Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4tce czujnik spalania stukowego


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

O ile są jakieś oszczędności.  Osobiście uważam, że przy jeździe na gazie nie powinno się kręcić silnika dopóki reduktor nie osiągnie temperatury silnika. Trudno aby reduktor podawał gaz o stałej temperaturze przy 20 stopniach cieczy. Stabilne temperaturowo mogą mieć reduktory o dużej pojemności cieplnej i wody.

Deptanie na zimnym tylko wprowadza zamieszanie w mapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deptanie na zimnym w żadnym przypadku nie wprowadza zamieszania w mapach bo jak?Deptanie nie jest wskazane dla silnika ogólnie bo olej jest jeszcze nie rozgrzany i w starszych rocznikach w 1.4 tce istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą przez wadę w tych rocznikach .Zamieszanie w mapach  owszem może zrobić żle wystrojona instalacja lpg i wysokie korekty długoterminowe ale żeby samo depatanie zmieniało mapy paliwowe to dawno się tak nie uśmiałem.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno słowo ciśnie się na usta: Datsun (nissan). Nigdy nie kupię Japończyka.

Jak deptasz na zimnym reduktorze, który nie wyrabia, do tego wtryski kleją to masz wypisz wymaluj mieszankę raz ubogą a raz bogatą. Jak dołożymydo tego spadki ciśnień od twardej membrany to tak się może skończyć.  Trzeba pamiętać o zawartości cukru w cukrze- gaz o temp. 3 stopni ma inną kaloryczność niż gaz który ma 45 stopni.  Nie bez powodu producenci sterowników wtrysku lpg wbudowali mapy korekt od temp., ciśnienia,  obrotów,  korekt obd czy zimny vag lub Mazda. Sonda lambda wzbogaca a lpg nie nadąża. Stąd szarpania, dławienia na zimnym a jak się rozgrzeje wszyscy mówią że jest Ok.

Olej w tym przypadku to najmniejszy problem (to Renault) chyba że ktoś leje 15W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat reduktor wyrabia cisnienie jest mega stabilne tu w tym wszystkim chodzi o odparowanie lpg z fazy ciekłej do lotnej żaden reduktor przy 20 st. Nie odparuje gazu przy depnieciu .Ja akurat nie mam żadnego problemu w tym temacie staram sie nie deptać na zimnym ale człowiek sie zapomni i delikatnie szarpie ale to kwestia tylko zmniejszenia nacisku na pedal gazu i po chwili jest wszystko ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dla zdrowia silnika należałoby przełączać na zasilanie gazowe przy temperaturze cieczy "90" stopni. Zbyt wczesne przejścia na zasilanie gazowe niesie ze sobą różne skutki zarówno dla samej instalacji jak również dla silnika i jego sterowania. W przypadku silnika delikatnego i wrażliwego na zmienne warunki pracy należałoby się zastanowić czy temperatury przełączenia znacząco podnieść. 

Jeżdżę, wydaje mi się,  dużo.  Spotkałem w swoim życiu ludzi którzy cieszyli się z instalacji którąmożna było uruchomić silnik nawt przy- 15. Po roku czasu musiałem takiego zaciągnąć na sznurku do warsztatu bo wypaliło zawór. I cała oszczędność z uruchamiania na gazie została w kieszeni mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym wyższa temp reduktora tym dokładniej odparowywuje gaz .Pierwsze słyszę żeby ustawiać przełączanie na lpg przy 90 st. To mi w 1.4 tce nigdy by się nie przełączał bo jego optymalna praca jest +- 85 st.Jedynie wyżej się zagrzeje w korku czy w jeżdzie pod mocnym obciążeniem np. pod górkę . Jedynym mankamentem nieodparowanego lpg jest możliwość uszkodzenia membrany i zaklejenie wtrysków ale że gaz musi być ciepły to  pierwsze słyszę lpg najlepiej pracuje jak gaz ma temp. od 15-35 st.Za ciepły gaz nie jest dobry dla spalania i osiągów poczytaj forum lpg To samo zobacz z silnikami  turbo jak jest zimniej to samochody są mocniejsze bo mieszanka jest najbardziej optymalna do spalania wiec te 90 st. to jakieś twoje pomysły . A ten zawór co poleciał od dopalania przy -15 to nie był od zimnego gazu a pewnie od wyeksplatowania silnika , złego ustawienia map lpg , wady materiałowej czy jeżdzenia cały czas z butem w podłodze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po czasie. Samochód jeździ i ma się dobrze. Przyczyną przerywania i wypadania zapłonu była uszczelka pokrywy zaworów, przez którą olej lał się na świece na 2 i 3 cylindrze. Po wymianie uszczelki wrzuceniu nowych świec (beru) i przejechaniu kilkuset kilometrów mogę stwierdzić że to było przyczyną. Problem z błędem spalania stykowego również zniknął po wymianie. Przed naprawą byłem jeszcze na aktualizacji softu wtrysku ale jedyne co się zmieniło to spalanie. (Poniżej screeny ze spalaniem na starej i nowej mapie). Tak czy siak na wiosnę zdejmę głowicę prewencyjnie żeby mieć spokojna głowę na przyszłe lata. Pozdrawiam serdecznie :)

Screenshot_20211103_070155_com.kajda.fuelio.jpg

Screenshot_20211103_070120_com.kajda.fuelio.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, może komuś się przyda w przyszłości. Po wgraniu nowych map spalanie spadło dość zacnie, zastanawiam się czy to nie ma przełożenia na spadek mocy czasem? Jeśli można wiedzieć, ile taka "przyjemność" kosztuje w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350zl - koszt aktualizacji softu komputera wtrysku w ASO Jaworzno. (W Świętochłowicach chcieli mi wmówić że cały sterownik jest do wymiany - 2000zl - bo odrzucił aktualizację, a według mnie po prostu wyłączył im się przy tym zapłon).

Jeżeli chodzi o moc, to nie odczułem żadnej różnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, yEti1.4 napisał:

Jeżeli chodzi o moc, to nie odczułem żadnej różnicy. 

Na stopień kultury pracy tego silnika ;

    1/ bardzo duży wpływ ma paliwo ;

           -  jakość i czystość paliwa ,

           -  oktanowość ; pojeździć na benzynie 98 oktan;

                  - im lepsze paliw i wyższa oktanowość paliwa tym mniej spalań stukowych na benzynie,

                  - jest ciszej i silnik wchodzi na obroty płynniej,

           - tankować na sprawdzonych stacjach,

2/ Stosować świece o szczelinie 0,7 mm między elektrodami, aby ułatwić zapłony,

3/ Wgrać aktualne oprogramowanie silnika ;

   Istniejący soft przed 2012 r, sterujący mieszanką sobie nie radzi na zimnym silniku co skutkuje;

         - tzw. wypadaniem zapłonu - przy instalacji gazowej,

        - spalaniem stukowym - przy zasilaniu benzyną;

              - pojawiać się może nie na jednym konkretnym cylindrze,

             - lecz na różnych i to w przypadkowej kolejności,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Na stopień kultury pracy tego silnika ;

    1/ bardzo duży wpływ ma paliwo ;

           -  jakość i czystość paliwa ,

           -  oktanowość ; pojeździć na benzynie 98 oktan;

                  - im lepsze paliw i wyższa oktanowość paliwa tym mniej spalań stukowych na benzynie,

                  - jest ciszej i silnik wchodzi na obroty płynniej,

           - tankować na sprawdzonych stacjach,

2/ Stosować świece o szczelinie 0,7 mm między elektrodami, aby ułatwić zapłony,

3/ Wgrać aktualne oprogramowanie silnika ;

   Istniejący soft przed 2012 r, sterujący mieszanką sobie nie radzi na zimnym silniku co skutkuje;

         - tzw. wypadaniem zapłonu - przy instalacji gazowej,

        - spalaniem stukowym - przy zasilaniu benzyną;

              - pojawiać się może nie na jednym konkretnym cylindrze,

             - lecz na różnych i to w przypadkowej kolejności,

 

Od początku leje paliwo 98 i staram się na jednej stacji o dystrybutorze.

4 godziny temu, elf napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Tak, umawiałem się przez infolinię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2021 o 21:56, Woytus napisał:

Płynu nie ubywa.

Autko jest z grudnia 2012 roku.

Jedyne co rejestrował komputer to wypadanie zapłony na cylindrze 4 i to kilka razy nawet z check engine.

Masz nową aktualizacje sterownika, 

1/ Pojedyncze wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach oraz ‘’ sporadyczne spalanie stukowe" ale bez pojawienia się checa ;

      - jest to normalna sytuacja,

      - dopóki system nie rejestruje błędu i nie zapala check engine znaczy, że jest to w granicach tolerancji błędu,

2/ Przy jeździe na ;

     a/ samej benzynie; wskazane jest paliwo 98 oktan,

     b/ na lpg dla 1,4 TCe  istotne jest wypadanie zapłonów ;

          - błędy szczególnie niebezpieczne dla II i III cylindra,

          - połączone z ubywaniem płynu chłodzącego ( znany problem na forum ),

3/ Duża ilość spalań stukowych w 1,4 TCe z lpg wynika;

    Mapy wtrysków Pb i LPG należy dostroić do konkretnych paliw przez strojenie po afr;

         - instalacja LPG wówczas nie wymaga ponownych regulacji,

         - regulacja będzie konieczna po naprawie lub wymianie elementu instalacji na nowy,

4/ W autach bez instalacji lpg ;

       - problem z dużą ilością spalań stukowych nie występuje

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 3.10.2021 o 13:55, aniewa napisał:

To, że cyl.2 ma większą wartość chyba wynika z umiejscowienia czujnika.

 

Wreszcie ktoś napisał z pojęciem :-)

 

Dokładnie tak jak piszesz @aniewa, umiejscowienie czujnika s.stukowych daje wyższe odczyty dla 2 i 3 -go cylindra w moich w pełni sprawnych 1,4TCe i 2,0TCe jest podobnie.

W wielu 1,4TCe jest podobnie.

Idealnie by było, gdyby przy każdym cylindrze był taki czujnik.

Posiadam rejestr spalań stukowych z wielu sterowników benzynowych Renówek z rożnymi przebiegami, dla przykładu i porównania mogę podać z mojego Sc3 1,4TCe 

1 cyl. 2155

2 cyl. 3208

3 cyl. 2944

4 cyl. 2092

są to odczyty wartości ss. przy przebiegu 122tys. silnik jest praktyczne od nowości z LPG są one niskie ze względu na to, że LPG ma wyższy oktan od Pb przez co jest niższa skłonność do spalania detonacyjnego, ponadto instalacja zestrojona przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR, a parametry nie zmieniane od pierwszego zestrojenia.

 

Poniżej wartości dla silnika 1,4TCe (perfekt utrzymany), jeżdżącego tylko na Pb98, przebieg 116tys. jednego z naszych forumowiczy

1 cyl. 2643

2 cyl. 3696

3 cyl. 3959

4 cyl. 2641

 

A wymyślanie kolejnej teorii o walniętej UPG między 2 a 3 cylindrem jest jak zwykle kompletą bzdurą !

 

 

 

     

 

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!