Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy po zakupie 1.5 dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Od tygodnia jestem posiadaczem Renault Megane 1.5 dCi z 2009r z DPF.

Od początku na desce rozdzielczej pojawiał się komunikat 'skontroluj samochód' oraz auto w niskim zakresie obrotów na 1-3 biegu charakterystycznie 'buczało'. 

Nic złego natomiast się nie działo. OBD2 nie pokazywało żadnego problemu.

Po tygodniu wracając z pracy, w pewnym momencie zredukowałem z biegu 6 na 5 chciałem włączyć tempomat i nagle silnik lekko zgrzytną i pokazał się komunikat 'awaria, wyłącz silnik' Oczywiście tak uczyniłem. Po kilku minutach włączyłem auto i komunikat znikł. Przejechałem 5km i ta sama sytuacja natomiast oprócz komunikatu pojawił się także napis 'skontroluj ESP'. Ponownie odpaliłem auto i dojechałem do domu. Tam po podłączeniu OBD2 zczytałem następujące błędy:

P1525(F3) - Air bybass Valve system 

P0203(25) - Injector 3 - circuit malfunction 

Auto odczekało 30min. Odpaliłem i zrobiłem trasę 60km bez żadnego problemu. (Nie włączałem już tempomatu).

Może mi ktoś podpowiedzieć o co tu chodzi?

Z tego co wyczytałem w instrukcji do renault informacja skontroluje samochód dotyczy 'Oznacza uszkodzenie jednego z czujników pedałów lub układu sterowania akumulatora.' 

Czy to mogło spowodować takie zachowanie auta i jak mam rozwiązać mój problem? Proszę o pomoc, gdyż jestem totalnym laikiem.

Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję.

 

Screenshot_2021-06-17-16-21-47-339_com.ovz.carscanner.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Szok808 napisał:

P0203(25) - Injector 3 - circuit malfunction 

 

Błąd P0203 oznacza usterkę w obwodzie elektrycznym 3-ciego wtryskiwacza ;

- wiązka elektryczna, wtyczka, poprzecierane kable,

- zwarcie cewki wtryskiwacza na obudowę,

- stan połączeń z masą, ślady rdzy,

Przypadek ten występuje gdy;

- po dużym deszczu,

- wrócisz z myjni,

- gdy wjedziesz w dużą kałużę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że silnik sam w sobie chodzi równo, na 4 cylindrach

Po tej przygodzie przejechałem już łącznie 100km i nic się takiego już nie zadziało. Błędy pokazuje dalej. Natomiast chciałbym dojść o co tu chodzi i skasować usterkę oraz ten komunikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak sprowadziłem swoje auto to silnik też chodził równo . Ale co około 50km zdażało mu się szarpniecie i nie chodził równo na zimnym. 2 wtryskiwacz był najgorszy i po jego wymianie równo chodził ale dalej potrafił szarpnać i raz to był 1 wtrysk raz 3. pierwszy poszedł na wymiane a 3 nie mieścił sie w parametrach delikatnie. Gość dokręcił nakrętkę piezo wskoczył w parametry nadał nowy kod i chodzi :) ja płaciłem 60zł za test wtryskiwacza i 100zł za ten jeden z regulacja. Tyle ze wtryski sam wyciągałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezkosztowo, poruszaj w trakcie pracy silnika wiązkami czy coś gdzieś nie jest przetarte

Kosztowo: za 200zł mogę Ci opchnąć pewny sterownik, 

Tu: DSK electronic - Diagnostyka Elektroniki, Naprawa sterowników, Liczniki elektroniczne gość Ci za kolejne 200zł zrobi Ci kopię z eepromu

Jak to nie pomoże to trzeba szukać dalej :)

Nie chcę Cię martwić, ale mechanik Ci raczej niewiele powie. Trzeba samemu kombinować i przede wszystkim uruchamiać szare komórki w mózgu.

Jaka to moc i dokładnie silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnięcie wtryskiwacza wbrew pozorom nie jest trudne. Za mechanika zapłacisz pewnie krocie.

A może to jednorazowa akcja tak jak miał kolega @aniewa

U mnie dodatkowym objawem słabych wtrysków a dokładnie tego jednego z 2 cylindra było fakt że źle się jeździło an niskich obrotach. Zejście poniżej 1800 powodowało lekkie wibracje. Ta że 90km/h lepiej się jeździło na 5 niż na 6 biegu.

 

Ps. Skąd jesteś ?

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej całej historii nie podoba mi się ten zgrzyt, który miałeś. @halas2to powinien być już Siemens?

Bo jak tak, to te wtryski są wieczne, nie do zabicia. Ja mam je wymienione po ok 400tys km ale z powodu błędu w diagnozie, bo padł mi sterownik właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2009 - 110km

A może ten zgrzyt to poprostu wejście w tryb awaryjny a ja poprostu tak zarejestrowałem? Chciałbym Panowie zacząć od usunięcia przyczyny tego błędu. Napięcie na aku jest około 13V. Więc może to te czujniki od pedałów? Czy może to coś związanego z tym błędami z OBD2? Jezdzilem wcześniej Toyota Avensis t22 i auto było bezobsługowe więc na mechanice nie znam się wogle ale widzę, że trzeba zacząć się uczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Siemens, tu mechaniku wtrysku jest zarąbista. Tak to jest, że odbiór sygnałów zewnętrznych jest bardzo subiektywny, to trochę tak, jak określić rodzaj bólu. Jeszcze ważne pytanie, czy samochód był walony, bo jak się dobierał do niego blacharz, zaczął rozłączać i spinać wiązki, to zostawił po sobie jedno wielkie pobojowisko. Co wiedziałem, to doradziłem, reszta na barkach kolegi i ewentualnie mechanika, ale u niego naprawdę na cud bym nie liczył, raczej na utratę kasy.

Masz w ogóle coś do sprawdzania, kasowania błędów?? Czy nic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemens to dobry system u mnie poszły wtryski przez głupotę francuskich mechaników którzy zostawili uszkodzoną zapinke filtra paliwa i targało powietrze :).

 

Co do błędów to pierwszy by świadczył o błędzie zaworu chodnicy egr. Błąd esp jest wynikiem szarpnięcia. i nie należy się tym przejmować :). Sprawdź połączenia masowe (dwa są w lewym nadkolu) plus przy akumulatorze zobacz czy coś nie jest niedokręcone i jeździł bym dalej. Jak się powtórzy to dasz znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystałem z kostki wpisanej w obd i z programu na tel Car Scanner. Usunąłem to błędy które macie na zdjęciu. Jednak po każdym odpaleniu pojawiają się ponownie.

Auto po stlucze (tył) sprowadzone do Polski z Włoch. W Polsce 2 właścicieli ja jestem 3. Przebieg 124tys. Na przebieg są dokument od początku użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!