Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka II nie reaguje na kartę / zapalił Steering lock


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj normalnie jeździłem a dziś nagle nie mogę odpalić .  Po włożeniu karty komunikat steering lock , Daje się wyłączyć trzymając pedał hamulca i START ,
jednak rozrusznika nie włącza . Zamek centralny z kart chodzi więc przyciski OK i transmisja jest . 
Gdzie szukać przyczyny ? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada jest pod kierownicą, na jedną śrubę z chyba lewym gwintem. Przyczyny mogą być różne, u mnie pomogło wypięcie i wpięcie wtyczki od blokady, natomiast jeżeli się zacięła w środku to konieczne może być jej rozebranie lub wymiana.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc UDAŁO się  .   Zacięła się blokada pod kierownicą . 
Na szczęście udało się ustawić  w pozycji     Steering Unlocked . Tylko wtedy da się wykręcić śrubę  LEWY GWINT i zdjąć z kolumny .
Rozebrałem blokadę zainspirowany poradami z Googla  pousuwałem takie małe zapadki . 
Przy składaniu jest taki mały myk , śruba która wkręca się w zębatkę i wysuwa rygiel daje włożyć się w różnych pozycjach .
Tylko jedno ustawienie zapewnia poprawną pracę . Trzeba patrzeć na krzywkę na końcu za zębatką ma podnosić dźwignie sterująca tą ośka z magnesem .
Składałem kilka razy aż trafiłem , ten niuans tez odkryty na You TUBE . Podejrzewałem już elektronikę która tam też jest a okazało się zwykłym mechanicznym zacięciem koszt naprawy 0zł , Dzień poszukiwań nie liczę bo satysfakcja bezcenna . Blokady nie zamierzam montować na miejsce zostanie podpięta na trytkach .
Fabryka wymyśliła ,że jak zablokuje się na zamkniętej pozycji śruby nie wykręci się , trzeba rozwiercać chyba z 10cm długości całą śrubę w kolumnie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce - śruby nie da się rozwiercić aż do usunięcia bez uszkodzenia innych elementów.
Z dwojga złego lepiej rozwiercić korpus blokady aż do jego zniszczenia i wyjęcia zęba blokady.
Po zatrzaśnięciu i tak potrzebny będzie nowy/czysty mechanizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!