Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4tce czujnik spalania stukowego


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

W moim Sc3 z 05.2013r. jest 7D00 z tym, że zmodyfikowana mapa wtrysku

Zaglądając nie raz w sterowniki wtrysku aut naszych klientów wyższej wersji nie widziałem.

Poczekajmy, może kolega @yEti1.4 ma wgrane coś nowszego.

 

 

eku14T2013.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2021 o 12:49, Andrzej-2010 napisał:

Masz nową aktualizacje sterownika, 

 

Zgadza się. Podszedłem do tematu reprogu i okazało się, że nowszego softu brak. Procedura reprogu kończyła się komunikatem "Kalkulator już przeprogramowany".

200.0.4.0_20211103_192736539_VF1JZ1VB247802222_555.thumb.PNG.eb7740a4b0b85bd8ff386629b54e094c.PNG 200.0.4.0_20211103_192804271_VF1JZ1VB247802222_555.thumb.PNG.4a9507b0d2c9235ce52e5f2620d8946c.PNG

 

Najnowszy soft sterownika wtrysku dla 1.4TCe to 0029 dla wersji oprogramowania 7D00.

200.0.4.0_20211103_193632230_VF1JZ1VB247802222_555.thumb.PNG.95f4276f4aadbb2e3ec55b46c7c9a8ca.PNG

 

 

___________________________________________________________________________

 

U mnie na ten czas problem z szarpaniem / brakiem mocy na zimnym silniku oraz niepłynną pracą silnika podczas stałej prędkości poniżej 2k obr. / min. przestał występować.

Pierwsze podejście. Wymieniłem świece na nowe beru- nie pomogło. Nic się nie zmieniło.

Drugie podejście. Wymieniłem filtr powietrza- miał 18 miesięcy.

 

20211025_172502.thumb.jpg.90a762d018b442ca3e0b6ce054eed366.jpg 20211025_172509.thumb.jpg.7ee24569591cc16157fc7b47e280e637.jpg

 

wyczyściłem przepustnice powietrza z nową uszczelka oraz adaptacja po wymianie.

 

Przed czyszczeniem.

20211025_194537.thumb.jpg.e8f5017f39d125727bfda32475c5c2d8.jpg 20211025_194541.thumb.jpg.6e28dbe263c3691384370a404a7edae8.jpg 20211025_194628.thumb.jpg.161e14aa54568698ff89899b31807322.jpg 20211025_194635.thumb.jpg.8ed1def292c7b40aafad8131b1ac4a5b.jpg  

20211025_194816.thumb.jpg.9023316a9f3dc70c2b89db3a7ae692a0.jpg   20211025_194819.thumb.jpg.2aef602b91203872ccc861005e94f892.jpg 

 

Po czyszczeniu:

20211025_194838.thumb.jpg.72b11a6fc4e315b793d5512c8ab7088e.jpg 20211025_195619.thumb.jpg.c30c8c0226d870297207e1b27a60f096.jpg 20211025_195631.thumb.jpg.e686f4f900a8e597e9d416779fef05b5.jpg 20211025_200623.thumb.jpg.bcfe567acc3e5319db3eee495c5395d6.jpg

 

 

Naprawiłem ułamany przewód odmy olejowej.

 

20210828_124310.thumb.jpg.51f1a177c8242451557dbfbd2a7eefa5.jpg 20210828_130818.thumb.jpg.b63bb384f6019b57dc1ad3cb6299c9c6.jpg 20211025_172433.thumb.jpg.ad3913cab539021a8a2af34e7d405d52.jpg 20211025_172437.thumb.jpg.4bff7a077bebe1b0486977284ea4b639.jpg 20211025_172439.thumb.jpg.54d756531b648fb7fea8b05fb207f116.jpg

 

Przełączyłem na BP i zapomniałem o LPG. Wykasowałem błędy wypadania zapłonów. Zatankowałem 98 i pojeździłem na samej PB. Była odczuwalna poprawa a po około 300km opisywane wcześniej problemy przestały występować. Po przejechaniu 1,2k km cały czas na PB żadne wypadanie zapłonów się nie pojawiło i problem z szarpaniem nie powróciły. Po tych trudnych czasach jazdy na PB za 6,00 PLN za litr pojechałem do polecanego w okolicach Poznania gazownika na strojenie sondą AFR. Sprawdził montaż i zauważył, że wtryskiwacze gazowe są zamontowane w kolektorze dolotowym pod kątem 90 stopni względem silnika i są daleko od głowicy na początki kolektora dolotowego, co mogło powodować przedmuchy gazu pomiędzy komorami kolektora dolotowego. Montaż wtrysków poprawił i zamontował je bliżej głowicy silnika oraz pod kątem 45* w stronę silnika. Na koniec strojenie instalacji w trasie przy pomocy sondy AFR. Od tygodnia jeżdżę na LPG i wszystko jest OK. Silnik ma moc, nie szarpie i nie przerywa.

 

Jedyny problem jaki pozostał to wyczuwalne na biegu jałowym delikatnie nierówna praca silnika. Po obrotach w liczniku tego  nie widać, ale jest to wyczuwalne w kabinie. Mocno nie telepie, ale jednak. Problem występuje na PB i LPG. Jeszcze mam w planach sprawdzić szczelność dolotu, bo więcej pomysłu od czego to jest nie mam.

 

 

Na przyszłość przy czyszczeniu przepustnicy należy pamiętać, że w silniku 1.4 TCe są potrzebne dwie uszczelki a nie jak w 1.6 jedna, która jest pomiędzy kolektorem dolotowym a przepustnicą. W tym przypadku jest jeszcze uszczelka pomiędzy przepustnicą a przewodem doprowadzającym powietrze. Ja o tym nie wiedziałem i nie miałem jej pod ręką. Została stara. Poniżej na zdjeciu.

 

20211025_200628.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam dostępu do Clipa i jedyne czym dysponuję to pyClip. Poniżej screen na którym znalazłem coś co może być wersją oprogramowania aczkolwiek nie dam sobie uciąć ręki, że to właśnie to. Pozdrawiam :)

Screenshot_20211203_113040_org.pyrenteam.pyclip.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!