Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 110KM autostrada


konikpolny

Rekomendowane odpowiedzi

I gdzie Panie tą piankę dasz. W nadkola? Przyjdzie kolejny właściciel i pomysli że pakiet MINI za 300. Myślałem już o tym, ale bez doświadczenia nie chce się za to brać. Ekonomia na gazie nie istnieje. Wleje za 50zl, gaz po 2.10. Przejadę jakies 200km. Inne auta z 1.8 pod maską zrobią prawie 300 bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, szwagier24a napisał:

Moje 1.6 powyżej 100 dopiero rozwijało skrzydła a i 200 też pokazało.

Moje też bez problemu na gazie latało 200, teraz nie wiem nie jeżdżę już meganką, ale no właściwie dlaczego by miała tego nie zrobić :D 

12 godzin temu, Renia08 napisał:

 Wleje za 50zl, gaz po 2.10. Przejadę jakies 200km.

Nie wiem co za instalacje masz, ale ewidentnie nie pracuje jak powinna :D, Ja średnio zalewałem za około 85zł co przy tych 2.1zł daje 41L bo prawie nigdy nie miałem pustej butli, a wchodziło 45L max, i spokojnie miałem zasięg 450km wcale się nie starając, a mówię tu o jeździe autostrada/miasto. Rekordowo miałem spalanie z dystrybutora 7L gazu, ale to jazda krajówkami, zupełnie nie na wygląd coupe, zazwyczaj dostawała zdrowo po garach :D. Co do silnika, właśnie super że jest taki prosty i bezproblemowy, machnąłem meganką nim się rozstaliśmy 100k w 3 lata i jestem bardzo zadowlony, koszty utrzymania minimalne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mówię, jak wiatr zawieje. Raz mogę jechać i jechać i nie wysiadać a nie raz nie mam ochoty nawet wsiadać. Ale bądźmy szczerzy, jak na 1.6 to pali sporo i benzyny i gazu. Mam do porównania dwa samochody i każdy pali mniej, a pojemność większa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 z lpg i wyniki ponad 200 Vmax :). Jakieś mega mocne te 110 koni :) albo kolka w wozie za małe. Jechałem takim sprzętem w 2015 jak kupowałem swoje byle megane i na autostradzie powyżej 160 to już nie jechało. Coś tam próbowało się rozpędzić ale dobicie do 200 to chyba za kimś ;) w tunelu - drafting jak w F1 :).

 

Realnie, taka megane to dobry wóz na dojazdy do roboty itp. Ale w trasy srednio się nadaje. Poszukaj dci albo czegoś innego co ma akceptowalną ilość Nm bo te w trasie najwazniejsze. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim GT 160KM zrobiłem jakieś 207km/h wg GPS i to już był praktycznie koniec.

Coupe 1,9 130KM 190km/h i już się męczyło

Gt220 - tu nie sprawdziłem limitu :-)

1.6 110KM - miałem i stwierdzam, że do 130/140 można jechać, później to tylko hałas.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcale nie mówię, że łapie te 200km/h momentalnie, ale jedzie tyle na 215/55 na letnich 225/45 najwięcej udało mi się zrobić 195km/h. Ogólnie jest głośno w tym aucie, ale ten silnik nie jest do takich prędkości tylko do toczenia się z punktu A do B. Teraz mam hybrydowe 2.0 wolnossące, i nie wsiadłbym już do meganki, zwłaszcza ze te 200km/h łapie momentalnie bez zadyszki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz założyć i jeździć to nie jest dobre rozwiązanie. Gaz po założeniu trzeba "ułożyć", inaczej mówiąc krzywą mapy wtrysku gazu trzeba zrównać z benzyną. Jak się tego nie zrobi, to albo będzie za ubogo w mieszankę albo za bogato, oba przypadki są groźne dla silnika na dłuższą metę. Bardzo dobry interfejs diagnostyczny ma Stag, miałem we wcześniejszej benzynie i chwaliłem sobie, ale musiałem później trochę czasu poświęcić na zestrojenie sterownika, bo jeździć na fabrycznych parametrach bądź po samej autokalibracji, to proszenie się o remont czapki. Też to przechodziłem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zakłada gazu bez kalibracji :D. Kalibracja i można jeździć i jeździć. Jak instalacja nie jest robiona po kosztach, i nie jest to jakieś KME albo jakiś inny PRINS to nie będzie problemu. Dobre wtryski do tego i auto będzie latać. Ja na instalacji zrobiłem 90kkm i śmiga do dziś, filtry gazu co 15kkm wymieniałem. Tankowałem gdzie popadnie, właściwie w całej Polsce

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ale kalibracja tylko po założeniu nie jest dobrą drogą :D Trzeba ustawić ją na drodze, dobrze jakby ta droga była zróżnicowana. Ja na Stagu zrobiłem ponad 100kkm, padły wtryski - barracudy, coś zaczął szwankować parownik, ale nie robiłem, bo leciał wózek do następnego ? No i paliwo, jedynym na którym robiłem z 63 litrów 650 km było paliwo z BP - Amerigas, najlepsze jakie spotkałem, nie muliło sprzętu i konsumpcja była na zadowalającym poziomie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2021 o 12:43, Renia08 napisał:

No mówię, jak wiatr zawieje. Raz mogę jechać i jechać i nie wysiadać a nie raz nie mam ochoty nawet wsiadać. Ale bądźmy szczerzy, jak na 1.6 to pali sporo i benzyny i gazu. Mam do porównania dwa samochody i każdy pali mniej, a pojemność większa.

Jaką alternatywę polecasz? miedzy 1.6 a 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoje trzy grosze bo jako tako na LPG się znam.

 

W dniu 8.06.2021 o 16:04, J3drula napisał:

Gaz po założeniu trzeba "ułożyć", inaczej mówiąc krzywą mapy wtrysku gazu trzeba zrównać z benzyną.

To jest metoda gdy instalacje sekwencyjne wchodziły na rynek. Więc kilkanaście lat temu. Dzisiaj ogarnięty monter (a takich wciąż mało) robi to na korekty obd oraz sondą afr. Podczas jazdy monter jest w stanie z palca wyregulować instalację podczas kilkudziesięciu kilometrów.

 

W dniu 8.06.2021 o 16:04, J3drula napisał:

albo za bogato

Jeśli trochę to nie robi to na górze silnika wrażenia. Musi być ostro przelany i to w OL.

 

W dniu 8.06.2021 o 16:04, J3drula napisał:

dobry interfejs diagnostyczny ma Stag

Tak jak i Alex, kme, LPGtech (kolejność alfabetyczna). Chociaż stag został trochę za konkurencją co nie znaczy że jest zły.

 

W dniu 8.06.2021 o 17:43, czik3n napisał:

i nie jest to jakieś KME

I tutaj się mylisz. KME to jest czołówka wśród instalacji. A jeśli chodzi o DI to jest po prostu NUMBER ONE. Żadna Polska i zagraniczna instalacja nie pozwala na tyle co direct od kme. Ale majster musi się na tym znać. Ci co się nie znają wolą włoszczyznę z wgranym gotowcem. A wiadomo jak to jest z gotowcami. Widać to dobrze na chip tuningu.

 

W dniu 8.06.2021 o 17:43, czik3n napisał:

Dobre wtryski do tego

Wracając do kme niedawno wypuścił nowe wtryski Fenix. Jako że to jest nowość ciężko dużo powiedzieć o ich trwałości to już są porównywane do barracudy.

 

W dniu 8.06.2021 o 20:48, J3drula napisał:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, konikpolny napisał:

Jaką alternatywę polecasz? miedzy 1.6 a 2.0

W Megane 3 nie ma, 1.4 jest fajne ale remont drogi, i gwarantowany jeśli kupujesz w obecnych czasach, chyba że ktoś upoluje już taki po, ale takich nikt nie sprzedaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, konikpolny napisał:

Jaką alternatywę polecasz? miedzy 1.6 a 2.0

Można zasugerować silnik 2.0 /16V/140 KM /M4R - jednostka Nissan ;

   - rozrząd na łańcuchu,

   - zawory bez hydraulicznej regulacji,

  -  bliźniacza konstrukcja 1.6 Sce H4M i H4JT ( 1.4 TCe).



 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Barracudy nic się nie równa.  Hana klepią jak kołatki na skokach narciarskich.

Tak naprawdę to wszystko klony Hana, ale  ie wiem co było pierwsze jajko czy kura.

Z tym afr i korektach to bym przy k4m nie szybował zwłaszcza że te korekty latają jak nie powiem kto po jakim sklepie. 

Miałem Kinga MP48 obd, nie umiałem stroić  tej tablicy współczynników, ale wiem że nawet po autokalibracji auto jeździło subiektywnie bardzo dobrze.  Później producent zrobił korektę oprogramowania i były mapki,  mnożnik które pokazywały że jest ok.

Miałem qbox plus. Tu dawałem radę robić korekty, ale auto nie chodziło tak dobrze jak King. Stag miał większe możliwości,  ale King robił to lepiej. 

Na tagu Miałem problem  ruszaniem bo się dusił.  Gazownik na gwarancji odpowiednio zrobił korektę mnożnikiem ale nie było to dobre i precyzyjne.  Na kingu po autokalibracji było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!