Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 110KM autostrada


konikpolny

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kupnem Megane 3 1.6 110km i przerobienia go na lpg. Przez ceny aut dociera do mnie, że raczej ożenie sie z nim na kilka ładnych lat i tu powstaje pytanie: jeśli chciałbym nim pojechać np do Chorwacji. Czy to byłby poroniony pomysl?

Czy silnik wytrzyma pracę na gazie przy tak długich odcinkach.

Wiadomo, że lepiej dozbierac na 2.0t i je przerobić na lpg ?

 

Edytowane przez konikpolny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój samochód kupiony jako nowy, odmówił posłuszeństwa już po tysiącu kilometrów, także nie ma reguły ? Kiedyś kupiłem używkę i bezproblemowo jeździłem przez 3 lata, 90kkm zrobiłem aż wysypała się skrzynia. Jak pisze Prezes, wszystko zależy jak ktoś go wcześniej użytkował i dbał, a to są dwa ważne warunki aby samochód "latał" latami praktycznie bezproblemowo. Decyzja zawsze, tylko i wyłącznie będzie należała do Ciebie. Tutaj możesz przeczytać co np boli ten silnik, jakie mankamenty ma buda, itp, kosztowne sprawy to myślę nie są, także szukaj ładnego egzemplarza i kupuj. Może ktoś z forum akurat sprzedaje swój wózek, rozejrzyj się. Trzymam kciuki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ogarniesz zmienne fazy (wymienisz rozrząd,  kzfr, zawór) to silnik będzie najtrwalszym elementem tego samochodu.

Lpg  na dobrych wtryskach np barracuda,  sterownik krajowego producenta z czytnikiem OBD, będzie pracowała bezproblemowo. Lać markowy olej i nie oszczędzać na częściach. Wymienić olej w skrzyni.

F4Rt będzie,  w mojej opinii,  bardziej problemów twórczy ze względu na różne traktowanie tych silników przez właścicieli.

  • Like 1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu ja jeżdżę średnio raz na dwa miesiące trasę Świnoujście - Bieszczady i nigdy mnie 1.6 nie zawiódł :)

 

Wiem że Chorwacja ma "trochę" inne zróżnicowanie terenu więc pod góreczki może mieć ciężko 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moim 1.6 latałem do Londynu ( i po :D ) do Francji, zjechałem cały Paryż. Normalnie auto daje radę, tylko 6 bieg ciut za krótki, ale da się w miare komfortowo podróżować tak do 130km/h. Auto kupiłem bez gazu, sam założyłem i tydzień od założenia ruszyłem do Londynu. Do dziś tylko filtry przy gazie wymieniam, i olej z filtrami w aucie- choć autem już nie jeżdżę bo zmieniłem markę.

No i zapomniałbym, średnio rocznie machałem 26/28kkm 

Edytowane przez czik3n
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, konikpolny napisał:

Czy silnik wytrzyma pracę na gazie przy tak długich odcinkach.

Jeżeli jest prawidłowo zestrojony, to nie ma problemu;

   - przed wyjazdem w dłuższą trasę, warto wcześniej sprawdzić poprawność działania instalacji lpg,

   - aby mieć możliwość ewentualnych korekt 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie moja instalacja jest sknocona. Ogólnie auto mogę polecić, chociaż ja trafiłem na lipny egzemplarz. Do 130km/h jedzie się fajnie. Jak w silniku wszystko bangla to te 110KM daje radę w zupełności. Na trasy lekka lipa, głośno mułowato itd. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja to widziała 189 VMAX. Nigdy nie spodziewałem się, że auto może się tylko tyle rozpędzić. Moje Mondeo MK2 1.8 16v115KM 220km/h za każdym razem kiedy było na autostradzie, a to tylko 5KM różnicy. Drugie Mondeo mk3 1.8 16v 125KM to leci ładnie. Gdyby Meganka była lepiej wyciszona to bym przebolał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganki to cud techniki. 110 gniadych źrebaków. Silnik z epoki kamienia. Nie no żart, ale według mnie to ten silnik powinien być montowany w jakiejś Dacii 1310 i na tym koniec, albo zatrzymać produkcję w roku 2005. Taka ładna buda, a tak skrzywdzili ten samochód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało ekonomiczny? Mi generował oszczędności na poziomie 1000 pln/10 tyś km. W ten sposób, zaoszczędziłam 15 tyś. oprócz kosztu instalacji. Serwisowałem sam.

Głośny? Trochę pianki akustycznej, uszelki do drzwi z Chin i kilka db mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!