Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 110KM autostrada


konikpolny

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Miałem Kinga MP48 obd,

 

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Miałem qbox plus.

 

 

Nie wiem czy mówisz o jednym czy więcej samochodach ale moim zdaniem że stagiem trafiłeś na pseudo fachowca.

 

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

korekty latają

Trzeba zrobić tak, żeby na LPG też tak latały. Nie ma dużej filozofii.

 

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

nie umiałem stroić  tej tablicy współczynników

 

Najprościej powiedzieć, że pionowo to mnożnik w postaci liczb, a poziomo korekty oo obrotach.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwie MII: HB i kombi.

Kolega ma Scenica 2 1.6 Stag 4 to samo potwierdzą że trzeba zrobić korektę po obrotach. W Kinga nie było takiej potrzeby.

Starałem się tak zrobić aby w OL sonda pokazywała na bogato.

Polecam: wtryski Barracuda, reduktor KME.

 

Przy redutorze KME nigdy nie miałem zaklejonego elektrozaworu co często się zdarza przy tankowaniu na markowych stacjach- 80% tankowań robiłem na Auchan.  Jednym przejechałem na gazie chyba 118 tyś a drugim 60. Bez remontów głowic, silników.  Jeden podbierał oleju 0,7L/10 tyś  a drugi 0,2. Ten którym więcej przejechałem i tak silnik lepiej pracował niż ten drugi który miał połowę mniej przejechane.

Także każdemu polecam Mwgane z tym silnikiem 1.6. Jeżeli egzemplarz nie jest ewidentnie zniszczony to silnikowi nic się nie powinno stać nawet przy znacznych przebiegach. 

Osobiście uważam,  jak czytam o problemach MIII, że II ma jakieś problemy z elektroniką,  których nie potwierdzam (miałem klątwę pomarańczowego przewodu, w jednym taśma pod kierownicą i czasem kostka pod fotelem kierowcy) to nie mogę powiedzieć złego słowa o MII i lepiej wypada pod względem awaryjności niż MIII.

Ja każde auto eksploatuje tak: lepsza prewencja niż awaria. Z pozoru wygląda na bezsensowne wydatki ale bez problemu jechałem ze Śląska nad morze (cewka i czujniki wału i temperatury na zapasie).

Teraz mam MIV, póki co nie zamieniłbym na II.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesięcy temu kupiłem Megane 3 z 2010, 1.6 16V 110 KM GT. Na początku chciałem sprawdzić, ile pali benzyny, wyszło przy spokojnej jeździe lekko poniżej 7 litrów (90% drogi krajowe, 10% miasto). Założyłem LPG Staga w dobrym warsztacie i zapłaciłem 2800 PLN i teraz mam spalanie na poziomie 8 litrów LPG przy takiej jeździe, jak wspomniałem. Na autostradzie Poznań- Warszawa, gdzie jechałem 135-140 km/h spalił około 10 l. Wiem, że dynamika tego samochodu jest słaba, ale zupełnie mi to nie przeszkadza. Zawsze jak ktoś chce, można trzymać 4000 obrotów i wtedy jest lekko lepiej.
Jestem bardzo zadowolony z pracy silnika i spalania, poza tym robię miesięcznie ok. 3000 km na trasie, więc oszczędzam ok. 300-400 PLN na miesiąc na paliwie. Muszę jednak dodać, że rację mają koledzy, którzy pisali w poprzednich postach, iż liczy się to, w jakim stanie kupimy auto. To najważniejsza sprawa. Mi udało się kupić w dobrej cenie samochód z salonu, od pierwszego właściciela i garażowany, 10-letni z przebiegiem 94 000 km. Na przeglądzie wszystko idealnie, jedynie korektę zbieżności przednich kół musiałem zrobić z 80 pln. Wiem, że brzmi jak bajka, ale tak jest. :)

Co mogę poradzić, kolego - dbaj o regularne uzupełnianie płynów, filtrów itp. i ciesz się z oszczędności.

 

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!