Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Problem z odpaleniem


PRR

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Megane 3 1.6 110KM + LPG
Mam problem z odpalaniem na zimnym. Zauważyłem, że najczęściej jak jest zimno i mokro. Kręci, odpala na chwile potem obroty spadają do 500 i tutaj loteria albo podciągnie do 1000 i będzie ok albo zgaśnie. Na filmie akurat zgasł. Po odpaleniu 2/3 sekundy i wszystko jest ok oprócz tego, że potrafi się zakrztusić na pierwszych 200m od ruszenia. Na rozgrzanym silniku pali od razu i bardzo ładnie podczas odpalenia wkręca się na 1500obr. 
Wszystko wskazywało na KZFR lub jego elektrozawór wiec razem z rozrządem wymieniłem i koło i elektrozawór.
Reasumując wymieniłem:
- rozrząd + kzfr
- elektrozawór kzfr (wraz z uszczelką)
- świece 
- uszczelkę na pokrywie zaworów 
Ma ktoś jakiś pomysł co to jeszcze może być?

 

Niestety nie mam dostępu do Clipa, jedynie podstawowy bt elm - jeśli w czymś pomoże. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręcasz butlę gazową i sprawdzasz powtórnie - oczywiście po długim postoju. Upewnisz się wtedy, czy przyczyną nie jest puszczający któryś wtryskiwacz gazowy. Na razie można kwestionować poprawność wymiany rozrządu. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, jabrze napisał:

Papuga :?:

 

Ok, dzięki za radę. Zakręcę dziś butle i zobaczymy jutro rano.

Czy jeśli rozrząd byłby źle ustawiony/źle zamontowany to problemy nie byłyby cały czas? Tzn., nie ważne czy zimny czy ciepły. 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.13 :!: - Prezes
Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, jabrze napisał:

Papuga :?:

ok, dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę jutro rozruch na zakręconej butli, jak będzie dalej tak samo to chyba czas pojechać na reklamację rozrządu...

chyba, że są tu jeszcze jakieś inne pomysły ?

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem czasem problemy z odpalaniem, dlatego wymieniłem kzfr i elektrozawór. Ale wtedy odpalał, wkręcał się ok do ok. ~1500 obrotów i od razu gasł. I po następnym odpaleniu w większości przypadków już normalnie gładko odpalał. Nie dusił i nie "rzęził" się tak jak teraz. 

Płyn mam cały czas w normie, nie ubywa go. Tak samo jest z olejem - cały czas pod max. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jabrze napisał:

Papuga :?:

Wczoraj zakręciłem tą butle od gazu, dziś rano było troszkę było troszkę cieplej ale odpalił podobnie.

Tzn, zarzęził, obroty spadły do 500, telepało go ale dał radę tym razem wciągnąć na 1000 obr. i nie zgasł. Po 3sekundach już chodził tak jak trzeba. 

 

Przez weekend i tak nic nie załatwię ale pomyślałem, że jeszcze przeczyszczę przepustnice oraz przy okazji czujnik wałka i wału. 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróciłem uwagę, że przy zapalaniu rozrusznik kręcił jak w dieslu. Tak na wszelki wypadek wyczyścił bym złącze zasilające pompę paliwową. Może te niskie obroty to ciśnienie poniżej 3 Barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o złącze przy pompie paliwa? Spoko, też mogę przeczyścić. Właśnie też zauważyłem, że jak kręci to strasznie nim telepie tak jakby nie miał wystarczająco dużo paliwa lub powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Brak odpowiedniego ciśnienia paliwa przy określonym czasie wtrysku to zaniżona dawka potrzebna do zapłonu. Telepanie silnika to jego objaw. Musimy wziąśc pod uwagę, że silnik pompy jest chłodzony paliwem, a bardzo często są to resztki w przypadku korzystania z LPG. W samej pompie szybciej się uszkadza zaworek ciśnieniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze ok, na razie mam co robić, może to jest jakiś trop. Mam jeszcze pytanie apropo wyeliminowania czynniku gazu... 

Ja w sumie wczoraj zrobiłem tak, że przełączyłem na benzynę, zakręciłem butle z gazem i przejechałem ~500m/1km. Może jednak coś tego gazu zostało i trafiło rano do układu? W jaki sposób mogę się go pozbyć tak aby mieć pewność? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakręconej butli przełączyć z benzyny na gaz i silnik zgaśnie, a instalacja cała zostanie opróżniona, bo wtryskiwacze będą otwierane tak długo, jak silnik będzie kręcił wałem powyżej 150 obr. tzn. jak czujnik wałka odczyta niezakłócony impuls.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!