Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane III] Co się dzieje z autem???


MarcinowskiEs

Rekomendowane odpowiedzi

Niefortunnie kupiliśmy z żoną Megane 3 Grandtour 1.2 TCe. Auto jest aktualnie po wymianie silnika z H5f400 na HRA2 z Nissana Qashqai. Wymienione zostało też koło dwumasowe, świece, i najważniejsze czujnik położenia wału, łańcuch z kołami też. Niestety auto dalej wywala błąd tylko i wyłącznie błąd położenia wału. Jeździć jeździ. Ale od 2500 obrotów zaczyna szarpać albo w ogóle nie ma mocy. Mechanik który robił auto nie ma pojęcia. Lokalny serwis Renault też nie, tylko gdybaja i jedyne to chcą zozbierac całe auto. Na tablicy wyświetla mi błąd sprawdź układ wydechowy. Co może być przyczyną? Ktoś może miał coś podobnego? Auto miało jeździć a zjadło nam tone nerwów i czasu, nie wspominając o złotych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarcinowskiEs napisał:

Wymienione zostało też koło dwumasowe, świece, i najważniejsze czujnik położenia wału, łańcuch z kołami też.

Niestety auto dalej wywala błąd tylko i wyłącznie błąd położenia wału.

Jeździć jeździ. Ale od 2500 obrotów zaczyna szarpać albo w ogóle nie ma mocy.

Mechanik który robił auto nie ma pojęcia.

Lokalny serwis Renault też nie, tylko gdybaja i jedyne to chcą rozbierac całe auto.

Zalecam ;

  - kontrole prawidłowego ustawienia rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, MarcinowskiEs napisał:

Mechanik da sobie ręce uciąć że jest dobrze ustawiony.

Należy skorzystać z usług mechanika od reno z clipem;

  - odczytać kod błędu + zalecenia,

  - sprawdzić ustawienie rozrządu,

  - odczytać parametry silnika;

       - na biegu jałowym,

       - przy rozgrzanym silniku ok;90 C,

       - pomierzyć ;

            - obroty silnika,

            - kąt wyprzedzenia zapłonu,

           -  podciśnienie w układzie dolotowym,

           -  wartości napięcia na sondach,

           - ciśnienie oleju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostał z Megane ale goście z serwisu Renault nie widzieli w tym problemu. Myślisz że może mieć też to jakiś w plyw? Bo sam silnik nie różni się budową prawie w cale prócz tego że nie ma fabrycznie miejsca na jeden czujnik z oleju trochę nad miska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Ciebie namówił na taką zmianę?Wiem, że dokładnie pasuje z juke. Ważne jest dalsze oznaczenie literowe.

Twój silnik zachowuje się tak, jakby miał wyłączony(niedziałający) czujnik wałka rozrządu. Być może w zastosowanym silniku jest on zbyteczny, bo ma to zaszyte w mapie  dlatego zapytałem się o sterownik. Dla Twojego sterownika jest on konieczny. Pozostaje clip i pełna analiza pracy silnika na wolnych obrotach. Nie sztuką jest rozbierać silnik i powiększać koszty. Nie kwestionuję pracy mechanika, który zmieniał rozrząd. Potrzebujesz dobrego fachowca od Renaut który ustali przyczynę braku pracy wariatora - stąd błąd układu wydechowego.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mechanik zapewniał mnie że ten silnik pasuje.Dlatego dałem się skusić chodź szukałem z Meganki 4 h5f408. Niestety ostatnio chodliwe te silniki a ten akurat udało się zaklepac bo tez już miał iść w świat. Dzięki za radę, bo już spać nie mogę przez to auto. A uważasz że lepszym rozwiązaniem było by ogarnięcie sterownika czy jednak szukanie osoby z Renault.Boje się trochę że po zmianie sterownika pogubi się cała reszta elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, jabrze napisał:

Twój silnik zachowuje się tak, jakby miał wyłączony(niedziałający) czujnik wałka rozrządu.

 

6 godzin temu, MarcinowskiEs napisał:

Niestety auto dalej wywala błąd tylko i wyłącznie błąd położenia wału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc! Temat rozwiązany mianowicie Panowie z Keller Gliwice rozgryźli i przyuczyli na nowo koło do silnika po jego wymianie. Czyli usterka wychodząca z komputera. Poinformowano mnie też że warto wykonywać takie "przyuczenia" po wymianie czujników i części. Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady. Sprawdzilem je szczególnie te "mechaniczne". Wstrzymałem się z wymiana softu Dla komputera bo stawiałem że to już będzie ostateczność. Mam nadzieję że wiedza którą zebraliśmy przyda się na przyszłość jak nie mam to może komuś napewno. Dzięki!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!