Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane III] Co się dzieje z autem???


MarcinowskiEs

Rekomendowane odpowiedzi

Niefortunnie kupiliśmy z żoną Megane 3 Grandtour 1.2 TCe. Auto jest aktualnie po wymianie silnika z H5f400 na HRA2 z Nissana Qashqai. Wymienione zostało też koło dwumasowe, świece, i najważniejsze czujnik położenia wału, łańcuch z kołami też. Niestety auto dalej wywala błąd tylko i wyłącznie błąd położenia wału. Jeździć jeździ. Ale od 2500 obrotów zaczyna szarpać albo w ogóle nie ma mocy. Mechanik który robił auto nie ma pojęcia. Lokalny serwis Renault też nie, tylko gdybaja i jedyne to chcą zozbierac całe auto. Na tablicy wyświetla mi błąd sprawdź układ wydechowy. Co może być przyczyną? Ktoś może miał coś podobnego? Auto miało jeździć a zjadło nam tone nerwów i czasu, nie wspominając o złotych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarcinowskiEs napisał:

Wymienione zostało też koło dwumasowe, świece, i najważniejsze czujnik położenia wału, łańcuch z kołami też.

Niestety auto dalej wywala błąd tylko i wyłącznie błąd położenia wału.

Jeździć jeździ. Ale od 2500 obrotów zaczyna szarpać albo w ogóle nie ma mocy.

Mechanik który robił auto nie ma pojęcia.

Lokalny serwis Renault też nie, tylko gdybaja i jedyne to chcą rozbierac całe auto.

Zalecam ;

  - kontrole prawidłowego ustawienia rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, MarcinowskiEs napisał:

Mechanik da sobie ręce uciąć że jest dobrze ustawiony.

Należy skorzystać z usług mechanika od reno z clipem;

  - odczytać kod błędu + zalecenia,

  - sprawdzić ustawienie rozrządu,

  - odczytać parametry silnika;

       - na biegu jałowym,

       - przy rozgrzanym silniku ok;90 C,

       - pomierzyć ;

            - obroty silnika,

            - kąt wyprzedzenia zapłonu,

           -  podciśnienie w układzie dolotowym,

           -  wartości napięcia na sondach,

           - ciśnienie oleju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostał z Megane ale goście z serwisu Renault nie widzieli w tym problemu. Myślisz że może mieć też to jakiś w plyw? Bo sam silnik nie różni się budową prawie w cale prócz tego że nie ma fabrycznie miejsca na jeden czujnik z oleju trochę nad miska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Ciebie namówił na taką zmianę?Wiem, że dokładnie pasuje z juke. Ważne jest dalsze oznaczenie literowe.

Twój silnik zachowuje się tak, jakby miał wyłączony(niedziałający) czujnik wałka rozrządu. Być może w zastosowanym silniku jest on zbyteczny, bo ma to zaszyte w mapie  dlatego zapytałem się o sterownik. Dla Twojego sterownika jest on konieczny. Pozostaje clip i pełna analiza pracy silnika na wolnych obrotach. Nie sztuką jest rozbierać silnik i powiększać koszty. Nie kwestionuję pracy mechanika, który zmieniał rozrząd. Potrzebujesz dobrego fachowca od Renaut który ustali przyczynę braku pracy wariatora - stąd błąd układu wydechowego.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mechanik zapewniał mnie że ten silnik pasuje.Dlatego dałem się skusić chodź szukałem z Meganki 4 h5f408. Niestety ostatnio chodliwe te silniki a ten akurat udało się zaklepac bo tez już miał iść w świat. Dzięki za radę, bo już spać nie mogę przez to auto. A uważasz że lepszym rozwiązaniem było by ogarnięcie sterownika czy jednak szukanie osoby z Renault.Boje się trochę że po zmianie sterownika pogubi się cała reszta elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, jabrze napisał:

Twój silnik zachowuje się tak, jakby miał wyłączony(niedziałający) czujnik wałka rozrządu.

 

6 godzin temu, MarcinowskiEs napisał:

Niestety auto dalej wywala błąd tylko i wyłącznie błąd położenia wału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc! Temat rozwiązany mianowicie Panowie z Keller Gliwice rozgryźli i przyuczyli na nowo koło do silnika po jego wymianie. Czyli usterka wychodząca z komputera. Poinformowano mnie też że warto wykonywać takie "przyuczenia" po wymianie czujników i części. Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady. Sprawdzilem je szczególnie te "mechaniczne". Wstrzymałem się z wymiana softu Dla komputera bo stawiałem że to już będzie ostateczność. Mam nadzieję że wiedza którą zebraliśmy przyda się na przyszłość jak nie mam to może komuś napewno. Dzięki!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!