Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, chciałbym prosić o pomoc.

Jestem posiadaczem megane II 1.5 dCi (106 KM) z 2008r.

Ostatnio wraz ze znajomym wymienialiśmy płyn hamulcowy w samochodzie, niestety z racji problemu z odkręceniem odpowietrzników na tylnej osi wymianę zakończyliśmy zmieniając płyn jedynie na osi przedniej. Po jakimś czasie zauważyłem, że wciśnięciu pedału hamulca towarzyszy dźwięk syczenia, istnieje prawdopodobieństwo, że ten nurtujący mnie objaw pojawił się wcześniej lub później, a dopiero niedawno zwróciłem na niego uwagę. Pozwolę sobie opisać w punktach jak zachowuje się pedał hamulca oraz inne ważne rzeczy moim zdaniem pomocne do postawienia diagnozy:

 

1. Wciśnięciu pedału hamulca towarzyszy dźwięk syczenia, po jego odpuszczeniu również słychać specyficzne syczenie - syczenie jest słyszalne zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku, przy czym jadąc szybciej niż ok. 20-30 km/h dźwięk jest niesłyszalny (możliwe, że tłumi go hałas związany z poruszaniem się samochodu).

2. Niepokojący mnie dźwięk jest słyszalny jedynie wewnątrz samochodu i dochodzi z okolic pedału hamulca (obstawiam, że pochodzi od serwa), syczenia nie słychać pod maską zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku. 

3. Przewody idące do serwa hamulcowego nie są wypięte.

4. Nie jest widoczny żaden wyciek oleju etc. od strony pedału hamulca.

5. Nie ma żadnego wycieku płynu hamulcowego, stała ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

6. Siła hamowania samochodu jest okej, pedał hamulca nie wydaje się być, ani zbyt twardy, ani zbyt miękki (miałem okazję od tamtego czasu pizgnąć porządnie w hebel, samochód staje dęba).

7. Przeprowadziłem "test" pracy hamulca. Kilkukrotne wciśnięcie pedału hamulca na postoju powoduje jego "napompowanie", pedał hamulca stoi praktycznie na samej górze jego skoku i nie można wcisnąć go dalej. Po odpaleniu samochodu pedał hamulca obniża swoją pozycję płynnym ruchem (powiedzmy do połowy jego skoku).

8. Po napompowaniu pedału hamulca (na wyłączonym silniku), na drugi dzień pedał hamulca nadal jest napompowany (również na wyłączonym silniku).

 

Czy macie jakieś inne koncepcje oprócz rozszczelnienia serwa hamulcowego? Moim amatorskim okiem winna może być uszczelka na serwie, ale chciałbym się dowiedzieć co na to bardziej doświadczone osoby. Z tego co czytałem, to mega dużo osób olewa problemy z serwem.. ja osobiście rozglądam się za nowym, zanim zakupię serwo i oddam samochód do mechanika liczę na dyskusję z zainteresowanymi osobami, ewentualnie radę, czy taka operacja może sobie chwilkę poczekać :)

 

Jeszcze w ramach tej dyskusji jeżeli ktoś utwierdziłby mnie w przekonaniu co do zgodności modelu serwa hamulcowego z moim samochodem byłbym rad. Po numerze VIN na m-parts.

image.thumb.png.247900664f858bf121cfcad3498c0f58.png

Jeżeli chodzi natomiast o serwo zamontowane obecnie w samochodzie jest to BOSCH 0204054406, czy wklejony wyżej model serwa będzie okej? Jak dobrze pójdzie, to zgarnę takie za bezcen :)

 

Pozdrawiam ?

Edytowane przez SzpadySadzonka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pit-men napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

Nie no, zgodnie z tym co w internetach to przy wyłączonym silniku pedał hamulca powinien się pompować bo wtedy serwo nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2021 o 21:13, Renia08 napisał:

Papuga :?:

Dziękuję za opinię.

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.13 :!: - Prezes

 

Byłbym bardzo wdzięczny, jeżeli jeszcze ktoś zechciałby się wypowiedzieć w temacie. Hamulce to ważna sprawa, utwierdźcie mnie trochę w przekonaniu co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!