Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Mégane GrandTour 2016r. zawieszenie?


yaro102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem się przymierzać do zakupu Mégane GrandTour z 2016 z silnikiem 1.2 130 KM. Obecny przebieg 64 tyś. krajowy z Renault Select z roczną gwarancją. Poczytałem trochę o zawieszeniu i trochę przerażają mnie wypowiedzi forumowiczów, że zawieszenie jest strasznie wadliwe i co chwila się zużywa ( tylna belka, łączniki, amortyzatory itp.) Czy naprawdę ten samochód jest taki zły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zakupie musiałem wymienić dwie półosie. Kosztowało mnie to około 1000 zł (dokładnie nie pamiętam). Było to przy przebiegu 140 tyś. Objaw to był charakterystyczne stukanie przy wolnej jeździe po nierównym terenie. Na jakiś czas będę miał spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie jeśli go kto nie ciura i nie ma osi skrętnej jest w IV ok. Najlepsze jest w Combi. Poza wpadką z łącznikami ale  to stukało już po 2 tyś i wymieniali na gwarancji.

I moja rada, nie kupuj 1.2, poszukaj 1.3. Różnica bardzo znaczna... Ile to ASO wymieniło na gwarancji silników 1.2 cho, cho. Prawda, że później poprawiono wady związane z pierścieniami ale kto wie na co trafisz...

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

(Mój pierwszy post tutaj, więc na wstępie - witam wszystkich serdecznie) 

 

Mam najechane 54 tys, z przodu zawieszenie skrzypi, fotel skrzypi, plastiki skrzypią... będę to wszystko robił. Ale nie narzekam - prawda jest taka że podzespoły idą bardzo w górę, więc żeby utrzymać jakoś sprzedaż nowych aut, to się lekko podnosi ceny ale i lekko "optymalizuje" wykorzystane materiały, zmniejsza powłokę lakierniczą, daje gówniane mieszanki do tworzyw itp - przez co każdy nowy model, każdej marki (może za wyjątkiem najdroższych, o których tutaj i tak nie ma co rozmawiać) miewa coraz dziwniejsze i coraz bardziej frustrujące mankamenty, czy to Renault czy Mercedes. Myślę że producenci mają podejście - liczy się pierwsze wrażenie i pierwsze recenzje a jak coś nie gra, to masz gwarancje, a jak nie masz już gwarancji, to kup sobie nasz nowy model a nie "starociem" będziesz jeździć. Choć trzeba pamiętać że Megane to jednak nie jest klasa wyższa aut, więc pewnych problemów (które podkreślam - znajdują się w każdej marce) może być zwyczajnie więcej, albo bardziej idiotyczne, co nie znaczy że kupując coś innego, nie byłoby innych frustrujących.

 

Dobry serwis i podstawa to gwarancja, a potem takie fora jak tutaj. Problemy pokroju łączników stabilizatora itp to na szczęście nie jest droga sprawa.

 

...a wracając do tematu - wcześniej jeździłem Focusem MK2. Zawieszenie w tamtym aucie było 10x lepsze od mojej Meganki. Plastiki w środku, pomimo przejechania 280 tys km, były trwalsze. Auto z zewnątrz, lepiej spasowane. Fotel wygodniejszy. Ergonomia niektórych rzeczy dużo mądrzej zaprojektowana, pomimo że nie miałem tam prawie nic w wyposażeniu. Natomiast w Focusie MK3 nie miałem już tak dobrego wrażenia (i strasznie zmalał w środku!). MK4 - tym bardziej nie dla mnie. Mimo tego nie mógłbym wrócić do Focusa MK2 ani nie chciał zamienić Meganki na inne auto:) To trochę jak z przejście z solidnej Nokii 5210 ze świetną baterią na tani, nietrwały ale nowoczesny multimedialny smartfon. Nie ma powrotu:) Choć oczywiście są fajne alternatywy, Kia, Hyundai, czy świetny Seat Leon - co komu bardziej pasuje. Życie to sztuka wyboru.

 

Mnie zawieszenie oczywiście wkurza, ale to jak przyjemnie i komfortowo czuję się w Megance - wszystkie multimedia, stylistyka, świetne wygłuszenie, powoduje że mam wrażenie że to auto jest jak z innej epoki, a zawieszenie jest nieistotne, to tylko detal który jeśli przeszkadza trzeba zrobić. Im chcesz mieć mniej problemów, tym szukaj nowszego rocznika, wersje z 2017 były ponoć już lepsze niż te z początku produkcji.

 

Szerokości i pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!