Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 110KM autostrada


konikpolny

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Miałem Kinga MP48 obd,

 

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Miałem qbox plus.

 

 

Nie wiem czy mówisz o jednym czy więcej samochodach ale moim zdaniem że stagiem trafiłeś na pseudo fachowca.

 

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

korekty latają

Trzeba zrobić tak, żeby na LPG też tak latały. Nie ma dużej filozofii.

 

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

nie umiałem stroić  tej tablicy współczynników

 

Najprościej powiedzieć, że pionowo to mnożnik w postaci liczb, a poziomo korekty oo obrotach.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwie MII: HB i kombi.

Kolega ma Scenica 2 1.6 Stag 4 to samo potwierdzą że trzeba zrobić korektę po obrotach. W Kinga nie było takiej potrzeby.

Starałem się tak zrobić aby w OL sonda pokazywała na bogato.

Polecam: wtryski Barracuda, reduktor KME.

 

Przy redutorze KME nigdy nie miałem zaklejonego elektrozaworu co często się zdarza przy tankowaniu na markowych stacjach- 80% tankowań robiłem na Auchan.  Jednym przejechałem na gazie chyba 118 tyś a drugim 60. Bez remontów głowic, silników.  Jeden podbierał oleju 0,7L/10 tyś  a drugi 0,2. Ten którym więcej przejechałem i tak silnik lepiej pracował niż ten drugi który miał połowę mniej przejechane.

Także każdemu polecam Mwgane z tym silnikiem 1.6. Jeżeli egzemplarz nie jest ewidentnie zniszczony to silnikowi nic się nie powinno stać nawet przy znacznych przebiegach. 

Osobiście uważam,  jak czytam o problemach MIII, że II ma jakieś problemy z elektroniką,  których nie potwierdzam (miałem klątwę pomarańczowego przewodu, w jednym taśma pod kierownicą i czasem kostka pod fotelem kierowcy) to nie mogę powiedzieć złego słowa o MII i lepiej wypada pod względem awaryjności niż MIII.

Ja każde auto eksploatuje tak: lepsza prewencja niż awaria. Z pozoru wygląda na bezsensowne wydatki ale bez problemu jechałem ze Śląska nad morze (cewka i czujniki wału i temperatury na zapasie).

Teraz mam MIV, póki co nie zamieniłbym na II.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesięcy temu kupiłem Megane 3 z 2010, 1.6 16V 110 KM GT. Na początku chciałem sprawdzić, ile pali benzyny, wyszło przy spokojnej jeździe lekko poniżej 7 litrów (90% drogi krajowe, 10% miasto). Założyłem LPG Staga w dobrym warsztacie i zapłaciłem 2800 PLN i teraz mam spalanie na poziomie 8 litrów LPG przy takiej jeździe, jak wspomniałem. Na autostradzie Poznań- Warszawa, gdzie jechałem 135-140 km/h spalił około 10 l. Wiem, że dynamika tego samochodu jest słaba, ale zupełnie mi to nie przeszkadza. Zawsze jak ktoś chce, można trzymać 4000 obrotów i wtedy jest lekko lepiej.
Jestem bardzo zadowolony z pracy silnika i spalania, poza tym robię miesięcznie ok. 3000 km na trasie, więc oszczędzam ok. 300-400 PLN na miesiąc na paliwie. Muszę jednak dodać, że rację mają koledzy, którzy pisali w poprzednich postach, iż liczy się to, w jakim stanie kupimy auto. To najważniejsza sprawa. Mi udało się kupić w dobrej cenie samochód z salonu, od pierwszego właściciela i garażowany, 10-letni z przebiegiem 94 000 km. Na przeglądzie wszystko idealnie, jedynie korektę zbieżności przednich kół musiałem zrobić z 80 pln. Wiem, że brzmi jak bajka, ale tak jest. :)

Co mogę poradzić, kolego - dbaj o regularne uzupełnianie płynów, filtrów itp. i ciesz się z oszczędności.

 

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!