Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania w zakresie obrotów 900-1200.


Radzix3009

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem.

Samochód przy utrzymywaniu obrotów 900-1200, nie zależnie czy na biegu jałowym czy na biegu pierwszym wpada w drgania. Po przekroczeniu 1200 obrotów drgania te ustępują. Dodatkowo występuje problem w którym przy bardzo lekkim trzymaniu gazu, w trakcie jazdy z prędkością obrotową 2000obr/min gałka zmiany biegów lata przód tył. Efekt ten przypomina wypadanie zapłonu. Wczoraj po odpaleniu zimnego silnika usłyszałem stukanie z okolic wtryskiwaczy, które po kilku sekundach ucichło.

Co może być przyczyną, czy może być to zawieszający się wtrysk? 

Megane III phIII 1.5dci 110km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Radzix3009 napisał:

Samochód przy utrzymywaniu obrotów 900-1200, nie zależnie czy na biegu jałowym czy na biegu pierwszym wpada w drgania. Po przekroczeniu 1200 obrotów drgania te ustępują. Dodatkowo występuje problem w którym przy bardzo lekkim trzymaniu gazu, w trakcie jazdy z prędkością obrotową 2000obr/min gałka zmiany biegów lata przód tył.

Do kontroli/wymiany poduszki silnika.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górna poduszka olejowa wymieniona, dolna skrzyni już kupiona, czeka na ciepłe dni. Zastanawia mnie tylko ten dźwięk z okolic wtrysków. Wydaje mi się również, że drgania są mniejsze jak samochód nie jest rozgrzany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje występują odkąd kupiłem samochód tj. około pół roku, myślałem ze to wina dwumasy, ale po wymianie brak wiekszych różnic w tym aspekcie. Tankowane tylko na dobrych stacjach, zazwyczaj paliwo „premium”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Radzix3009 napisał:

Wibracje występują odkąd kupiłem samochód tj. około pół roku,

Proponuje;

  - wymianę kpl; rozrządu,

  - wymianę filtra paliwa; mann, knecht, purflux,

Zapewnić ;

  - aby pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową nie było pęcherzy/bąbli powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być sterownik silnika. Pada w nich właśnie "kawałek" odpowiedzialny za pracę wtryskiwaczy tylko wtedy, powinno to sypać błędami. U Ciebie nie zapala się klucz? Nie masz błędów? Oczywiście, może być 100 innych rzeczy, ale chyba zacząłbym od podpięcia pod clipa, albo nawet jakąś prostą aplikację, bo one dobrze czytają te błędy. Może być też inny problem, ja miałem taką nierówną pracę (i też "granie") po źle zakodowanych wtryskiwaczach tzn. były zakodowane niby dobrze, ale nie działały dobrze. Dopiero po zakodowaniu na CLIPie była i jest do dziś fabryka. Spróbuj jakoś określić, czy to stało się od jakiegoś charakterystycznego momentu w czasie związanego z jakąś naprawą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działo się to od początku, ale tak jak wyżej napisałem, myslalem ze to dwumas. Po wymianie zauwazylem ze wystepuje to dalej i zacząłem drążyć temat. Błedów brak po podpięciu Pyclipa, korekty wtrysków 0.90-1.10. Na kompie wszystko wygląda ok. Jest lekkie bicie koła pasowego. Mam już je u siebie będę wymieniał, ale nie sadze że to może mieć coś wspólnego. Czy zabrudzony Egr może też dawać takie objawy? 

1 godzinę temu, omega napisał:

Może być też inny problem, ja miałem taką nierówną pracę (i też "granie") po źle zakodowanych wtryskiwaczach tzn. były zakodowane niby dobrze, ale nie działały dobrze. Dopiero po zakodowaniu na CLIPie była i jest do dziś fabryka.

Silnik działa poprawnie, w pozostałym zakresie obrotów brak wibracji. Spalanie wydaje się też ok. 

 

Dodam jeszcze że po porannym odpaleniu obroty lekko falują dopóki nie dotknę lekko gazu, pózniej już jest OK. 

Edytowane przez Radzix3009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza ten początek? Rozumiem, że kupiłeś używany, wadliwy samochód? Nie masz możliwości dojść co tam było kombinowane?

dodam, że u mnie ten sterownik też nie zawsze wyrzucał błędy, na początku były to tylko przerwania i żadnych błędów. On wskakiwał dopiero, jak już w zasadzie silnikiem telepało, albo w ogóle gasł. Nie stawiałbym na EGR, coś, ktoś tu musiał mało fachowo grzebać, albo przy wtryskiwaczach, ale przy sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kupiłem używany, serwis ASO Polska. Mam cała historię serwisową, ale zastanawia mnie jeden fakt. Jeden z wtryskiwaczy jest jak by to ująć, czysty. Trzy są pokryte lekkim rdzawym nalotem, a ten jeden jest srebrny. W historii napraw brak informacji na temat wymiany wtrysku. 

Edytowane przez Radzix3009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Radzix3009 napisał:

Jest lekkie bicie koła pasowego.

Mam już je u siebie będę wymieniał, ale nie sadze że to może mieć coś wspólnego

Kupując używane auto, w I-wszej kolejności wymienia się kpl; rozrządu + u Ciebie koło pasowe wału ;

    - tylko oryginał, bo zamienniki szybko padają,

W II-gim kroku; wymiana filtrów + olej markowy, 

10 godzin temu, Radzix3009 napisał:

Błedów brak po podpięciu Pyclipa, korekty wtrysków 0.90-1.10.

Jest OK,

   - Kontrola poprawności wpisanych kodów wtrysków do sterownika,

Z którego roku auto? oraz jaki kod silnika np; k9k636

10 godzin temu, Radzix3009 napisał:

- Silnik działa poprawnie, w pozostałym zakresie obrotów brak wibracji. Spalanie wydaje się też ok. 

- Dodam jeszcze że po porannym odpaleniu obroty lekko falują dopóki nie dotknę lekko gazu, później już jest OK. 

Zalecam;

  -  czyszczenie zaśniedziałych styków elektrycznych ;

          - sterownika, upc, wtryski, map-sensor, potencjometru pedału gazu, inne czujniki ; Kontakt 60,

          - czujnika temperatury płynu chłodzącego, który ma wpływ na ;

                 - czas grzania świec żarowych,

                 - wielkości dawki paliwa; szczególnie przy rozruchu 

   - czyszczenie ( spray ) czujnika map-sensor oraz zapewnienie szczelności jego montażu,  

 -   aktualizacja oprogramowania sterownika,

 -  w przypadku dużej ilości jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy ;

         - przegonić auto na trasie wielokrotnie, na wysokich obrotach > 3000; prędkość bezpieczna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kupiony z firmy w której pracuje znajomy. Rozrząd wymieniany rok przez zakupem przy przebiegu 150tys. Samochód kupiłem jak miał 176. Wymieniony olej i komplet filtrów zaraz po zakupie, drugim razem po 10 tys kilometrów. Obecnie przebieg to 190tys.

Chyba to będę musiał zrobić. Silnik to K836. Samochód 2015r.

Świece komplet wymienione, jedna była spalona. Termostat z czujnikiem temperatury również (OEM), samochód nie dogrzewał się, teraz jest ok. Styki przeczyszczone kontaktem. Świece grzeją ok, podmieniłem z innego samochodu przekaźnik, nie ma różnicy, błędów brak.

Dawkę paliwa przy rozruchu sprawdzałem pyclipem jest ok, ciśnienie na listwie szybko rośnie, zaraz po rozruchy utrzymuje się w 270-300bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest temperatura spalin na wolnych obrotach na nagrzanym silniku?

 

Zobacz czy króciec do pompy wtryskowej jest dokręcony. Klucz jak pamiętam 18. U mnie tam ciągnęło powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, halas2 napisał:

Zobacz czy króciec do pompy wtryskowej jest dokręcony. Klucz jak pamiętam 18. U mnie tam ciągnęło powietrze.

Masz na myśli ten króciec, do którego wpiety jest przewód palwia idący do filtra. Ten uszczelniony dwiema podładkami miedzianymi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!