Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 PH2, drgania kierownicy,


Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Słuchajcie mam problem, pacjentem jest megane 2 ph2 i borykam się z biciem kierownicy.

Na zimowkach 205/55/16 bicie kierownicy występuje powyżej 130km/h na prostym i od 90km/h na zakrętach.

Na oponach letnich 225/50/17 bicie na prostym od 90km/h i to samo na drugim komplecie letnich opon 215/45/17.

Koła wyważane na dziesiątki sposobów i bez rezultatu, więc wadę opon, felg można wykluczyć.

Drgania nie ustępują po odpuszczeniu gazu.

 

 

Co do wymian to praktycznie całe zawieszenie jest nowe:(wahacze, poduszki amortyzatorów z łożyskami, sprężyny, maglownica z końcówkami, tarcze z klockami, łożyska kół, poduszki silnika, zbieżność, luzów na sworzniach wahacza brak).

Piasty bicie zerowe, ledwie 0,01mm, tarcze zakładane na czujnik. Zaciski zrobione, nic nie trzyma wszystkie odbijają.

Luzów na sankach - brak.

 

Z podpowiedzi mogę dodać, że po zmianie sprężyn na -35mm amplituda drgań jakby się pomniejszyła, ale drgania nadal występują.

Już brak mi pomysłów o co chodzi i gdzie szukać przyczyny.

Półosie wydają się ok, delikatny luz osiowy, a obrotowego luzu praktycznie zero, jedynie na przegubie wewnętrznym delikatny luz obrotowy 1mm.

 

Jakiś pomysł gdzie szukać? Jak sprawdzić, co zweryfikować jeszcze? Pozostały w sumie półosie i amortyzatory, ale to nie ma sensu wymieniać w ciemno.

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, crea000 napisał:

Półosie wydają się ok, delikatny luz osiowy, a obrotowego luzu praktycznie zero,

 - jedynie na przegubie wewnętrznym delikatny luz obrotowy 1mm.

Jak wygląda stan łożyska podporowego półosi prawej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane do strojenia zbieżności  ze zmianami konstrukcyjnymi zawieszenia są niezgodne. Każdy tuner o tym wie. Z przodu geometrię można nieznacznie korygować przez zmianę zbieżności natomiast z tyłem nic nie można zrobić przy wahaczu ciągnionym. Im szersze opony tym dokładność ustawienia musi być większa. Do wyprowadzenia potrzebujesz niezłego praktyka, a nie pierwszą lepszą stację. Da się to zrobić dla opony 225 w M2. 

Bardzo dokładnie to opisałeś. Różnica prędkości na prostej i na zakręcie to różnica z przeniesienia obciążenia na koła. W tej chwili masz za duży plus na przednich kołach. Niwelując go będzie rosła prędkość odczuwania drgań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2021 o 11:27, Andrzej-2010 napisał:

Jak wygląda stan łożyska podporowego półosi prawej???

 

Do sprawdzenia, nie miałem możliwości zweryfikować dokładnie.

 

W dniu 5.06.2021 o 12:35, jabrze napisał:

Różnica prędkości na prostej i na zakręcie to różnica z przeniesienia obciążenia na koła. W tej chwili masz za duży plus na przednich kołach. Niwelując go będzie rosła prędkość odczuwania drgań. 

 

Po wymianie magla, zbieżność ustawiona na -5 z tego co rozmawiałem, bo tak mają meganki.

W zasadzie nie ma już gdzie szukać.

Dziwi mnie ta rozbieżność w objawach. Komplet zimówek 205/55/17 bicie ma na łukach od 80-90 (delikatne bicie, ale czuć i widać podczas prostowania kierownicy) a na prostej drodze przy około 120-130 a później zanika.

Komplet letnich to jeździć się nie na, bo przy 80-90 dość mocno buja kierownicą, przestaje przy 120-130km.

Czyli do sprawdzenia zbieżność i te łożysko podpory. Chociaż gdyby to było coś z półośkami to drgania ustępowałyby po odpuszczeniu gazu, a tu drgania są niezależnie czy auto na biegu, czy na luzie, czy pedał wciśnięty w podłogę.

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem, jako, że fotel pasażera ma mały luz to od ok 40 km/h widzę na zagłówku pasażera delikatne drganie, które nie zwiększa swojej intensywności wraz ze wzrostem prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Z przodu geometrię można nieznacznie korygować przez zmianę zbieżności,

 - natomiast z tyłem nic nie można zrobić przy wahaczu ciągnionym.

Geometria z przodu ;

  - to również kąt pochylenia kół,

  - to należy też sprawdzić - czy mieści się w podanych granicach;

        - nastąpiła wymiana sprężyn,

        - nie ma właściwego kąta pochylenia koła, bez dobrej, prawidłowej zbieżności, 

Prawidłowe wartościach zbieżności i pochylenia kół z tyłu;

   - nie są możliwe, jeżeli tylna belka uległa uszkodzeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu zbieżność się ustawiało dla samochodu obciążonego, przygotowanego do jazdy. Teraz dla danego typu mamy przygotowane dane wejściowe i nie obciąża się samochodu. Ingerencja przez obniżenie zawiasu nie spełnia tych danych. Nie możemy przyjąć -0,05 jako dane wejściowe. Ja wiem, że to jest prawie nic, tym bardziej, że Megane nie ma precyzyjnego układu kierowniczego, ale dla tak szerokiej opony to ma znaczenie. Ciekawy jestem jak wyglądają kąty nachylenia i czy się mieszczą w danych z tej tabeli. Tu trzeba iść na kompromis. Już same opony nie mogą być używkami po przejściach. Biorąc pod uwagę zaniechania stacji odnośnie kalibracji aparatury można się kręcić w kółko. 

Te drgania o których piszesz to nic innego jak trzymanie toru jazdy przez wszystkie opony niezależnie od pogody. Na mokrym będą to niebezpieczne uślizgi. Rzadko który kierowca to czuję nawet jak jest już źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w poprzednim samochodzie. Czego to ja nie robiłem żeby pozbyć się tych wibracji. Kolega podpowiedział mi żebym jechał do odpowiedniego fachury żeby zobaczył półosie, pojechałem, werdykt okej. No to pierścienie centrujące, okazało się że za płytko były wepchniętę do otworu felgi, na środku kołnierza piasty był garb, o którego pierścień powinien się zaprzeć, poprawione, wibracje dalej występowały. Tarcze, dwa komplety, 2k zł poszły w same tarcze, bez rezultatu. Wróciłem do fachury od półoś, wymieniliśmy przeguby wewnętrzne mimo iż nie wykazywały luzów, no i bam, trafione. Samochód jechał jak po stole. Niebiański komfort w każdej prędkości. Nie wiem jak koszty w Meganie, ale jak nie są duże, to bym ogarnął i myślę że problem będzie zażegnany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, J3drula napisał:

Wróciłem do fachury od półoś, wymieniliśmy przeguby wewnętrzne mimo iż nie wykazywały luzów, no i bam, trafione.

Samochód jechał jak po stole.

Jakie przebiegi miały te przeguby???

W tym przypadku - zjawisko pojawiło się po zmianie sprężyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, sam samochód miał 340kkm nalotu, myślę że przeguby były jeszcze ori. Ja samochód odstawiłem, robota zrobiona i dalej tematu nie drążyłem. Odnośnie zmiany sprężyn, każda nowa będzie inaczej układała zawieszenie samochodu, dlatego przegub też inaczej się ułożył i powoduje wibracje/drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma 154k przebiegu.

Półosie wyglądają tak:

 

 

 

Ta prawa trochę jajo ma. Może to mieć jakiś wpływ na drgania? Przeguby są ok.

5 godzin temu, J3drula napisał:

Nie wiem jak koszty w Meganie, ale jak nie są duże, to bym ogarnął i myślę że problem będzie zażegnany.

 

Półosie komplet jakieś 400zł. Więc dramatu nie ma.

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam musi być równa praca osiowa, żadnych odchyleń. Lewa już też chyba coś zaczyna odstawać, ale ta prawa dramat. Mając takie defekty naraża się na ogromne siły łożysko, a za łożyskiem zaczną się problemy z tarczami, i tak dalej. 400 zł to ja bym się nie zastanawiał, robić i zapomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2021 o 17:16, J3drula napisał:

Lewa już też chyba coś zaczyna odstawać, ale ta prawa dramat.

 

Tylko to jest praca półosi bez kół na podniesionym samochodzie, więc półosie inaczej pracują. 

Reasumując, mogę porwać się na wymianę półosi lewej w ciemno, zobaczę czy coś się poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!