Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

Śmieszne to trochę :) Na uruchomionym silniku to alternator ładuje akumulator prądem i niemożliwe, żeby spadek napięcia był aż taki, że tego nie dało się zauważyć a odczuła to jednostka ECU... Przecież to światła, wycieraczki, nawiewy itp. wszystko by gorzej pracowało... Nie wiem, kupy mi się to nie trzyma. Zacznij w takim razie od akumulatora, sami jesteśmy ciekawi na czym skończysz. Daj proszę znać jak to się potoczy.

ps. Ten samochód był walony? Stał u blacharza/lakiernika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega u siebie znalazłem w pod lewym nadkolem zaśniedziałe przewody masowe które można było dokręcić pół obrotu:) Auto z 2009. Poprawiłem ale bak dobrej masy po latach nie powinien dziwić. Jak się nałożą takie dwa tematy to mogą być później ciekawe historie warsztatowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak sobie o tej masie pomyślałem, dlatego zapytałem, czy stał u blacharza. Choć nie zmieniam zdania, ze na pierwszym miejscu stawiam uszkodzenie sterownika. Chyba dość prosto wziąć miernik i zmierzyć napięcie wychodzące z alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, omega napisał:

ps. Ten samochód był walony? Stał u blacharza/lakiernika?

 

Tak, auto z Francji z ubezpeczalni. Miał przetarty prawy bok jakby otarł się o barierkę. Był malowany z prawej strony.

 

Koło 10 mam Matki Boskiej Pieniężnej, wtedy kupię nowe Aku. Wykazują mi błędy, mam pojeździć i wrócić na sprawdzenie czy dziwne błędy nadal będą się pokazywać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mates92 napisał:

Koło 10 mam Matki Boskiej Pieniężnej, wtedy kupię nowe Aku.

A nie miałeś możliwości żeby podładować obecny prostownikiem i wtedy sprawdzić? Z diagnozy wychodzi, że jest ogólnie sprawny tylko rozładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładowałem akumulator przez noc. Rano podłączyłem, auto odpaliło ładnie, natomiast zaświecił się wielki czerwony kluczyk i komunikat "Samochód do kontroli" "Start.stop do sprawdzenia".Auto jedzie ok. W podróży do pracy w czasie jazdy pojawił się komunikat ESC wyłączone i zaraz po tym ESC włączone i auto zaczęło szarpać. A że to było przy wjeździe na Eskę to mu docisnalem trochę i szarpanie ustało. Natomiast start stop nadal wyświetla się komunikat. Czy temu wynalazkowi trzeba powiedzieć "ej patrz naładowałem Ci akumulator?" może jeszcze Clipem? Albo po prostu kupię nowy aku :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dreju1 napisał:

czy ten aku co masz obecnie przystosowany jest do systemu start-stop?

Podejrzewam, że nie. Model to Furya 72ah 600a. Kumpel mówił, że to taki aku co się na handel wkłada ;P Chociaż nigdy nie było z tym problemu z Start/ Stop, jak auto było zimne to pokazywał się komunikat że funkcja nieaktywna. Chyba że, to tak nie ma działać ?
Klemy nie są luźne dokręcone mocno, chociaż nie czyściłem ich bo zakładałem akumulator rano przed pracą i za bardzo nie miałem czasu. A co do komunikatów to właśnie nie zauważyłem, żeby mnie się pytał czy wymieniłem akumulator. Dziś auto jedzie na serwis olejowy. Jutro odbieram to w sobotę będę mieć możliwość żeby podłubać przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!