Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty po odpaleniu i zwiększona mieszanka.


ov3rheat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, potrzebuje pomocy. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem pracy silnika. Po odpaleniu falują obroty samochód szarpie przez pierwsze 100/200m jazdy i wydaje mi się że dostaje zbyt dużą dawkę bo pracuje na wysokim ssaniu. Jeśli np. go odpalę i poczekam z 2/3 minuty on sobie pofaluje, pobuczy i po tym czasie obroty się uregulują i problem znika. Wszystko dzieje się na samym początku od odpalenia, potem jest już wszystko ok. Cewki nowe, świece świeże, przepustnica czyszczona, clip nic nie pokazuje. Dziś przy temperaturze niższej ( około 12 stopni ) auto zapaliło książkowo, nie buczało na ssaniu obroty spadły niemal od razu bez falowania i szarpania i przypomniałem sobie że ten problem właśnie zaczął się przy poprawie pogody, przejeździłem z nim całe wakacje, a tu nagle przy niższej temperaturze znika. Jak myślicie co to może być? może ktoś z was miał taki problem. Clip nic nie pokazuje w wakacje podłączany był dwa razy. Ewidentnie wpływ ma na to temperatura, może czujnik temperatury? 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że czeka Cię wizyta u gazownika. Po korektach czasu wtrysku benzyny możesz zobaczyć, że się rozjechały mapy. Pojeździj na benzynie kilkadziesiąt km i jakiś czas będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24a na forum LPG ludzie polecili mi ten sposób jakiś czas temu. Przejechałem tak ze 150 km w jeździe mieszanej i żadnej poprawy. Potestuje czy przy niższych temperaturach będzie poprawa, bo dziś zdarzyło mi się pierwszy raz odpalić furę bez żadnych problemów. Następnym razem jak będę na clipie zobaczę wskazania czujników temperatur. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej popatrz na korektę długo i krótko okresową po przejechanie kilkunastu km. Czujniki temp. mam najprawdopodobniej sprawne - nic na to nie wskazuje. Też kiedyś miałem takie objawy - pomagała kalibracja instalacji.

Czy pierwsze przełączenie na gaz odbywa się gładko czy następuje duszenie a może nawet zgaśnięcie silnika? Warto wyeliminować wpływu elektrozaworu przy reduktorze oraz klejenie wtryskiwaczy gazu. Miałem zrobioną specjalną grzałkę do wtrysków z elektronicznym regulatorem aby dogrzewać wtryski do 55 stopni. W zależności od miejsca montażu, wtryski nagrzewają się na tyle aby się oczyszczać z oleju. To wszystko ma wpływ na zbieranie korekt przez sterownik benzynowy.

Co do jazdy na benie: trzeba tak jechać aby jak najczęściej wprowadzić auto w pracę pętli zamkniętej aby korekty dostosowały się do warunków pracy na benzynie. Butując cały czas wchodzisz w tryb pracy pętli otwartej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ov3rheat napisał:

Po odpaleniu falują obroty samochód szarpie przez pierwsze 100/200m jazdy i wydaje mi się że dostaje zbyt dużą dawkę bo pracuje na wysokim ssaniu.

Jeśli np. go odpalę i poczekam z 2/3 minuty on sobie pofaluje, pobuczy i po tym czasie obroty się uregulują i problem znika.

Wszystko dzieje się na samym początku od odpalenia, potem jest już wszystko ok.

Cewki nowe, świece świeże, przepustnica czyszczona, clip nic nie pokazuje.

Zużyta sonda lambda I  - ale jeszcze działa ;

   - przebieg 140 kkm,

   - sondy podlegają wymianie jak np; świece,   

Warto załączyć analizę pracy silnika;

   - zakręcony gaz na butli,

   - obroty biegu jałowego,

   - temperatura silnika ok;90 C ,

Pomierzyć;

  - kat wyprzedzenia zapłonu,

  - podciśnienie w układzie dolotowym,

  - napięcie na sondach,

  - temperaturę płynu chłodzącego,

  - ciśnienie paliwa,

  - kontrola wyglądu świec; co to za świece??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się że miałem kiedyś błąd DTC014113 obwód ogrzew. dol. sondy lambda. Błąd pojawił się parę dni po wymianie wydechu, więc pojechałem na sprawdzenie, wszystko było ok, został on skasowany i nigdy się on już nie pojawił, więc Andrzej możesz mieć racje. Dolna to jest ta za katalizatorem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum LPG, mówili że przy mojej instalacji nie muszę zakręcać gazu na butli, wystarczy wyjąć dla pewności bezpiecznik, żeby przez przypadek jej nie włączyć. @CzechuXX o jaki map pytasz, bo nie rozumiem? :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!