Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem. megane 2, 1.4 16v


Mr55

Rekomendowane odpowiedzi

Auto za długo kręci przy odpalaniu. Mam jedną kartę oryginalną a drugą dorobioną. Na oryginalnej kręcił, kręcił i nie odpalił. Włożyłem drugą dorobioną, trochę się zastanawiał sygnalizując 3 sekondowym sygnałem dźwiękowym i odpalił. Przy czym zapala się lampka?czerwona i pojawia się komunikat, (usterka elektroniki) i po minucie gaśnie. Czy ktoś wie co to może być?

IMG_20200909_055948.jpg

IMG_20201115_131628_1.jpg

Edytowane przez Mr55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Mr55 napisał:

Przy czym zapala się lampka?czerwona i pojawia się komunikat, (usterka elektroniki) i po minucie gaśnie.

Czy ktoś wie co to może być?

W większości przypadków należy;

  - udrożnić odpływy z rynienek,

  - posprawdzać stan styków w UPC ,

  - stan łączy akumulatora oraz mas,

Skorzystać w clipa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, Megane 2 to już dość zaawansowany elektronicznie jak na swoje czasy wóz który cierpi na wiele problemów. Teraz, z wiekiem i nieznaną przeszłością serwisową egzemplarzy trafia się najczęściej na taką minę jak Twoja ;(. 
Kupiłeś za 4 wsadziłeś z 5 i dalej wóz niesprawny a mechanik kasuje tak samo roboczogodzinę za Twoja megane jak za nowy wóz…taki rynek. 
Rozwiązanie są dwa - albo znajdziesz kogoś kto hobbystycznie bawi się w naprawy Reno i Ci je ogarnie albo się jej pozbądź w cenie zakupu i kup coś pokroju VW Golf 3 lub Octavia 1 - proste auta, bez bajerow ale ogarniesz w nich wszystko sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mr55 napisał:

Przy przekroczeniu obrotów silnika ponad 3tyś.obrotów i schodzenie z nich słychać takie coś jakby metaliczne ćwierkanie. Mechanik powiedział że to jakieś końcówki popychaczy. Ocenił to na 1800zł,ale nie chciałem tego robić bo mnie nie stać. Jeżdżę wolno i staram się nie przekraczać 3tyś obrotów. 

Tam są trwałe hydropopychacze. 

Jaki olej był wlany przy zmianie rozrządu. Masz LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sarna1 napisał:

kup coś pokroju VW Golf 3 lub Octavia 1 - proste auta, bez bajerow ale ogarniesz w nich wszystko sam.

Jak ktoś ma problemy z wymianą podstawowych rzeczy i zleca wymianę mechanikom to w każdej marce poniesie odpowiednio wysokie koszty. Kupując auto za 4 kpln trzeba liczyć się z tym, że wymianie może podlegać nawet 80 % części eksploatacyjnych. Co do elektroniki w M II to pełna zgoda, trzeba być hobbystą i mieć podstawowy sprzęt do diagnozy by to ogarnąć w miarę tanio. Kolega @Mr55 zakupił pierwsze auto w życiu i niestety nie mając większego pojęcia o naprawach płaci frycowe "mechanikom". Na forum otrzyma pomoc jak będzie operował konkretnymi numerami błędów odczytanymi wiarygodnymi interfejsami. Błąd elektroniki to przynajmniej kilkanaście możliwych przyczyn. Warto zacząć jak zaznaczył wcześniej @Andrzej-2010 od wyczyszczenia styków w module z bezpiecznikami pod maską silnika.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długie kręcenie to może być początek końca pompy paliwa, oczywiście po wcześniejszym wykluczeniu świec,  cewek czy czujnika wału.

Ta oryginalna karta otwiera samochód? Oryginalne nie odpala bo ma oberwaną cewkę - grzechota coś w środku? Tych kart nie należy: rzucać,  giąć, wkładać do tylnej kieszeni spodni. W Rudzie Śląskiej jest punkt dorabiania kluczy Aleksander Szmidt. Gość mi dorabiałlata temu kartę i zajęło mu to że 3 min. Widać było że zna się na robocie.

Ten trzykrotny sygnał dźwiękowy to chyba nie do końca sprawna blokada dla dzieci - po naciśnięciu przycisku na podłokietniku drzwi kierowcy zamki zamkną się i otworzą a i dioda nie zapali na przycisku. Po odpięciu aku. przestanie tak robić do kolejnego razu. Co ciekawe blokada działała prawidłowo.  Brak błędów w sterowniku.

MII to dobre auta, ale przy obsłudze mechaników drogie jak każde inne.

Za to tylne koło 1700 to chyba w serwisie wyszło by taniej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Problem z odpalaniem. megane 2, 1.4 16v

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!