Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.02.2025 o 19:13, carsik napisał(a):

To, że EGR nie ma nic wspólnego z klekotaniem to jedna sprawa. Natomiast druga, co ma jego zaślepienie do nagrzewania się silnika. Jakie jest cel tego "dotrysku" spalin do procesu spalania w cylindrze? Pomijam fakt, że działanie EGR jest kontrolowane przez ECU i zawór nie jest stale otwarty.

 

Spaliny są gorące, więc do cylindra wpada mieszanka powietrza ze spalinami, chłodniczka nie wierzę, że to mocno schładza raczej pobiera tą temperaturę w układ przez to może silnik się szybciej nagrzewać z egrem. Powietrze pomimo, że sprężone przez turbo na pewno jest o niższej temperaturze niż spaliny.

Co do zalepiania się kolektora i niemożliwości wyczyszczenia go bo jest jednym odlewem to lipa przy wymianie EGRu demontowałem te wszystkie rurki kupa sadzy w nich była. Czyli nawet trzeba zaślepić EGR żeby dłużej jeździć bez problemów.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, piotr90 napisał(a):

Spaliny są gorące, więc do cylindra wpada mieszanka powietrza ze spalinami

No właśnie, po co jest ta domieszka spalin? Pomyśl chwilę bo błądzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niezupełnie. EGR jest po to aby zmniejszyć emisję NOX. Nic innego. A ta domieszka spalin ma oprócz zmniejszenia ilości tlenu w cylindrze obniżyć temperaturę spalania. I ten ostatni punkt powinien ci dać do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2025 o 16:34, Krauziak napisał(a):

. FAP wypala się między 400 a 700km,zaleznie od tego ile miasta robię danego tygodnia.

Częstotliwość wypalania fap-a  świadczy o ogólnej sprawności silnika;

   - im jest ona niższa tym częstotliwość wypalania wzrasta,

   - jak wygląda sytuacja z wypalaniem przy jeździe po trasie??

14 godzin temu, carsik napisał(a):

A ta domieszka spalin ma oprócz zmniejszenia ilości tlenu w cylindrze obniżyć temperaturę spalania.

Zalecana temperatura aby dochodziło do wypaleń sadzy to;

   - przed turbiną  ok; 700 C

   - przed fap-em  ok; 600 C,

Fap jest bezpośrednio za turbiną;

   - od 2012 r  - w 1,6 dci

   - od 2013 r - w 1,5 dci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając to, że nie wiem po co ten cytat z mojego posta w związku z DPF to niestety mylisz się a kwestii temperatur przy których wypala się sadza z DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Zalecana temperatura aby dochodziło do wypaleń sadzy to;

   - przed turbiną  ok; 700 C

Kontynuując trochę of topic należy sprostować, że te 700 stopni przed turbiną to nie jest zalecana temperatura wypalania filtra. 700 stopni jest temperaturą zabezpieczenia układu wydechowego, do tego właśnie służy czujnik temperatury spalin przed turbiną. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2025 o 11:03, Andrzej-2010 napisał(a):

Częstotliwość wypalania fap-a  świadczy o ogólnej sprawności silnika;

   - im jest ona niższa tym częstotliwość wypalania wzrasta,

   - jak wygląda sytuacja z wypalaniem przy jeździe po trasie??

 

Częstotliwość wypalania jest zależna od stylu jazdy. Generalnie tygodniowo robię 700-800km ,FAP wypali się po 600-700km,na drugi dzien w trasie wystąpi małe dopalenie(2-3minuty) po czym przez tydzień jest spokój. 2.0dci 150 z mapą ,prawie 325tys przebiegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobrze dobrze ale jeśli silnik nie posiada DPFa to nie ma sensu schładzania spalin EGRem i zalepiania sobie dolotu syfem. Podkreślam kolektor dolotowy w 1.5 dci jest zintegrowany z głowicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, piotr90 napisał(a):

jeśli silnik nie posiada DPFa to nie ma sensu schładzania spalin EGRem

EGR istnieje znacznie dłużej niż DPF w konstrukcji silników. Nie ma z nim związku bezpośredniego. To ma różne znaczenie ekologiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam EGR wyłączony a DPF aktywny. Przez 6tys km wypalił się 15 razy więc średnia to 400km. Jednak auto było zalane olejem z beczki, nawet nie pamiętam marki. Za tydzień mam serwis więc poleci valvoline ze specyfikacja do filtrów fap, jak w scenicu. Zobaczymy czy coś to zmieni.

Edytowane przez Krauziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerowe. Na początku zaraz po zakupie dolałem pół litra, widocznie wlali za mało. Od tamtej pory według komputera mam jedną albo dwie kropki poniżej max.zrobilem prawie 10tys  kilometrów przez 4 miesiące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!