Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd na wyświetlaczu "skontroluj oświetlenie"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Błąd na wyświetlaczu "skontroluj oświetlenie".

Nie wiem co dalej bo zaskoczyło mnie to że ten błąd dotyczy biksenonów skrętnych, których u mnie nie ma. 

Są zwykłe lampy a opis błędu w instrukcji jest taki (Błąd na wyświetlaczu "skontroluj oświetlenie" ). Oznacza usterkę ruchomych reflektorów kierunkowych. Teraz nie wiem co z fantem zrobić ? Może ktoś ma jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj na wyświetlaczu komputera pojawiła się następna usterka z kluczem "skontroluj system wspomagania parkowania" a mój samochód nie jest wyposażony w tego rodzaju system to już druga usterka zgłaszana przez komputer pokładowy rzeczy w które nie jest wyposażony samochód. Pewnie bez diagnosty się nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konfiguracja (wyposażenie) jest do ściągnięcia po vin z jakiejś Rosyjskiej strony a samochód jest z Holandii chodź przyjechał na lawecie na Niemieckich blachach. Były przy nim tylko same instrukcje w Niderlandzkim języku i orginał książka serwisowa.

 

Witam. Wczoraj pojechałem do gościa co ma Clipa sprawa załatwiona usterki wykasowane i wniosek taki że posiadam Maxiecu i w tym programie mogłem zmienić konfiguracje i tak pewnie było ale nie mogłem już jej przywrócić. Tak na przyszłość trzeba uważać co się robi bo choć Maxiecu nie jest w pełni rozbudowanym programem diagnostycznym to można też nim nawywijać a stosować raczej do sprawdzania i kasowania błędów by z byle pierdołom nie jechać do kogoś co ma Clipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat MaxiEcu (oczywiście z uruchomionym modułem obsługi Renault) może BARDZO dużo - i bardzo dużo można w nim nawywijać.
Nie tak dawno uruchamiałem Megankę, która nie chciała zapalić, bo... przypadkowo w trakcie kombinowania został po prostu wyłczony sygnał sterujący otwarciem wrtyskiwaczy (swoją drogą fajne zabezpieczenie antykradzieżowe na dłuższy postój, bo trudne do odnalezienia i usunięcia :) )
Zapisane zmiany konfiguracji zostają na stałe, nie ma możliwości przywrócenia poprzedniej wersji.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, ko-ma napisał:

Zapisane zmiany konfiguracji zostają na stałe, nie ma możliwości przywrócenia poprzedniej wersji.

Nie do końca prawda, może jakieś adaptacje czy ustawienia w sterowniku silnika to zgoda. Większość rzeczy można włączyć lub wyłączyć. Mam na myśli konfigurację wyposażenia, poduszek powietrznych, licznika, UCH itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxiecu jest przydatny nie mogę na niego narzekać służył od megane II i to dobrze a przy megane III po prostu nabrałem doświadczenia nie jestem aż tak zielony by go obsługiwać ale jak ktoś zaznaczył moduł można włączyć wyłączyć się nie da i to mnie spotkało teraz będę bardziej uważał co robię. Dzięki  za uwagi i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aniewa napisał:

Nie do końca prawda, może jakieś adaptacje czy ustawienia w sterowniku silnika to zgoda. Większość rzeczy można włączyć lub wyłączyć. Mam na myśli konfigurację wyposażenia, poduszek powietrznych, licznika, UCH itp.

Napisałem w sensie, że jeśli nie wie się, co się zmieniło w konfiguracji, to się nie wróci do stanu początkowego.
Oczywiste jest, że wszelkie adaptacje i amiany ustawień można wykonywać większą ilość razy i nic nie stoi temu na przeszkodzie, inaczej był by to absurd.
Po prostu nie istnieje pojęcie "zapisanych ustawień początkowych konfiguracji" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem może masz rację ale ja zrobiłem jeden podstawowy błąd nie zrobiłem zdjęć z Maxiecu z konfiguracji pierwotnej przy pierwszym podłączeni do samochodu no a potem kłopot nie mogłem trafić na prawidłowe ustawienia jak mi się wydaje. Przy megance II znałem na pamięć konfiguracje i maxiecu nigdy nie zawiódł a do III podszedłem jak do II i tu był mój błąd przecież to dwa inne samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym zabezpieczeniem jest to co ja zrobiłem u siebie. Podłączyłem maxiecu i włączyłem którymś z darmowych programów nagrywanie ekranu. Wchodziłem w poszczególne moduły i otwierałem wszystkie możliwe ustawienia w programie. Wszystko mam zapisane na dysku, może bardziej by komuś z forum pokazać niż dla siebie ale wiem co miałem przed każdą zmianą. To samo zrobiłem z programem ddt4all. Mam nagrane wszystkie możliwe ustawienia swojego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 3.04.2021 o 16:59, Sylwek54 napisał:

Konfiguracja (wyposażenie) jest do ściągnięcia po vin z jakiejś Rosyjskiej strony a samochód jest z Holandii chodź przyjechał na lawecie na Niemieckich blachach. Były przy nim tylko same instrukcje w Niderlandzkim języku i orginał książka serwisowa.

 

Witam. Wczoraj pojechałem do gościa co ma Clipa sprawa załatwiona usterki wykasowane i wniosek taki że posiadam Maxiecu i w tym programie mogłem zmienić konfiguracje i tak pewnie było ale nie mogłem już jej przywrócić. Tak na przyszłość trzeba uważać co się robi bo choć Maxiecu nie jest w pełni rozbudowanym programem diagnostycznym to można też nim nawywijać a stosować raczej do sprawdzania i kasowania błędów by z byle pierdołom nie jechać do kogoś co ma Clipa.

Możesz podać namiary na tę stronkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. No i znowu coś się skopało i sam nie wiem jak do tego doszło komunikat "skontroluj oświetlenie" który raczej dotyczy aut wyposażonych w ksenony a moja Meganka 3 ich nie posiada a komunikat jest stało to się po podładowaniu akumulatora z odłączonym "-". Po naładowaniu i podłączeniu akumulatora takie kwiatki. Posiadam Maxiecu który pokazuje błąd ksenonów ale już nie pokazuje jaki błąd  jest tylko "?" taki znak mimo to kasuję błąd ale nic się nie dzieje na wyświetlaczu bez zmian. Może ktoś się już z tym spotkał i może doradzić co z tym fantem zrobić z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!