Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Ambi0

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam Megankę II (2003 rok, 1.5 dci) ostatnio pojawił się komunikat ,,check injection". Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych zmian, ale auto po dłuższym postoju (kilka godzin w górę) ma problem z odpaleniem. Odpalam zazwyczaj za trzecim  / czwartym razem, a z wydechu wylatuje biała chmura dymu.

 

Naprawy:

Z internetowych porad założył zaworek zwrotny, bo ponoć cofanie się paliwa mogło być przyczyną - nie pomogło.

Pierwsza wizyta u mechanika, błąd na 4 wtrysku (ponoć dotyczący pinów), mechanik wyczyścił piny - przez 100 km okej, potem znów to samo.

Druga wizyta, mechanik postanowił wymienić wiązkę elektryczną od wtrysków - znów 100 km okej i znów to samo.

 

Niestety nie znam się za bardzo na mechanice, a nie chciałbym zostać stałym klientem warsztatu. Jeśli macie jakieś propozycje na rozwiązanie problemu, będę bardzo wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę będziesz się musiał poznać, bo niestety raz, że masz awaryjny układ wtryskowy DELPHI a dwa, duży przebieg na ten układ. Pytanie zasadnicze, co jest w tej chmurze? Jeżeli para wodna, to będzie sugerować na uszczelkę pod głowicą/głowicę. Zacznij od najprostszej i darmowej czynności. Jak wygląda i czy jest stan płynu chłodniczego? Potem zrób taką próbę tym prostym urządzaniem: TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2 25 TESTÓW Kraków - Allegro.pl a potem będziemy się zastanawiać co dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, omega napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

Sprawdziłem, płynu jest odpowiednia ilość, wygląda też normalnie. Odpaliłem go teraz i już nawet po godzinie postoju zapalił dopiero za 3 razem, ale jak już w końcu ruszy to można go gasić i zapalać do woli bez problemu ?
Zamówiłem z Allegro ten tester, więc pewnie pojutrze podzielę się wynikami  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ambi0 napisał:

Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych zmian, ale auto po dłuższym postoju (kilka godzin w górę) ma problem z odpaleniem.

Odpalam zazwyczaj za trzecim  / czwartym razem, a z wydechu wylatuje biała chmura dymu.

Bez clipa się nie obejdzie;

  - ,,check injection" jest to informacja ogólna, może oznaczać wiele spraw,

  -  czy układ świece żarowe- moduł świec działa prawidłowo?

  -  czy nie ma pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  -  kiedy wymieniany był ;

           -  rozrząd?

           -  filtr paliwa???

 - warto zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

- nie wiem do czego dokładnie mechanik podłączył auto, ale przekazał mi, że błąd dotyczy czwartego wytrysku, a konkretnie tego że coś ,,nie styka". Jeśli możecie polecić kogoś z Clipem we Wrocławiu to z chęcią skorzystam. 

- świec żarowych nie sprawdzałem, mechanik też nic o nich nie mówił

- wcześniej były jakieś tam bąbelki powietrza, ale z tego co wiem to większość osób je ma. Założyłem zaworek zwrotny, nie pomogło. 

- rozrząd był robiony już z 90 tys km temu, filtr paliwa pół roku temu (6 tys km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może ta chmura to w takim razie zbyt mocno lejący wtryskiwacz, trzeba by tę chmurę na nos wziąć. Nie jest to może zapach z porannej łąki, ale za darmo pozwoli ustalić co w niej z grubsza jest. Jak z płynem OK to kwestia ukł. wtryskowego będzie kolejną odsłoną. Tylko niestety, tu już w tym przypadku ani lekko, ani tanio nie będzie. A może tak sprzedać autko? Niech się bliźni pomartwi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, omega napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.13 :!: - aniewa

Nie będę nikogo na minę wrzucał, za poleceniem kolegów z forum jadę w środę do Pana Aleksandra, ostatnia deska ratunku, jeśli nic nie zaradzi to kierunek złom ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i słusznie, bo tak trochę zażartowałem z tym bliźnim, ja też także podobnie jak Z. Boniek powiada, jak mi ktoś dobrze, to oddam mu dobroć po trzykroć, ale jak źle, to złość oddam, ale po sześćkroć. Słusznie piszesz, że jak się go tanio nie ogarnie to na złom, bo nie wyjdziesz ze spirali kosztów. Jak chcesz nadal diesla to wchodź w 1,5dCi po 2009 (SIEMENS) albo 1,6dCi   

2.0dCi także będzie bardzo OK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć! 

Zgodnie z tym co pisałem oddałem w środę auto do Pana Aleksandra, który miał postawić diagnozę. Po dwóch dniach zadzwoniłem do niego i okazało się, że problemem był jeden z wtrysków, który postanowił wymienić (bez uprzedniej konsultacji ze mną). Kosztowało mnie to 1000 zł, ale pomyślałem, dobra trudno ważne, że zrobione.

I tu zaczynają się przeboje...

W piątek odebrałem auto. Po przejechaniu 100 m od warsztatu na desce wyskakuje ponownie ,,check injection" - telefon do P. Aleksandra, powiedział, że ,,skupili się na silniku, a ten komunikat może oznaczać różne rzeczy i żebym zgłosił się do nich w poniedziałek jak będą problemy". Potem niby było okej, ale dzisiaj już miałem wrażenie, że odpalił ciężej, więc jest duża szansa, że jutro problem wróci do stanu pierwotnego.

Moje pytanie - co powinienem zrobić?

Oczywiście najpierw postaram się załatwić wszystko polubownie, ale rozumiem, że zgodnie z prawem powinienem prosić o nieodpłatne usunięcie usterki lub złożyć reklamacje i żądać zwrotu kosztów naprawy?

Na szczęście nie zapłaciłem ,,netto" gotówką (do czego byłem zachęcany), tylko normalnie kartą :) 

Z góry dzięki za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wam! Zabawy ciąg dalszy...

W środę auto trafiło ponownie do Pana Aleksandra, który w czwartek do mnie zadzwonił i powiedział, że: on nie widzi problemu z odpalaniem, auto rano zapaliło na dotyk, wszystkie parametry silnika super, można odebrać. Oddałem jak paliło się ,,check injection", odebrałem i już nie było tego komunikatu. Przy czym Pan Aleksander twierdzi że nic totalnie nie robił i nie było żadnego komunikatu...

 

A teraz najlepsze, odpalanie auta rano dzień po odebraniu od mechanika (załącznik) ... 

Chyba mamy z Panem Aleksandrem inną definicje odpalania ,,od strzała"...

PS. przy każdej próbie wylatuje kłąb białego dymu, a jak już odpali to jest kumulacja, ale Pan A. powiedział że on nie skupiał się na tym co wylatuje z rury : )

 

Prosiłem Pana A. żeby sprawdził świecę, bo jak auto już zapali pierwszy raz to potem faktycznie pali ,,od strzała", no ale oczywiście ,,silnik działa bardzo dobrze po wymianie wtrysku, nie ma problemu już przecież" 

Za wszystkie rady z góry dziękuję!

 

Edytowane przez Ambi0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!