 

Edytowane przez Radzix3009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Radzix3009 napisał:

Jest lekkie bicie koła pasowego.

Mam już je u siebie będę wymieniał, ale nie sadze że to może mieć coś wspólnego

Kupując używane auto, w I-wszej kolejności wymienia się kpl; rozrządu + u Ciebie koło pasowe wału ;

    - tylko oryginał, bo zamienniki szybko padają,

W II-gim kroku; wymiana filtrów + olej markowy, 

10 godzin temu, Radzix3009 napisał:

Błedów brak po podpięciu Pyclipa, korekty wtrysków 0.90-1.10.

Jest OK,

   - Kontrola poprawności wpisanych kodów wtrysków do sterownika,

Z którego roku auto? oraz jaki kod silnika np; k9k636

10 godzin temu, Radzix3009 napisał:

- Silnik działa poprawnie, w pozostałym zakresie obrotów brak wibracji. Spalanie wydaje się też ok. 

- Dodam jeszcze że po porannym odpaleniu obroty lekko falują dopóki nie dotknę lekko gazu, później już jest OK. 

Zalecam;

  -  czyszczenie zaśniedziałych styków elektrycznych ;

          - sterownika, upc, wtryski, map-sensor, potencjometru pedału gazu, inne czujniki ; Kontakt 60,

          - czujnika temperatury płynu chłodzącego, który ma wpływ na ;

                 - czas grzania świec żarowych,

                 - wielkości dawki paliwa; szczególnie przy rozruchu 

   - czyszczenie ( spray ) czujnika map-sensor oraz zapewnienie szczelności jego montażu,  

 -   aktualizacja oprogramowania sterownika,

 -  w przypadku dużej ilości jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy ;

         - przegonić auto na trasie wielokrotnie, na wysokich obrotach > 3000; prędkość bezpieczna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kupiony z firmy w której pracuje znajomy. Rozrząd wymieniany rok przez zakupem przy przebiegu 150tys. Samochód kupiłem jak miał 176. Wymieniony olej i komplet filtrów zaraz po zakupie, drugim razem po 10 tys kilometrów. Obecnie przebieg to 190tys.

Chyba to będę musiał zrobić. Silnik to K836. Samochód 2015r.

Świece komplet wymienione, jedna była spalona. Termostat z czujnikiem temperatury również (OEM), samochód nie dogrzewał się, teraz jest ok. Styki przeczyszczone kontaktem. Świece grzeją ok, podmieniłem z innego samochodu przekaźnik, nie ma różnicy, błędów brak.

Dawkę paliwa przy rozruchu sprawdzałem pyclipem jest ok, ciśnienie na listwie szybko rośnie, zaraz po rozruchy utrzymuje się w 270-300bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest temperatura spalin na wolnych obrotach na nagrzanym silniku?

 

Zobacz czy króciec do pompy wtryskowej jest dokręcony. Klucz jak pamiętam 18. U mnie tam ciągnęło powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, halas2 napisał:

Zobacz czy króciec do pompy wtryskowej jest dokręcony. Klucz jak pamiętam 18. U mnie tam ciągnęło powietrze.

Masz na myśli ten króciec, do którego wpiety jest przewód palwia idący do filtra. Ten uszczelniony dwiema podładkami miedzianymi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!