Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie silnika przy 2-3 tyś rpm.


Bravo8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

Mam Renault Scenic II, rok 2004, silnik K4M 1.6 , 183 tys. przebiegu.

Od roku męczę się z coraz to większym dławieniem się silnika podczas przyśpieszania .

W przedziale obrotów między 2 a 3 tyś jest taki charakterystyczny efekt dławienia, duszenia się silnika, coś w stylu problemu z dostarczaniem paliwa , generalnie coś go przytyka.

To dławienie nie występuje na całym zakresie obrotów silnika tylko w zasadzie około 2500 obr/min i to na każdym biegu.

Nie mam z nim żadnego problemu z odpalaniem i też samoistnym gaszeniem silnika . Oczywiście można jakby ominąć ten defekt podgazowując obroty sinika.

Choć może jest to złudne.

Jeżeli chodzi o koło zmiennych faz rozrządu to nie było nigdy wymieniane ale absolutnie nie słychać żeby hałasowało .

Jednak postanowiłem sprawdzić o najprostszej sprawy tzn. elektrozawór zmiennych faz rozrządu.

Po wykręceniu stwierdziłem że podczas potrząsania coś w nim lata.

Przemyłem go i rozebrałem od dołu. Rozciągnąłem lekko sprężynę i po złożeniu nic w nim już nie latało.

Zawór podłączyłem próbnie do akumulatora i na moje oko dział , przesuwa tłoczek o jakieś około 2 mm. Czy tłoczek powinien przesuwać się więcej tego nie jestem pewien. Sprawdziłem to na Youtubie i one więcej się nie przesuwają .

Tak czy siak zrobiłem jazdę próbna i jakoś sugestywnie jakby silnik mniej się dławił, ale i tak to dławienie nadal występuje.

Najdroższym elementem z robocizną jest wymiana koła zmiennych faz rozrządu.

Z drugiej strony jeśli okaże się że to nie to, to idąc tym torem mogę jeszcze wymienić elektro zawór , kupić nową przepustnicę , wtryskiwacze i tak aż przekroczy to wartość tego auta.

Czy może macie jakieś sugestie co może być przyczyną tego dławienia .

Pozdrawiam

20210320_135919.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bravo8 napisał:

Scenic II, rok 2004, silnik K4M 1.6 , 183 tys. przebiegu.

-Od roku męczę się z coraz to większym dławieniem się silnika podczas przyśpieszania .

- W przedziale obrotów między 2 a 3 tyś jest taki charakterystyczny efekt dławienia, duszenia się silnika, coś w stylu problemu z dostarczaniem paliwa , generalnie coś go przytyka. To dławienie nie występuje na całym zakresie obrotów silnika tylko w zasadzie około 2500 obr/min i to na każdym biegu.

- Nie mam z nim żadnego problemu z odpalaniem i też samoistnym gaszeniem silnika .

- Dopóki auto normalnie odpala ;

    - jest szansa, że kzfr jest w dobrym stanie,

Zalecam ;

1/ Kontrolę ustawienia rozrządu i stanu napinacza paska ;

       - przeważnie przestawiony jest pasek o 1 ząbek,

2/  Kąta wyprzedzenia zapłonu, celem ustalenia stanu elektrozaworu;

       -  gorący silnik, obroty jałowe i odczyt kąta wyprzedzenia zapłonu,

       - jeżeli kąt wyprzedzenia zapłonu mieści się do 3 stopni;

               - to elektrozawór można uznać za sprawny,

3/ Ruch tłoczka nie świadczy o sprawności elektrozaworu,

       - zużycie elektrozaworu - wpływa na szybsze zużycie kzfr. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, udało mi się usunąć powyższy defekt . Kupiłem nowy zawór KZFR i od razy po wymianie była znacząca poprawa, ale mimo wszystko było odczuwalne delikatnie rwanie silnikiem. Podłączyłem go pod kompa i wyszło mi parę  defektów. Wymieniłem szwankującą cewkę zapłonową i naprawdę zjechane rzekomo irydowe świece zapłonowe m-ki Denso które miały max. 40 tys km przebiegu.

Po wymianie ku mojemu zaskoczeniu silnik pracuje płynnie .

Na razie udało się uniknąć dość kosztownej wymiany koła KZFR która sugerował mi mój znajomy mechanik.

 

Pozdrawiam

Zrzut ekranu (4).png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Bravo8 napisał:

Na razie udało się uniknąć dość kosztownej wymiany koła KZFR która sugerował mi mój znajomy mechanik.

 

 

W dniu 22.03.2021 o 15:14, Andrzej-2010 napisał:

- Dopóki auto normalnie odpala ;

    - jest szansa, że kzfr jest w dobrym stanie,

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wałka rozrządu do sprawdzenia/wymiany.

Do sprawdzenia/wymiany wiązka alternatora.

Denso Ik20tt wytrzymują 40 tyś. km. ale za to silnik super na nich pracuje - temat wielokrotnie omawiany, niedowiarków nie przekonam.

Zawór słusznie wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika położenia wałka rozrządu to wg, testu awaria sporadyczna, ale tu nie ma go co sprawdzać bo i też jak to zdiagnozować tylko po porostu wymienić na nowy. I tak zrobię . A co do świeć to zakupiłem polskie Iskry, 28U SFE65PRS . Oczywiście przy tym kierowałem się chęcią wspierania polskiego przemysłu, przynajmniej tam gdzie się da ? .

Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

Edytowane przez Bravo8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie, czy ten czujnik [położenia wałka rozrządu to tak jak zaznaczyłem strzałkami na zdjęciach?  Oraz jeśli chodzi o wymianę , bo widzę że jest dość trudne podejście, czy da radę go wyciągnąć bez odkręcania kolektora dolotowego ? Może jeszcze wykręcenie cewko zapłonowej ułatwi sprawę.

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!