Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.02.2025 o 19:13, carsik napisał(a):

To, że EGR nie ma nic wspólnego z klekotaniem to jedna sprawa. Natomiast druga, co ma jego zaślepienie do nagrzewania się silnika. Jakie jest cel tego "dotrysku" spalin do procesu spalania w cylindrze? Pomijam fakt, że działanie EGR jest kontrolowane przez ECU i zawór nie jest stale otwarty.

 

Spaliny są gorące, więc do cylindra wpada mieszanka powietrza ze spalinami, chłodniczka nie wierzę, że to mocno schładza raczej pobiera tą temperaturę w układ przez to może silnik się szybciej nagrzewać z egrem. Powietrze pomimo, że sprężone przez turbo na pewno jest o niższej temperaturze niż spaliny.

Co do zalepiania się kolektora i niemożliwości wyczyszczenia go bo jest jednym odlewem to lipa przy wymianie EGRu demontowałem te wszystkie rurki kupa sadzy w nich była. Czyli nawet trzeba zaślepić EGR żeby dłużej jeździć bez problemów.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, piotr90 napisał(a):

Spaliny są gorące, więc do cylindra wpada mieszanka powietrza ze spalinami

No właśnie, po co jest ta domieszka spalin? Pomyśl chwilę bo błądzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niezupełnie. EGR jest po to aby zmniejszyć emisję NOX. Nic innego. A ta domieszka spalin ma oprócz zmniejszenia ilości tlenu w cylindrze obniżyć temperaturę spalania. I ten ostatni punkt powinien ci dać do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2025 o 16:34, Krauziak napisał(a):

. FAP wypala się między 400 a 700km,zaleznie od tego ile miasta robię danego tygodnia.

Częstotliwość wypalania fap-a  świadczy o ogólnej sprawności silnika;

   - im jest ona niższa tym częstotliwość wypalania wzrasta,

   - jak wygląda sytuacja z wypalaniem przy jeździe po trasie??

14 godzin temu, carsik napisał(a):

A ta domieszka spalin ma oprócz zmniejszenia ilości tlenu w cylindrze obniżyć temperaturę spalania.

Zalecana temperatura aby dochodziło do wypaleń sadzy to;

   - przed turbiną  ok; 700 C

   - przed fap-em  ok; 600 C,

Fap jest bezpośrednio za turbiną;

   - od 2012 r  - w 1,6 dci

   - od 2013 r - w 1,5 dci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając to, że nie wiem po co ten cytat z mojego posta w związku z DPF to niestety mylisz się a kwestii temperatur przy których wypala się sadza z DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Zalecana temperatura aby dochodziło do wypaleń sadzy to;

   - przed turbiną  ok; 700 C

Kontynuując trochę of topic należy sprostować, że te 700 stopni przed turbiną to nie jest zalecana temperatura wypalania filtra. 700 stopni jest temperaturą zabezpieczenia układu wydechowego, do tego właśnie służy czujnik temperatury spalin przed turbiną. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2025 o 11:03, Andrzej-2010 napisał(a):

Częstotliwość wypalania fap-a  świadczy o ogólnej sprawności silnika;

   - im jest ona niższa tym częstotliwość wypalania wzrasta,

   - jak wygląda sytuacja z wypalaniem przy jeździe po trasie??

 

Częstotliwość wypalania jest zależna od stylu jazdy. Generalnie tygodniowo robię 700-800km ,FAP wypali się po 600-700km,na drugi dzien w trasie wystąpi małe dopalenie(2-3minuty) po czym przez tydzień jest spokój. 2.0dci 150 z mapą ,prawie 325tys przebiegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobrze dobrze ale jeśli silnik nie posiada DPFa to nie ma sensu schładzania spalin EGRem i zalepiania sobie dolotu syfem. Podkreślam kolektor dolotowy w 1.5 dci jest zintegrowany z głowicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, piotr90 napisał(a):

jeśli silnik nie posiada DPFa to nie ma sensu schładzania spalin EGRem

EGR istnieje znacznie dłużej niż DPF w konstrukcji silników. Nie ma z nim związku bezpośredniego. To ma różne znaczenie ekologiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam EGR wyłączony a DPF aktywny. Przez 6tys km wypalił się 15 razy więc średnia to 400km. Jednak auto było zalane olejem z beczki, nawet nie pamiętam marki. Za tydzień mam serwis więc poleci valvoline ze specyfikacja do filtrów fap, jak w scenicu. Zobaczymy czy coś to zmieni.

Edytowane przez Krauziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerowe. Na początku zaraz po zakupie dolałem pół litra, widocznie wlali za mało. Od tamtej pory według komputera mam jedną albo dwie kropki poniżej max.zrobilem prawie 10tys  kilometrów przez 4 miesiące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!