Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolo zmiennych faz rozrządu


LysyGoral79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zostalem posiadaczem renault megane 3 coupe 1,6 16v. Auto ma tz dieslowski start przez kilka sekund po odpaleniu chodzi jak diesel. Rozrzad jest wymieniony oraz kolo zmiennych faz rozrzadu i problem nie zniknął. Moj mechanik mowi ze mozliwe jest to ze kzfr jest nie orginalne tylko zamiennik. Czy jest to możliwe czy moze cos innego powinienem wymienic?? Dziekuje za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, LysyGoral79 napisał:

Rozrzad jest wymieniony oraz kolo zmiennych faz rozrzadu i problem nie zniknął.

Do kpl; wymiany elektrozawór kzfr,

Silnik 1,6 lubi ;

  - maksymalny stan oleju,

  - dobry jakościowo olej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LysyGoral79 napisał:

A gdzie znajduje sie zawor?

Elektrozawór znajduje się ;

  - przy pierwszej cewce licząc od rozrządu :

  - obok wlewu oleju; wystaje wtyczka z dwoma przewodami,

  - przykręcony jest na jedną śrubkę, klucz 10,

  - zalecany marki Pierburg,

  - możesz go wymienić sam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety też mam problem jak kolega, wymieniony został kompletny rozrząd wraz z KZFR i jeszcze profilaktycznie wymieniłem Elektrozawór nowy oryginalny i niestety jest problem z rozruchem odezwie się zawsze KZFR na zimnym a później ustaje, dodam że poziom oleju jest prawie max i zastanawia mnie jedno czy trafiłem pechowo na wadliwe KZFR lub podróbe czy cos jest z elektrozaworem? Na pewno nie czyściłem przepustnicy przeoczyłem to bo falują obroty na zimnym czy ona ma coś też do tego?

Olej zakupiłem Meguin Super Leichtlauf 5W40

Rozrząd tu: https://mdparts.pl/kolo-zmiennych-faz-rozrzad-pompa-wody-zaslepki-770,3,380,1857

Elektrozawór tu: https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-zawor-renault-1-6-16v-8200823650-7144792516#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, dante52 napisał:

Na pewno nie czyściłem przepustnicy przeoczyłem to;

   - bo falują obroty na zimnym czy ona ma coś też do tego?

Olej zakupiłem Meguin Super Leichtlauf 5W40

Części oryginał, olej mało znany ale b; dobry,

Przepustnica, map-sensor;

   - wymagają przeczyszczenia,

Silnik wymaga porządnej diagnozy;

  - zobacz  Duży kąt wyprzedzenia zapłonu oraz zwiększone spalanie,

   

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny zawór jest tyle warty co zamienniki na Ali...Tylko Pierburg.

@dante52: Elf 900 SXR 5W40 będzie lepszy. Przy każdej wymianie oleju zalecam płukanie silnika.

Ten Meguin Super Leichtlauf 5W40 nie spełnia norm Renault. Ma niską lepkość, ogólnie nie urywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w którym parametrze ten Meguin jest grubym bolkiem. Jak widzę że spełnia normy VW i porsche to omijam szerokim łukiem.  Jedynie cena biję na głowę krakowego Elfa. Kawał dobrej roboty wykonał Piotr Tester. I tu przyznaje rację.  Polecam lekturę pracy Piotra

Olej dobry ale może te zmienne fazy potrzebują mniej markowego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanka silnika była Liqui Moly Engine Flush Pro Line, a ile zalewacie olej? Ja już w sumie wlałem 5l bo jak sprawdzałem to jeszcze go troszkę brakowało tak jakby go dobrze wypłukało, zobaczę jak odpali rano

Mogę jeszcze spróbować podmienić nowy zawór na stary zobaczę czy się coś zmieni,to oryginały elektrozawory takie lipne? Ciekawe kto to robi dla Renault

A jak dalej tak będzie to będę musiał oddać do znajomego w Renault na czyszczenie przepustnicy i sprawdził mi parametry silnika czy wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła zmiennych faz nie może być wcale słychać jak słychać to jest padnięte bądź zaczyna padać. nawet nowe koła mogą być wadliwe , tzn leżaki magazynowe.

Mechanik podczas montażu powinien zweryfikować jego działanie luzy , hałas

Takie koła reklamuje się od razu i wymienia na kolejne niestety takie czasy, tylko oe renault ,ale i te mogą być wadliwe z racji leżenia na półce w magazynie.

 

Co do oleju ELF to już chyba niżowa półka jakby nie patrzeć czy spełnia normy renault czy nie to tylko marketing ,ale fakt faktem ze oleje z górnych półek po przejechaniu 2500 km nadaje się do zlania i wymiany.

 

Reasumując co nie wlejesz to zmieniaj jak często się da , zwiększy to żywotność silnika

Koło słychać ale odpala za pierwszym jeździ , zacznie odpalać za kolejnym zacznij szukać nowego , odpala za trzecim i kolejnym maszeruj do warsztatu na wymianę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, dante52 napisał:

będę musiał oddać do znajomego w Renault na czyszczenie przepustnicy

i sprawdził mi parametry silnika czy wszystko jest ok

Bardzo dobry kierunek działania, sprawdzić;

   - podciśnienie w układzie dolotowym,

   - kąt wyprzedzenia zapłonu,

   - przebieg napięcia sond ( prawdopodobnie I-sonda do wymiany ),

   - wskazania czujnika; temperatury płynu, powietrza 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Refild napisał:

Koła zmiennych faz nie może być wcale słychać jak słychać to jest padnięte bądź zaczyna padać. nawet nowe koła mogą być wadliwe , tzn leżaki magazynowe.

Mechanik podczas montażu powinien zweryfikować jego działanie luzy , hałas

Takie koła reklamuje się od razu i wymienia na kolejne niestety takie czasy, tylko oe renault ,ale i te mogą być wadliwe z racji leżenia na półce w magazynie.

 

 

Czyli uważasz że mechanik się nie popisał? Części były po mojej stronie a ja tylko oddałem mu na robotę że ma zrobić to i to. Akurat ten znajomy z Renault nie robił mi tego rozrządu tylko inny, teraz się zastanawiam czy jechać do tego co robił to wszystko czy poprostu zadzwonić do tego znajomego jak myślicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!