Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4tce czujnik spalania stukowego


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

Co ze sterownikiem z tematu;  Błędy 1.4tce pomocy!

 " Podobno wszystkie czujniki i osprzęt silnika mam sprawny;

     -  problem szarpania i błędów jakie wyskakują  -  jest w nieaktualizowanym sofcie " - napisałeś 

Głównymi przyczynami spalania stukowego to;

   -  niewłaściwie dobrany sterownik ECU lub bez aktualizacji,

   -  przestawiony rozrząd,

    -  niewłaściwe luzy zaworowe,

    -  słaba kompresja,

    -  uszkodzona sonda lambda,

    -  niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu,

    -  hydro-regulatory nie trzymają; wystarczy porównać z innymi, wciskając je,

    -  nieprofesjonalnie przeprowadzone strojenie instalacji Pb i LPG,

    - zobacz ;  Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

Czujniki spalania stukowego są z reguły trwałe i rzadko ulegają awarii;

   - poluzowany czujnik - czujnik musi być przykręcony do silnika ; 20 Nm,

   - słabe połączenie elektryczne,

   - wiązka czujnika jest otwarta lub zwarta

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO podczas próby aktualizacji softu powiedzieli że sterownik odrzucił aktualizację - sterownik do wymiany. Z tą sonda lambda, coś w tym może być bo na odpiętej sondzie samochód jedzie jak powinien, nic nie szarpie itp. Problem w tym że sonda jest wymieniona na oryginał, wykresy z niej są jak najbardziej ok. Cały czas pierwszy błąd jaki wyskakuje jest z czujnika spalania stukowego, uznałem że jak już go będę wyciągać to od razu wymienię - to nie są duże koszta. Jutro jadę do gościa (spoza ASO) który spróbuję ogarnąć ten sterownik. Przy okazji poproszę o ogarnięcie tego czujnika. Zobaczymy ??‍♂️ najlepsze jest to że w środę mam jechać na wakacje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

W ASO podczas próby aktualizacji softu powiedzieli że sterownik odrzucił aktualizację - sterownik do wymiany.

Tu może leżeć tzw; pies pogrzebany;

   - to nie musi być czujnik spalania stukowego,

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

Z tą sonda lambda, coś w tym może być bo na odpiętej sondzie samochód jedzie jak powinien, nic nie szarpie itp.

Problem w tym że sonda jest wymieniona na oryginał, wykresy z niej są jak najbardziej ok.

Po odpięciu sondy;

  -  silnik pracuje według tzw ;map w sterowniku,

  -  komputer przyjmuje wartości serwisowe;

          - osiągi silnika nie będą właściwe i zużycie paliwa wzrośnie,

Wykresy I sondy nie są właściwe,

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

Cały czas pierwszy błąd jaki wyskakuje jest z czujnika spalania stukowego,

 - uznałem że jak już go będę wyciągać to od razu wymienię - to nie są duże koszta

W większości w takiej sytuacji ;

   - to zawory są do roboty.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że zawory do roboty, ale dlaczego to szarpanie nie występuje zawsze? Tylko losowo, bywa tak że trasę 200km przejadę bez problemu a wracając zaczyna szarpać, a czasami po wyjechaniu z garażu szarpie od razu. Dziwna sprawa, wygląda to tak jakby jakiś czujnik świrował i ECU nie ogarnia co się dzieje. To samo z tą sondą, na odpiętej gdyby zawory były do regulacji też by była lipa, a samochód w trybie serwisowym (na odpiętej sondzie) śmiga aż miło, a spalanie wcale nie wzrosło (wiem że powinno iść sporo w górę)... Cóż, zobaczymy jutro co mechanik stwierdzi. 

Edytowane przez yEti1.4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mechanika sprawdzona kompresja, wyszła dobrze i równo na wszystkich cylindrach. Test na CO negatywny. Podoginane blaszki na wtyczkach w cewkach (bo mam komplet nowych Ori cewek) i jest duża poprawa. Na trasie nad morze zero szarpania aż do zjazdu z A1. Po wjeździe do miasta szarpanie powróciło. Cholera wie o co chodzi, wszystkie czujniki sprawne, wartości pokazują dobre, płynu chłodzącego nie ubywa. Błędy cały czas te same - obwód czujnika spalania stukowego ??‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2021 o 18:34, yEti1.4 napisał:

Jutro jadę do gościa (spoza ASO) który ;

   - spróbuję ogarnąć ten sterownik.

   - Przy okazji poproszę o ogarnięcie tego czujnika.

Co w tych tematach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony, sytuacja bez zmian. A z softem spróbuję w innym ASO, bo nie chce mi się wierzyć, że sterownik jest uszkodzony jak mi powiedzieli w ASO Świętochłowicach. Po powrocie z wakacji spróbuję, bo to ostatnie co zostało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2021 o 14:54, yEti1.4 napisał:

 Na trasie nad morze zero szarpania aż do zjazdu z A1.

 Po wjeździe do miasta szarpanie powróciło.

Jaka temperatura płynu chłodzącego ;

   - na trasie?

   - na mieście?

 

Pomierzyć ilość spalań stukowych na poszczególnych cylindrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!