Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie silnika przy 2-3 tyś rpm.


Bravo8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

Mam Renault Scenic II, rok 2004, silnik K4M 1.6 , 183 tys. przebiegu.

Od roku męczę się z coraz to większym dławieniem się silnika podczas przyśpieszania .

W przedziale obrotów między 2 a 3 tyś jest taki charakterystyczny efekt dławienia, duszenia się silnika, coś w stylu problemu z dostarczaniem paliwa , generalnie coś go przytyka.

To dławienie nie występuje na całym zakresie obrotów silnika tylko w zasadzie około 2500 obr/min i to na każdym biegu.

Nie mam z nim żadnego problemu z odpalaniem i też samoistnym gaszeniem silnika . Oczywiście można jakby ominąć ten defekt podgazowując obroty sinika.

Choć może jest to złudne.

Jeżeli chodzi o koło zmiennych faz rozrządu to nie było nigdy wymieniane ale absolutnie nie słychać żeby hałasowało .

Jednak postanowiłem sprawdzić o najprostszej sprawy tzn. elektrozawór zmiennych faz rozrządu.

Po wykręceniu stwierdziłem że podczas potrząsania coś w nim lata.

Przemyłem go i rozebrałem od dołu. Rozciągnąłem lekko sprężynę i po złożeniu nic w nim już nie latało.

Zawór podłączyłem próbnie do akumulatora i na moje oko dział , przesuwa tłoczek o jakieś około 2 mm. Czy tłoczek powinien przesuwać się więcej tego nie jestem pewien. Sprawdziłem to na Youtubie i one więcej się nie przesuwają .

Tak czy siak zrobiłem jazdę próbna i jakoś sugestywnie jakby silnik mniej się dławił, ale i tak to dławienie nadal występuje.

Najdroższym elementem z robocizną jest wymiana koła zmiennych faz rozrządu.

Z drugiej strony jeśli okaże się że to nie to, to idąc tym torem mogę jeszcze wymienić elektro zawór , kupić nową przepustnicę , wtryskiwacze i tak aż przekroczy to wartość tego auta.

Czy może macie jakieś sugestie co może być przyczyną tego dławienia .

Pozdrawiam

20210320_135919.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bravo8 napisał:

Scenic II, rok 2004, silnik K4M 1.6 , 183 tys. przebiegu.

-Od roku męczę się z coraz to większym dławieniem się silnika podczas przyśpieszania .

- W przedziale obrotów między 2 a 3 tyś jest taki charakterystyczny efekt dławienia, duszenia się silnika, coś w stylu problemu z dostarczaniem paliwa , generalnie coś go przytyka. To dławienie nie występuje na całym zakresie obrotów silnika tylko w zasadzie około 2500 obr/min i to na każdym biegu.

- Nie mam z nim żadnego problemu z odpalaniem i też samoistnym gaszeniem silnika .

- Dopóki auto normalnie odpala ;

    - jest szansa, że kzfr jest w dobrym stanie,

Zalecam ;

1/ Kontrolę ustawienia rozrządu i stanu napinacza paska ;

       - przeważnie przestawiony jest pasek o 1 ząbek,

2/  Kąta wyprzedzenia zapłonu, celem ustalenia stanu elektrozaworu;

       -  gorący silnik, obroty jałowe i odczyt kąta wyprzedzenia zapłonu,

       - jeżeli kąt wyprzedzenia zapłonu mieści się do 3 stopni;

               - to elektrozawór można uznać za sprawny,

3/ Ruch tłoczka nie świadczy o sprawności elektrozaworu,

       - zużycie elektrozaworu - wpływa na szybsze zużycie kzfr. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, udało mi się usunąć powyższy defekt . Kupiłem nowy zawór KZFR i od razy po wymianie była znacząca poprawa, ale mimo wszystko było odczuwalne delikatnie rwanie silnikiem. Podłączyłem go pod kompa i wyszło mi parę  defektów. Wymieniłem szwankującą cewkę zapłonową i naprawdę zjechane rzekomo irydowe świece zapłonowe m-ki Denso które miały max. 40 tys km przebiegu.

Po wymianie ku mojemu zaskoczeniu silnik pracuje płynnie .

Na razie udało się uniknąć dość kosztownej wymiany koła KZFR która sugerował mi mój znajomy mechanik.

 

Pozdrawiam

Zrzut ekranu (4).png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Bravo8 napisał:

Na razie udało się uniknąć dość kosztownej wymiany koła KZFR która sugerował mi mój znajomy mechanik.

 

 

W dniu 22.03.2021 o 15:14, Andrzej-2010 napisał:

- Dopóki auto normalnie odpala ;

    - jest szansa, że kzfr jest w dobrym stanie,

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wałka rozrządu do sprawdzenia/wymiany.

Do sprawdzenia/wymiany wiązka alternatora.

Denso Ik20tt wytrzymują 40 tyś. km. ale za to silnik super na nich pracuje - temat wielokrotnie omawiany, niedowiarków nie przekonam.

Zawór słusznie wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika położenia wałka rozrządu to wg, testu awaria sporadyczna, ale tu nie ma go co sprawdzać bo i też jak to zdiagnozować tylko po porostu wymienić na nowy. I tak zrobię . A co do świeć to zakupiłem polskie Iskry, 28U SFE65PRS . Oczywiście przy tym kierowałem się chęcią wspierania polskiego przemysłu, przynajmniej tam gdzie się da ? .

Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

Edytowane przez Bravo8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie, czy ten czujnik [położenia wałka rozrządu to tak jak zaznaczyłem strzałkami na zdjęciach?  Oraz jeśli chodzi o wymianę , bo widzę że jest dość trudne podejście, czy da radę go wyciągnąć bez odkręcania kolektora dolotowego ? Może jeszcze wykręcenie cewko zapłonowej ułatwi sprawę.

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!