Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci (82KM) Injection a controller + EGR ciągle się psuje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Nie wiem na ile te dwa tematy są z sobą powiązane ale coś w tym musi być bo od kiedy pojawia mi się ten błąd to pada mi EGR.

Błąd wywala najczęściej na wysokich obrotach (bardzo dynamiczna jazda) i po chwili gaśnie (czasem zapali się przy okazji check engine) Spalanie wg. komputera średnie 4.2/100km.

Od czasu kiedy wywala mi ten błąd także psuje mi sie EGR (właśnie wymieniam 3 raz, pierwszy chodził 2 tygodnie, drugi ok miesiąca) Objawy padnięcia zawsze pojawiały się po dynamicznej jeździe (w obydwu przypadkach EGR zblokował się w pozycji otwartej) Dlaczego tak się dzieje?

Co jeszcze mogę dodać to pojawiający się błąd grzania świecy (P0670) na 3 cylindrze (przy niskich temperaturach najczęściej wyskakuje ten błąd), tak całkiem przypadkiem nie można jej wyciągnąć... 

 

Poniżej w załączniku EGR po przejechaniu ok 2000km

 

IMG20210509143006.jpg

IMG20210509143137.jpg

IMG20210509143025.jpg

Edytowane przez Lukas.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2021 o 21:11, Andrzej-2010 napisał:

To jest ten sam silnik co w temacie? ;

  Szarpie na zimnym, ubywa olej i kopci na biało...

 

Nie, tamtego już nie ma ? 

Obecny pacjent to Megane II Ph1 1.5 dci 82KM

 

W dniu 11.05.2021 o 21:11, Andrzej-2010 napisał:

Co zostało zrobione?

 

Póki co wymieniam tylko EGR (przed każdą wymianą z uszkodzonym EGR brak mocy, kontrolka SERVICE + Check Engine, kopcenie na czarno, głośna praca silnika + masa błędów). Po każdej wymianie auto przy spokojnej jeździe działało normalnie Spalanie ok 4.2/100km, przyspieszenie normalne (jak na te 82KM)... 

 

W dniu 11.05.2021 o 21:11, Andrzej-2010 napisał:

 

Jaka jest kompresja?

 

Tego nie jestem w stanie powiedzieć (brakuje mi doświadczenia w tej dziedzinie ? ), ale po ostatniej diagnostyce znajomy mówił że jest w normie... jedyne co nie działało to EGR.

 

W dniu 11.05.2021 o 21:11, Andrzej-2010 napisał:

 

Jaki stan turbiny?

 

Nie sprawdzałem, ale co mogę powiedzieć w tym temacie... jak jest temperatura poniżej 0 stopni to na zimnym silniku słychać przy każdej zmianie biegów (dokładnie w momencie odpuszczania nogi z gazu) świergot, coś jak dźwięk blowoff tylko że trochę dłużej słychać. Jak się nagrzeje to dźwięk ustaje. 

Wczoraj robiłem test przedmuchu tj. ścisnąłem rurę od turbo a żona gazowała i... trochę puchło, ale całkowicie nie napompowało rury tak aby nie można było jej ścisnąć.

Przy porannym odpalaniu w zimę potrafi zadymić na biało/szaro...

 

Pytanie przy okazji. Czy błąd P0530 czujnika doładowania ciśnienia klimatyzacji (która nie działa bo jest strzelona) może powodować niepoprawną pracę czujnika temperatury powietrza? A co dalej przekłada się na działanie innych elementów w tym EGR?

 

Dzisiaj wymieniłem EGR na nowy. Problem znikł. Na jak długo to się okaże.

Na diagnostyce został błąd P0530 - Obwód czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji (nie można go wykasować) - klima nie działa bo jest strzelona przy chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2021 o 21:51, Lukas.s napisał:

Dzisiaj wymieniłem EGR na nowy. Problem znikł. Na jak długo to się okaże.

EGR niesprawny - to nie znaczy, że zepsuty tylko nadmiernie zatkany sadzą;

1/ Z prostych rzeczy polecam;

  - wymiana filtra powietrza, paliwa,

  - ograniczyć do minimum jazdy po mieście i na krótkich dystansach,

  - przeganiać auto na wysokich obrotach,

  - zlikwidować pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  - przeprowadzić próbę przelewową wtryskiwaczy,

  - sprawdzić szczelność układu dolotowego,

  - sprawdzić stan wężyków ;

         - turbiny, egr-u, wacum pompy,

  -  kontrola sprawności wszystkich świec żarowych,

  - sprawdzić prawidłowość ustawienia rozrządu;

          - kiedy był zmieniany rozrząd ?

 - korzystnie i polecane jest przeczyścić ;

      - przepływomierz, map - sensor, układ dolotowy,

  - sprawdzić stan czujników przy pedałach,

  - po montażu sprawnego egr-a, należy wykasować wszelkie błędy, 

2/ Jeżeli te proste czynności nie pomogą to ;

   - pomiar kompresji,

   - analiza za pomocą clipa,

   - regeneracja wtryskiwaczy,

3/ Dane z egr-a mają wpływ na pracę ;

     - przepływomierza, czujnika doładowania

   

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2021 o 19:36, Lukas.s napisał:

Co jeszcze mogę dodać to pojawiający się błąd grzania świecy (P0670) na 3 cylindrze (przy niskich temperaturach najczęściej wyskakuje ten błąd), tak całkiem przypadkiem nie można jej wyciągnąć... 

Dopóki nie wymienisz tej spalonej świecy to normalne, że będziesz miał błąd usterki grzania świec żarowych przy rozruchu w niższych temperaturach. 

 

W dniu 11.05.2021 o 21:51, Lukas.s napisał:

Czy błąd P0530 czujnika doładowania ciśnienia klimatyzacji (która nie działa bo jest strzelona) może powodować niepoprawną pracę czujnika temperatury powietrza? A co dalej przekłada się na działanie innych elementów w tym EGR?

Nie ma żadnego związku. 

W dniu 11.05.2021 o 21:51, Lukas.s napisał:

Na diagnostyce został błąd P0530 - Obwód czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji (nie można go wykasować) - klima nie działa bo jest strzelona przy chłodnicy.

Nic w tym dziwnego, jak "strzelona" chłodnica (cokolwiek by to znaczyło) to pewnie nie ma czynnika i nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend kolega podjedzie z lepszym sprzętem diagnostycznym i będziemy sprawdzać po kolei wszystko.

Z innych ciekawostek po wymianie EGR...

Spalanie średnie wg komputera 3.8l/100km

Jak rano zimno to auto jedzie jak głupie, ma moc, ładnie przyspiesza, jakby nic się nie działo.

Po południu w temp ok 20st na zewnątrz jadę i... Na pierwszym biegu jakby w ogóle nie miał mocy, na obroty wchodzi a marnie przyspiesza, na drugim biegu pierwsze parę sek nic się nie dzieje potem dostaje kopa i jedzie... Podobnie na innych biegach z tym że czasem odczuwam że brakuje mu mocy. Jak delikatnie cisnę gaz to reakcja słaba, jak wcisne raptownie to chwila namysłu i jedzie normalnie. Nie jest to ta sama jazda co rano.

Pytanie mam odnośnie mapsensora (w tej wersji nie ma przepływomierza). Ogólnie to jest trochę zaolejony i luźno sobie siedzi w gnieździe tzn można nim sobie ruszać na wszystkie strony, jedyne co go trzyma to zatrzaski.  Można go jakoś sprawdzić czy działa poprawnie?

 

Co do przegonienia auta to codziennie robię po 150km głównie po drogach krajowych, ok 20% miasto. Mam kilka miejsc gdzie auto systematycznie jest przegonione na wyższych obrotach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślep EGR, wywal katalizator(sam monolit) i przeczyść 2 wtyczki od ECU kontaktem. Mapsensor musi siedzieć szczelnie, wymień oring jeżeli lata.

 

Coś ten egr za szybko ci się syfi.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

 

W sumie temat został jakiś czas temu rozwiązany, ale myślę że warto podzielić się doświadczeniami.

Odnośnie EGR...

Tutaj chyba jakaś wada fabryczna była bo ostatecznie po trzeciej wymianie problem znikł. Reklamowany EGR był firmy Magnetti Marelli. Aktualnie działający (nie pamiętam firmy, na upartego mogę sprawdzić bo mam gdzieś jeszcze pudełko) nie sprawia takich problemów jak poprzedni...

Odnośnie powtarzającego się błędu Injection a controller...

Tutaj niestety skumulowały się usterki układu wtryskowego... Dwa wtryski lały strasznie (jeden mniej, drugi więcej), przelew był taki, że nie skończyliśmy testu bo zapełniliśmy bardzo szybko strzykawę. Przy większym depnięciu w podłogę podczas jazdy komputer głupiał bo za mało paliwa było dawkowane. Równocześnie z tym błędem pojawiał się co jakiś czas błąd powiązany z wtryskami (zapalała się kontrolka SERVICE) Po zapaleniu kontroli SERVICE i ostygnięciu silnika nie można było go odpalić (z bólem czasami odpalał po 5,8 razie...) Szybka decyzja i regeneracja wtrysków (Delphi więc majątku nie straciłem), przy okazji sprawdzona pompa wysokiego ciśnienia i przepłukany cały układ paliwowy. Po regeneracji błąd Injection a controller który występował po depnięciu w gaz znikł, ale... systematycznie po przejechaniu ok 180km zapalała się jeszcze kontrolka SERVICE która uniemożliwiała odpalenie auta. Profesjonalnym clipem można było usunąć błąd (mój zwykły taki co mam na bluetooth nie kasował błędu) i znowu po ok 180km kontrolka SERVICE... Po dokładnej analizie błędów okazało się że przyczyną była uszkodzona cewka w jednym wtrysku (niestety cewka nierozbieralna) Po wymianie wtrysku z działającą cewką problem znikł całkowicie i do dnia dzisiejszego żaden błąd nie pojawił się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!