Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4tce czujnik spalania stukowego


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

Jak chcesz dłużej jeździć tym autem i uważasz, że silnik jest ogólnie w dobrej kondycji ( kompresja stwierdziłeś, że jest OK ) ;

  - to  wg; mnie należy pomyśleć nad wymianą rozrządu oraz wymianą UPG - profilaktycznie, ( remont głowicy ),

  - wcześniej ;

       - wgrać uaktualnienie oprogramowania sterownika,

       - zmienić świece na oryginały, ( obecnie jakie są )

       - zmienić cewki lub ew; zamienić miejscami,

  - warto zamontować czujnik poziomu płynu chłodzącego. 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym parę lat mieć ten samochód. Rozrząd jest nowy, zobaczymy czy się uda soft nowy wgrać i czy to coś pomoże. Jeśli nie to będę ściągał głowice bo nie zostało innego oprócz tego i softu. Dziękuję za rady, po powrocie i wizycie w ASO dam znać jak się sprawy mają :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie tak wygląda licznik spalania stukowego.

 

01.thumb.PNG.f0961f362f29f3464c2b7c8f8d71861d.PNG

przebieg 150k km, czy ktoś wie czy to dużo, czy mało?

 

Przy okazji czy ktoś wie jakie jest najnowszy soft do sterownika wtrysku w 1.4 TCe ? U mnie jest wersja 7D00

 

200.0.4.0_20210928_202023737_VF1JZ1VB247802222_WTR01.thumb.PNG.9a6721ba00695baf6d6383a310177f57.PNG

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Woytus napisał:

przebieg 150k km, czy ktoś wie czy to dużo, czy mało?

 

Wartości ilości spalań stukowych ;

     I = 5140 ; II= 21567 ; III = 16120 ; IV = 6987,

Z poprzedniego tematu wiem, że jest lpg,

To są kosmiczne wielkości;

     - szczególnie II i III cylinder,

     - a to rodzi podejrzenie o uszkodzeniu upg między tymi cylindrami;

           - podejrzany ; nie profesjonalny montaż i strojenie instalacji lpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie wartości mają inne sprawne silniki 1,4 tce. Może ktoś się pokusi, sprawdzi i poda jak u niego wygląda ten parametr. To, że cyl.2 ma większą wartość chyba wynika z umiejscowienia czujnika.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, aniewa napisał:

Ciekawe jakie wartości mają inne sprawne silniki 1,4 tce.

1/ Na dystansie ok;1000 km, świece beru, lpg,

    Dane klientów ; ( istotne to rząd wielkości ; dane archiwalne)

      -  strojenie wg; sondy AFR, jazda w większości autostradą;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ; 25 -30, 

      -  bez strojenia sondą AFR, jazda mieszana ;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ok; 85 -100,

2/ Przy jeździe na ;

    a/ samej benzynie; wskazane jest paliwo 98 oktan, 

    b/ na lpg dla 1,4 TCe ; 

          - istotne jest wypadanie zapłonów ; błędy, 

          - szczególnie niebezpieczne dla II i III cylindra,

          - połączone z ubywaniem płynu chłodzącego ( znany problem na forum )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę miał czas to sprawdzę ilość spalań stukowych , u mnie jak pamiętam na jednym cylindrze też jest dużo więcej spalań stukowych od innych cylindrów .Instalację mam wystrojoną bardzo dobrze ale sam mam ustawiona bardzo niska temp. przełączania na lpg na 20 st. i niekiedy jak się zapomnę i troszkę mocniej przyspieszę przy wyjeżdzie z pracy to też wypadają zapłony i delikatnie zaczyna szarpać ale to kwestia niskiej temperatury cieczy Po tym i odpowiedniego  odparowania lpg z fazy ciekłej w lotną ale to jest bez checku tylko szarpie wtedy muszę delikatniej przyspieszać przez 10 sek. Po tym czasie juz samochód nie poszarpuje bo temperatura reduktora już jest odpowiednia ;optymalna temp. przełączania lpg to 40 st. tak ustawiają gazownicy ale każdemu to przeszkadza i prosi o zmniejszenie tej wartości albo sam sobie to zmienia jak ja Ale jak widać w turbo jeszcze po chiptuningu czasy wtrysku są mega duże i lpg nie jest odparowane całkowicie i jakiś procent lpg dociera do wtrysków w fazie jeszcze ciekłej Więc albo zwiększamy temp. przełączania albo jeżdzimy od momentu przełączenia lpg  przez pierwsze kilkanaście sek. delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Na dystansie ok;1000 km, świece beru, lpg,

    Dane klientów ; ( istotne to rząd wielkości ; dane archiwalne)

      -  strojenie wg; sondy AFR, jazda w większości autostradą;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ; 25 -30, 

      -  bez strojenia sondą AFR, jazda mieszana ;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ok; 85 -100,

2/ Przy jeździe na ;

    a/ samej benzynie; wskazane jest paliwo 98 oktan, 

    b/ na lpg dla 1,4 TCe ; 

          - istotne jest wypadanie zapłonów ; błędy, 

          - szczególnie niebezpieczne dla II i III cylindra,

          - połączone z ubywaniem płynu chłodzącego ( znany problem na forum )

Aktualnie mam włożone świece Beru od jakiś 2 tygodni. Po wymianie świec, żadnej poprawy. Płynu nie ubywa. Autko jest z grudnia 2012 roku. Jedyne co rejestrował komputer to wypadanie zapłony na cylindrze 4 i to kilka razy nawet z check engine. Cylinder 2 i 4 ani razu nie pojawił się w błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magic 3 nie znam. Znam KME silvera: stabilny ciśnieniowo. Temperatura odparowanego gazu latem to 35-45 stopni. Przy ujemnych temperaturach około 15. Zaraz po pierwszym przełączeniu zimą ledwie powyżej 0. Później rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Woytus napisał:

Jedyne co rejestrował komputer to wypadanie zapłony na cylindrze 4 i to kilka razy nawet z check engine.

Zakręć gaz na butli;

   - pojeździj na samej benzynie,

   - obserwuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Magic 3 nie znam

Jeden z najlepszych reduktorów na rynku.

16 godzin temu, fullxda napisał:

Akurat mam jeden z najmocniejszych reduktorów Magic 3 To jest reduktor który najlepiej grzeje gaz ze wszystkich dostępnych na rynku .

Może grzanie źle wpięte.

30st jest temperaturą optymalną. Proponował bym zwiększenie. A jak problemy będą dalej to coś nie tak z instalacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co żle wpięte??? Nie rozumiesz że przy 20 st.w każdym samochodzie jak depniesz to bedzie nie do konca gaz odparowany i bedą wypadaly zapłony Tym bardziej że mam auto zrobione na 160km i czasy wtrysku sa po 23 24 milisekundy gdy na fabrycznej mapie gora byly 17 18 milisekund Wiec zobacz o ile wiecej musi nalać lpg to nie ma bata że nie bedzie szarpalo caly czas mowimy o 20 st. Ale przy 40 już powinno byc ok chociaż przy bucie to roznie może być. Ja z tym nie mam problemu nie butuje na zimno ale niekiedy czlowiek sie zapomni i wypadaja zaplony wtedy noga z gazu i delikatniej przez 10 sek. I wszystko gra Ja w tym watku chcialem się ustosunkować do tych podwyższonych spalań stukowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!