Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kody błędów P2502 | P0420 - Megane II 2.0T


Ambi0

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Podłączyłem OBD II do Meganki 2 2.0T i wyszly błędy jak na zdjęciu poniżej.

 

Domyślam się, że wszystkie Bxxx dotyczą taśmy zwijacza (nie działa mi tempomat ani ogranicznik).

 

Co do błędów P0420 i P2502:

  • wysokie obroty silnika na biegu jałowym (1200/1100), po nagrzaniu spadają do ~900 z tego co pamiętam - uszczelka przy przepustnicy?
  • nierówna praca na jałowym, co jakiś czas czuć jakby silnik się lekko dławił ('czkawka')
  • mechanik mówi, że powinien mieć więcej mocy
  • przez poprzedniego właściciela były wymienione wtryski, cewki i świece

 

Miał ktoś z was podobny przypadek? Od czego zacząć?

Z góry dzięki za pomoc!

242290892_146722160990353_2630130249238889623_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ambi0 napisał:

Co do błędów P0420 i P2502:

  • wysokie obroty silnika na biegu jałowym (1200/1100), po nagrzaniu spadają do ~900 z tego co pamiętam - uszczelka przy przepustnicy?
  • nierówna praca na jałowym, co jakiś czas czuć jakby silnik się lekko dławił ('czkawka')
  • mechanik mówi, że powinien mieć więcej mocy
  • przez poprzedniego właściciela były wymienione wtryski, cewki i świece

 

1/Jeżeli masz gaz- to zakręć go na butli,

2/ Błąd P0420 wskazuje, że katalizator nie działa prawidłowo, co świadczy o marnej kondycji;

    -  świec zapłonowych, cewek;

               - ile km temu były wymieniane???

    -  wtryskiwaczy paliwa,

    -  syfiastym paliwie,

    -  brudnym filtrze powietrza,

    -  brudnej przepustnicy i map-sensorze,

    -  nieszczelnościach układu wydechowego ;

         -  łącznik elastyczny przed katalizatorem,

     -  sond lambda,

     -  czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

     -  niewłaściwie ustawionym rozrządzie;

          - przeważnie przestawiony o 1 ząbek

     -  uszkodzeniu modułu sterującego silnika

 Można po kolei wykluczać w/wymienione czynniki lub dokonać analizy na clipie,

 

3/ Błąd P2502 ;

   - to nie oryginalny regulator napięcia mimo, że ładowanie jest na poziomie ok; 14.2V

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

1/Jeżeli masz gaz- to zakręć go na butli,

Nie mam gazu.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Błąd P0420 wskazuje, że katalizator nie działa prawidłowo, co świadczy o marnej kondycji;

    -  świec zapłonowych, cewek;

               - ile km temu były wymieniane???

    -  wtryskiwaczy paliwa,

    -  syfiastym paliwie,

    -  brudnym filtrze powietrza,

Świece, cewki i wtryski były wymieniane około 2 tys km temu, filtr powietrza w zeszłym tygodniu (razem z wszystkimi innymi filtrami).

Rozrząd też był robiony ok 8 tys km temu.

Co do paliwa to ja staram się tankować na lepszych stacjach, ale nie wiem jak poprzedni właściciel.

 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

    -  brudnej przepustnicy i map-sensorze,

    -  nieszczelnościach układu wydechowego ;

         -  łącznik elastyczny przed katalizatorem,

     -  sond lambda,

     -  czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

     -  niewłaściwie ustawionym rozrządzie;

          - przeważnie przestawiony o 1 ząbek

     -  uszkodzeniu modułu sterującego silnika

Pozostaje to i chyba faktycznie poszukam kogoś z clipem, chyba będzie prościej :-) 

Dzięki za pomoc! Będę pisał jak dowiem się czegoś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Kody błędów P2502 | P0420 - Megane II 2.0T

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!