Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.4 98km benzyna+gaz przestał odpalać


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zgłaszam się z prośbą do kolegów o podpowiedź w sprawie mojej Meganki 2. Przeglądałem różne artykuły, jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój konkretny przypadek.

 

Parę dni temu samochód odpalał jak należy, wróciłem ze sklepu wieczorem i następnego dnia w dzień już nie odpalił.

Zadzwoniłem po taxi z kablami, po kablach samochód odpalił, dojechałem nim do sklepu, wróciłem i po paru godzinach już nie odpalał.

Akumulator został zakupiony w październiku 2020, więc nie ma jeszcze nawet roku. Jednak zakupiłem prostownik, akumulator ładował się pod nim około 4 godzin i w prostowniku zapaliło się już "naładowano", podpiąłem akumulator do samochodu i odpalił tylko za pierwszym razem, za kolejnymi próbami niestety już nie odpalił.

W samochodzie po włożeniu karty i wciśnięciu START zapalają się normalnie podświetlenie tablicy, załącza się radio oraz nawiew. Jednak po wciśnięciu tego START wydobywa się dźwięk jakby coś się włączyło(dźwięk jakby napięcia) i jest jedno metaliczne stuknięcie. Za każdym razem kiedy wciskam start powtarza się ten dźwięk i stuknięcie jednak nic się dalej nie dzieje.

Sprawdziłem do tej pory napięcie na akumulatorze, wynosi ponad 12,5. Zamierzam także sprawdzić napięcie przy włączonym silniku, lecz do tego muszę znowu wziąć pewnie akumulator i go podładować na max by mi odpalił. 

Co jeszcze mógłbym sam sprawdzić żeby zdiagnozować co może być przyczyną usterki? 

Czy jeżeli uda mi się odpalić po ponownym podładowaniu akumulatora samochód i napięcie będzie ok, to na pewno nie będzie to alternator i będzie to kwestia rozrusznika? Czy np może być też winny np regulator napięcia lub szczotki i czy jakoś mogę to wykluczyć?

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, megocki napisał:

 - Jednak po wciśnięciu tego START wydobywa się dźwięk jakby coś się włączyło ( dźwięk jakby napięcia)

    i jest jedno metaliczne stuknięcie.

-  Za każdym razem kiedy wciskam start powtarza się ten dźwięk i stuknięcie jednak nic się dalej nie dzieje.

 

Czyli rozrusznik nie kręci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Papuga :?: 

 

Nie kręci, po podpięciu do kabli zapala za pierwszym razem. Tak samo było, jak podładowałem akumulator i za pierwszym razem od razu odpalił. Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem, zrobiło się to przez noc. 

Z tym przyciskiem START jest o tyle problem, że nie mogę go przytrzymać czyli nawet nie słyszę czy próbuje kręcić.

Wczoraj naładowałem na full akumulator, dzisiaj odpaliłem na nim tylko raz, wziąłem do domu i teraz pod prostownikiem się ładuje się już godzinę, tak jakby się rozładował po tym jednym odpaleniu. To raczej nie możliwe tak myślę.

Chyba niestety będzie to ten wadliwy akumulator. 

Bo w innym wypadku, czemu odpala po kablach a nie chce od akumulatora. Czy coś może na to wpłynąć? 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, megocki napisał:

To raczej nie możliwe tak myślę.

Chyba niestety będzie to ten wadliwy akumulator. 

Jest to możliwe;

   - zwarcie wewnętrzne w akumulatorze,

   - spadek napięcia i spadek prądu rozruchowego,

5 godzin temu, megocki napisał:

Akumulator został zakupiony w październiku 2020, więc nie ma jeszcze nawet roku.

Akumulator do reklamacji.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek - instalacja zaniedbana.

Wyczyść dokładnie papierem ściernym 320-400 wszystkie skręcane połączenia na zaciskach dodatnich i ujemnych akumulatora.

Po skręceniu zakonserwuj wazeliną techniczną. Wyczyść największy pojedyńczy pin włączający elektrowłącznik rozrusznika, który wychodzi ze skrzynki UPC (za akumulatorem)

Zapalając z kabli masz napięcie o ok. 1V wyższe niż z akumulatora. Udrażniając drogę dla prądu ułatwiasz rozruch. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!