Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DD4ALL wgrywanie modułu haka


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
6 godzin temu, Michal1234 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Zmieniłem TSF z powrotem i przeszło.

Auto nie rozpoznaje haka i nie wyłącza tylnych czujników cofania. To z kolei, powoduje komunikat błędu "sprawdź prawidłowość czujników cofania", który dopiero się wygasza po odpięciu haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wyłączyłeś TFS a światła w przyczepie działają ? Ten drugi punkt z instrukcji UCH-> przyczepa dostępna na mój gust ustawia tylko światła przeciwmgielne, brakuje pewnie ustawienia czujników cofania i może jeszcze czegoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładałem sam haka ale według instrukcji szyna can jest tylko na wejściu modułu i nigdzie nie wychodzi. Na gnieździe są trzy masy - pin 3 do świateł, pin 11 i pin 13 zasilanie i zasilanie po kluczyku przyczepy. Natomiast pin 12 czasem wykorzystywany do wykrywania przyczep jest w Renualt w ogóle nie podłączony. Na wtyczce w bagażniku rowerowym zakładanym na hak mam piny od 1 do 8 czyli masa i wszystkie światła. I wszystko by było fajnie gdyby to działało ale niestety lokalny mechanik poległ na programowaniu szyny CAN, a lokalny serwis Renault uruchomił w promocji  na czas przeglądu, później już przestało działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już założony hak , ale coś z czasem aby do końca to ogarnąć .. zaprogramować nie bardzo. Ale podzielę się tymi informacjami które zebrałem i zdam relację jak zakończę pracę. 

Na tej stronie gość pisze / translator / że nie da się wprogramować " przyczepa obecna " programem ddt4all . Pokazuje jak to zrobić Pyrenem .

https://forum-auto.caradisiac.com/topic/92127-sujet-officiel-renault-megane-iv-2016/page/882/

Na tej stronie gość twierdzi że wystarczy wpisać to tylko w jednym miejscu aby nie sypał błędów abs wpisując tylko przyczepa obecna w UCH :

https://www.lesamisdudiag.com/can-clip/89952-attelage-megane-4-a.html

Potwierdzają to również jakieś instrukcje montażu w PDFach do haka.

Inna sprawa że w przypadku złącza 13 pinowego była wysyłana informacja do PDC że jest podpięta przyczepa .Polegało to na zwarciu do masy / mostek we wtyczce / pinów 1-2 /. Pisałem o tym na forum w przypadku megane III. Myślę że mój moduł 8201652645 działa podobnie. Auto musi mieć informację że jest podpięta wtyka.

Mam nadzieję że do końca tygodnia się wyrobię i zdam relację jak mi poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabrałem się za dokończenie montażu haka . Jak ważna jest odpowiednia instrukcja do danej wiązki przekonałem się tracąc ponad godzinę na ponowne zdjęcie zderzaka i przełożenie wiązki z lewej na prawą stronę. Okazało się że te instrukcje które miałem wcześniej były nie od tej wiązki :) . Moduł się zgadza ... a kierunki świecą na krzyż. Początkowo myślałem że przełożę tylko piny w gnieździe , ale kable gniazda okazały się za krótkie o jakieś 10 cm do pełni szczęścia. W poprzednim poście pisałem że można dopisać przyczepę Pyrenem i zrobiłem to bez problemu. Po przełożeniu wiązki i naprawie instalacji w mojej platformie na rowery / nie miałem światła wstecznego / wszystko działało ale  w dalszym ciągu nie wyłączały się czujniki PDC. Pin 12 na gnieździe gdzie w poprzedniej wersji instalacji haka w megane 3 miałem zworę na wtyczce i masa podawana była z pina 12 na centralkę PDC okazał się bez okablowania. Dopiero baczna obserwacja instrukcji kolegi post wyżej wyjaśniła że nasze centralki PDC dostają sygnał od modułu haka na pinie 24. Usilne starania znalezienia odpowiedniej instrukcji / dołączam w plikach :) / również wyjaśniły mi że moduł na pinie 17 kabelkiem brązowym  podwiązanym pod taśmą izolacyjną / wysyła info do modułu PDC na pin 24 o podłączeniu przyczepy / najprawdopodobniej mierzy prąd / i po podpięciu wtyczki tylne czujniki są wyłączone co widać na zdjęciu. Satysfakcja duża bo hak wpinany westfalia używka za 350 zł a wiązka za 250 i trochę swojej pracy pozwolą zabierać rowerki moim GT na wakacje. Dziele się jak obiecałem z kolegami na forum informacją abyście mieli o tyle łatwiej ? .

IMG_20210721_183426.jpg

IMG_20210721_183432.jpg

IMG_20210721_191507.jpg

IMG_20210721_191518.jpg

IMG_20210721_193247.jpg

IMG_20210721_193251.jpg

IMG_20210720_183202.jpg

8201609672-notice-montage-faisceau-attelage-col-de-cygne-bfb-megane-4-054180b010316rn.pdf

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jakiś luźny kabel w wiązce wychodzący z modułu haka to podepnij go na ten pin 24 do modułu PDC ... masz na zdjęciu / pod żółtym /. Załącz wsteczny i sprawdź czy blokuje tylne czujniki. Wpisałeś Pyrenem przyczepę ? W Twojej instrukcji strona 24 Kabel brązowo biały ;)

 

 

12 minut temu, andrzejm36 napisał:

Jak masz jakiś luźny kabel w wiązce wychodzący z modułu haka to podepnij go na ten pin 24 do modułu PDC ... masz na zdjęciu / pod żółtym /. Załącz wsteczny i sprawdź czy blokuje tylne czujniki. Wpisałeś Pyrenem przyczepę ? W Twojej instrukcji strona 24 Kabel brązowo biały ;). Czy światła przyczepy świecą prawidłowo wszystkie ? I tylko nie ma odłączania czujników ? Ze schematu widzę że wsteczne , przeciwmgielne jest po Canoe..czy też szukałeś napięcia w wiązce ?

 

 

 

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamyczek do ogródka. W serwisie Renault mieli zagwozdkę co z tym moim modułem się dzieje, działał, przestał.

W końcu łaskawie elektryk zerknął na bezpieczniki - pierwszy ok, a drugi brak... Okazało się że auto przeszło badania techniczne

na stacji a później komputer wyłączył moduł jak podpiąłem bagażnik rowerowy. Jedynym sensownym wytłumaczeniem jest to że tester

ma diody led wiec podpór prądu jest minimalny a w przypadku zwykłych żarówek już tak pięknie nie jest, i wtedy najwyraźniej

ten bezpiecznik pod deską rozdzielczą jest potrzebny. 

Przy okazji zauważyłem jeden drobiazg:

Są dwie wersje modułu haka dla Megane IV HB:

82 01 609 672 /--C  bez dodatkowej stabilizacji / bez TSF

82 01 609 672 /--B  ze stabilizacją

 

Na szczęście nawet jeśli auto nie ma TFS to da się taki moduł uruchomić poprawnie.

Tutaj link do oryginalnego  producenta tych modułów

https://www.erich-jaeger.com/en/products/748331

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój moduł ma  symbol 8201652645. Wszystkie sygnały sterujące bierze z lamp tylnych , nie posiada podłączenia sieci CAN i wysyła info do centralki PDC. Centrala PDC posiada CAN i to ona informuje UCH o tym że jest podłączona przyczepa blokując tylne czujniki . Może niech to jest mała przestroga dla tych co stoją przed możliwością zakupu aby wybrali ten prostszy moduł nie mając problemów z programowaniem i CANem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!