Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.33 TCE 140 vs 160 KM


janek072

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Czy ktoś z Was się orientuje, czy wersje 140 i 160 KM w megane 1.33 TCE różnią się skrzynią, dwumasą, sprzęgłem itp.? czy też wersja 160 vs 140 to tylko inna mapa, a osprzęt jest ten sam?

Myślę o upgrade ze 140 na 160, tylko właśnie, czy to będzie bezpieczne i czy zauważalnie coś da, czy też nie ma sensu.

Temat traktuję jako symetryczny do 1.6 EB w Ford, gdzie bez ryzyka robi się ze 150 na 182 KM i daje to sporo, ale może w megane wygląda to trochę inaczej?

Pozdrawiam

Janek

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarki mają ten sam numer katalogowy. Skrzynie te same przełożenia. Raczej te same auta.

Mam 140 i się zastanawiałem, i stwierdziłem, że nie robię - moc jest z większej dawki paliwa a to auto ma jej pod dostatkiem. Chcąc skorzystać z dodatkowych koni będzie więcej palił.

Natomiast uważam, że z wersji 115 opłaca się podnieść do 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa jest też taka sama i co ciekawe tania - bez tarczy sprzęgła i wysprzęglika poniżej 1 tyś. pln.

Z tego tuningu to opłacało by się zrobić: wyłączenie lania paliwa szklanką do uruchamianego silnika bo ta benzyna dostaje się do smarowidła. Co prawda producent zrobił aktualizację,która trochę ogranicza ten efekt na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż z tego co mi wiadomo, chipa 1.33 tce nie ma możliwości zrobić, może box, ale to nic dobrego, bo co indywidualne strojenie to indywidualne. natomiast zasłyszane od dilera w renault, ta słabsza odmiana jest bardziej elastyczna. ile w tym prawdy, nie wiem, niedługo będę się cieszył właśnie 140 HP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jest wszystko to samo to czemu silnika 140 nie kręcą na 190Km tak jak silnika 160KM?

Silnik 140KM z czipem wyciąga max kolo 160KM, więc są różnice, które nie polegają tylko na oprogramowaniu.

Gdyby to było takie proste wszyscy kupowaliby wersje 100KM i ładowali soft od 160

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, karolaa napisał:

Tak prosto chyba nie będzie. Popatrz sobie na chiptuning silnika 1.2. Był też oferowany w kilku wersjach i z wersji 100KM nie wyciśniesz tyle co z wersji 130KM. Musza być rożnice w silniku lub osprzęcie.

 

karolaa co do możliwości silnika 1.2 w wersji 100 i 130 km zerknij na wykresy z hamowni.

Tu masz wykres wersji 130 KM: https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Renault-Megane-IV-1.2-TCe-96kW-130KM

a tu 100 KM: https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Renault-Megane-IV-1.2-TCe-96kW-130KM

popatrz na dane z wykresu nie z tabelki. Różnice są minimalne. Moment obrotowy nawet wyższy w wersji fabrycznej "100 KM".

Wydaje mi się jednak, że w wersji 1.2 nie różnią się te silniki zbytnio od siebie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, J3drula napisał:

z tego co wiem, a pytałem kilku tunerów, nie. nawet ruscy - przepraszam za kolokwializm, nie mają jeszcze sprzętu do tego sterownika.

No właśnie :)  wiec na razie przyrosty to zagadka ;) niezależnie od wersji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że jeden tuner wstawił takie dane nie oznacza, ze tak jest, spójrz na innych https://www.kreatormocy.pl/katalog/renault/

tam z silnika 100KM wyciągają 125KM, inni nawet wspominają o 107KM. Wg mnie różnice są i to nie tylko w sofcie

Pewnie, że są rzeźnicy, którzy wycisną ze 100KM więcej niż ze 130 seryjnych, ale na jak długo.

Golfa TDI 90KM też można zrobić na 180KM.. i będzie jeździć nawet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolaa linki jakie tu podesłałem to są pomiary auta którym poruszam się na co dzień. Uwierz różnica w osiągach (głównie elastyczności - bo o to chodziło, ale przyspieszenie i Vmax także) jest spora w stosunku do softu fabrycznego. Natomiast dane od "kreatoramocy" jakie podajesz to raczej informacja ogólna, taka bezpieczna, że tyle to na pewno damy radę wystroić, a nie pomiar z konkretnego modelu (brak wykresu z hamowania).

Co do samego auta nic mu się nie dzieje, jeździe i daje powody radości użytkownikowi. Różnica w użytkowaniu na co dzień ogromna. 

Różnice pomiędzy silnikami fabrycznymi w słabszej i mocniejszej wersji są znikome. Raczej doposażenie się różni choćby o układ rekuperacji w mocniejszej wersji. Generalnie te silniki były bardzo bezpiecznie fabrycznie strojone (prawdopodobnie ze względu na EKO). Oczywiście jak komuś zależy to sprawdzi to w chwilę za pomocą "serwisówki" porównując numery/charakterystyki części. Przypuszczam, że w 1.3 Tce bedzie podobnie.  

Natomiast dobrze wykonana modyfikacja softu, a nie "rzeźnia" to nie taka trywialna sprawa typu "wgram soft z mocniejszej wersji". To trochę więcej zabawy i modyfikacji oprogramowania pod konkretny egzemplarz. Rezultaty są raz fantastyczne, a innym razem tylko zadowalające. Jeszcze inna sprawa to modyfikacja turbo diesla, a turbo benzyny (zdecydowanie trudniejsza), ale tu nie o tym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wracając do tematu- zgodzę się, że dobry zrobiony program z hamownia nie powinien zaszkodzić silnikowi..Sam dałem do dłubnięcia swoje poprzednie 1.9dCi, była zauważalna różnica, zatem jeśli zastanawia się ktoś czy warto - warto. Spalania mniejszego raczej nie będzie, bo trudno się opanować żeby nie korzystać z dodatkowych Nm i KM, ale frajda duża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!