Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przyspieszaniem


Garbi98

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem nowy na tym forum więcej jeżeli źle wybrałem kategorie albo coś to z góry sorki. 

 

Pacjent Megane 3 2012 rok 1.5 dci

Po wymienię rozrządu autko zaczęło dziwnie chodzić. Dokładnie przyspieszać. Gdy wciskane pedał gazu w podłogę przyspiesza i nagle przy 2500 obrotów wskazówka zatrzymuje sie na chwile. 

Wymieniłem juz turbinę i wtryski ale nadal sie tego nie udało wyeliminować. 

Moze ktos z was miał podobnie. 

Poniżej zamieszczam filmik co sie dzieje. 

 

P. S. Turbina regenerowana a wtryski nówki sztuki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał kolega @Sarna1. Powinno się zaczynać od diagnostyki, jeśli ta nie pokazuje żadnych błędów, wtedy trzeba szukać mechanika, ale takiego, który ma opanowane silniki renault. W przeciwnym wypadku, tak jak w twoim @Garbi98 brniesz w koszta, nie znając podłoża problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było na diagnozie u jednego z najlepszych mechaników w mieście i nic nie zdiagnozowali. Zastanawiam się czy może to być jeszcze wina sprzęgła ze będzie juz ślizgać bo chyba od nowości nie wymieniane a auto ma prawie 200 tys przebiegu. 

@Andrzej-2010

110KM

Wtryski siemens 

 

Edytowane przez Garbi98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Garbi98 napisał:

czy może to być jeszcze wina sprzęgła ze będzie juz ślizgać,

bo chyba od nowości nie wymieniane a auto ma prawie 200 tys przebiegu. 

Przy ślizganiu sprzęgła;

  - obroty silnika/obrotomierza by rosły a prędkość auta niekoniecznie,

11 godzin temu, Garbi98 napisał:

Wymieniłem juz turbinę i wtryski ale nadal sie tego nie udało wyeliminować. 

12 minut temu, Garbi98 napisał:

Auto było na diagnozie u jednego z najlepszych mechaników w mieście i nic nie zdiagnozowali.

Proponuje przeczyścić;

  - przepływomierz,

  - map-sensor,

  - styki w UPC i ecu,

Zadbać aby ;

  - nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  - Pompa wtryskowa w megan III/1,5 dci od 2012 r zgodnie z danymi z reno, powinna być;

        -  zasilana paliwem pod ciśnieniem ok;3 bar,

        - za pomocą elektrycznej pompy umieszczonej w zbiorniku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zacząć od tego co właśnie napisał @Andrzej-2010. Wygląda na to że ten mechanik/wymieniacz(?) zaczął od najbardziej kosztownych spraw i naraził Cię już na spore wydatki, a nadal nie rozpoznał przyczyny problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Garbi98 napisał:

nagle przy 2500 obrotów wskazówka zatrzymuje sie na chwile. 

Czujesz, że auto przestaje przyśpieszać? Bo na filmiku widać, że gdy wskazówka obrotomierza zatrzymuje się na sekundę to prędkość na liczniku cały czas rośnie.

Co do pompy paliwa w zbiorniku to nie wszystkie 1,5 dci ją miały. Jeżeli masz gumową gruszkę obok zbiornika cieczy chłodzącej to takiej pompy nie znajdziesz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Garbi98 napisał:

turbina niestety padła w trasie bo ułamała sie łopatka. 

Przy wymianie/regeneracji turbosprężarki zaleca się ;

   - kontrola zaworu odmy olejowej,

   - wymiana /czyszczenie magistrali olejowej turbosprężarki,

   - pomiar ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2021 o 10:29, Andrzej-2010 napisał:

Papuga :?:

Chciałem sprawdzić jeszcze zawór EGR i rozebrałem żeby go wyjąć i teraz mam pytanie. Czy w tych miejscach powinno byc tyle nagaru? 

IMG_20210820_184141.jpg  IMG_20210820_184204.jpg  IMG_20210820_184214.jpg  IMG_20210820_184232.jpg

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Garbi98 napisał:

Czy w tych miejscach powinno byc tyle nagaru? 

Nie powinno; należy co jakiś czas;

   -  dawać po garach,

   -  urządzać wypady za miasto, a mniej jazdy w mieście,

  -   czyścić egr,

 Uszkodzony egr może wpływać na błędy;

    Przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania,  a one na ;

     a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku paliwa,

     b/ na pracę czujnika ciśnienia paliwa,

     c/ sygnał do elektrozaworu turbiny a on decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!