Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonów na zimnym silniku - Megane 3, 1.4 TCe


Slawekg83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Może ktoś miał podobny problem, w megane 3 1.4 TCe wypada mi zapłon na wszystkich cylindrach. Problem zaczął się jesienią w momencie niskich temperatur, auto zaczęło szarpać na zimnym silniku i wyskakiwał błąd wypadania zapłonów na różnych cylindrach i oczywiście potrafi zgasnąć, dzieje się tak tylko w zakresie temp. 0 do ok 60 stopni temperatury cieczy chłodzącej, później wszystko się uspokaja i auto pracuje w miarę normalnie i normalnie jedzie, auto było już w 3 różnych warsztatach i wszyscy łącznie z elektronikiem z ASO rozkładają ręce, świece wymieniony 2 razy ( oryginały również ), cewki w porządku, rozrząd wymieniony razem z kołami i czujnikiem faz ( przed i po wymianie nic się nie zmieniło ), przepływka, czujnik temp., przekładane, paliwo zmienione, ciśnienie paliwa dobre, ciśnienie sprężania 11, na ciepłym i zimnym, szczelność 10% ubytku, odmy wymienione, i pewnie jeszcze o wielu rzeczach nie napisałem co było robione, proszę o pomoc jeśli ktoś miał podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie zapłonu następuje najczęściej ;

    -  w czasie pracy na gazie,

    -  jeżeli jest gaz - to zakręć go na butli,

Warto sprawdzić ;

  - stan instalacji sond lambda,

  - przebieg napięcia sond na biegu jałowym,

    

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Megane 3 1.4 TCe wypadanie zapłonów na zimnym silniku
16 godzin temu, Slawekg83 napisał:

Problem zaczął się jesienią w momencie niskich temperatur,

- auto zaczęło szarpać na zimnym silniku i wyskakiwał błąd wypadania zapłonów na różnych cylindrach

- i oczywiście potrafi zgasnąć,

1/ Jaki jest przebieg auta?

2/ Jakie błędy zanotował clip w aso?

     - podłącz clipa i podejrzyj jaką temperaturę widzi sterownik na zimnym i gorącym silniku,

    - kontrola/wymiana czujnika temperatury cieczy,

3/  Aktualizacja softu sterownika lub jego wymiana,

4/  Producenci sond zalecają ich wymianę przy przebiegu ok ; 100.000 do 160.000 km ,

       - uszkodzona sonda lambda jest w stanie doprowadzić do zniszczenia katalizatora,

       - jeśli parametry sprawnych sondy są na granicach to;

            - czeka Cię wymiana katalizatora,

5/  Czyszczenie/podmiana wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa, nie zmienia swojej barwy, przebieg auta 170 tyś., zaznaczę że przy 142 tyś. motor przeszedł remont czyli nowe tuleje z szerszymi kołnierzami, głowica zrobiona kpl. gniazda zawory uszczelniacze itd.., sondy działają w prawidłowym zakresie ( tak twierdzi elektronik  z ASO oraz drugi nie zależny elektryk ), czujnik temp. na wszelki wypadek wymieniony, wymieniona cała listwa wtryskowa, błędy z clipa tylko wypadanie zapłonów raz z pierwszego raz z drugiego innym razem z trzeciego i oczywiście z czwartego tez, na podglądzie wypadania zapłonów wypadają gdzie im się podoba, najwięcej wypadnięć w zakresie temp. do ok 50-60 stopni i wtedy auto gaśnie po wrzuceniu na luz, ciśnienie paliwa prawidłowe, pompka działa poprawnie, tylko spalanie ponad 12 litrów/100 pokazuje komputer,  jeśli chodzi o aktualizację softu, elektronik z ASO twierdzi że wgrany jest najnowszy soft i innego nie ma, a do starszej wersji nie da się cofnąć, proszę jeszcze o jakieś sugestie...

Auto odpala normalnie, czy silnik zimny czy ciepły nie ma różnicy, natomiast filtr paliwa w tym aucie nie występuje podobnież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Slawekg83 napisał:

sondy działają w prawidłowym zakresie ( tak twierdzi elektronik  z ASO oraz drugi nie zależny elektryk ),

Chciałbym widzieć tą analizę sond, przebiegi napięć, 

50 minut temu, Slawekg83 napisał:

jeśli chodzi o aktualizację softu, elektronik z ASO twierdzi że wgrany jest najnowszy soft i innego nie ma,

Clip oprócz wypadania zapłonów niczego innego nie zgłasza???

Czyli należy zająć się pkt.5

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

5/  Czyszczenie/podmiana wtryskiwaczy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Slawekg83 napisał:

Oczywiście spalanie stukowe występuje jak najbardziej,

Spalanie stukowe ;

   - to metalicznymi odgłosami z silnika, przy dużych obciążeniach; 

         - jazda z większą szybkością,

         - gwałtowne dodanie gazu, 

  - określane są jako stuki albo metaliczne dzwonienie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Slawekg83 napisał:

ale to nie rozwiązuje mojego problemu.

I/ Na kulturę pracy silnika duży wpływ ma paliwo ;

     - oktanowość,

     -  jakość paliwa

   Im lepsze paliwo i wyższa oktanowość paliwa ;

     - tym mniej będzie generować spalań stukowych,

II/ Mimo wielkiego wysiłku jaki już włożyłeś oraz kasy proponuje;

     1/ czyszczenie/podmianę wtrysków,

     2/ pomiar napięcia sond,

     3/ pomiar podciśnienia w układzie dolotowym,

     4/ pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

     5/ podejrzeć jaką temperaturę widzi sterownik na zimnym i gorącym silniku,

III/ Poszarpywanie na zimnym silniku w większości przypadków mija po ;

       - wymianie płynu hamulcowego, dokładnym odpowietrzeniu,

       - szczególnie układu hydraulicznego wysprzęglika sprzęgła.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te czynnosci zostały już wykonane i nik nie widzi problemu w tym co opisałeś ale dziękuję za podpowiedzi, szarpanie i gaśniecie ma związek z wypadaniem zapłonów w tym przypadku a nie z płynem, myślę nad wymianą sterownika bo może tu tkwi problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Wypadanie zapłonów na zimnym silniku - Megane 3, 1.4 TCe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!