Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


kaliq

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam Goodyear Vector 4seasons i te opony zmieniły mój negatywny stosunek do opon całorocznych, których nigdy nie używałem, uznając je za badziew. Latem tego roku kupiłem auto z takimi oponami z 2020 roku w bardzo dobrym stanie i długo biłem się z myślami, czy inwestować w zimówki, ale ostatecznie je zostawiłem. Gdy jakiś czas temu przez Polskę przewalały się śnieżyce, jechałem dzień po dniu trasę z Łodzi do Poznania i w drugą stronę. W drugą stronę śnieżyca na całego przez cały czas, drogi białe, a opony bardzo fajnie trzymały. Może komuś to pomoże w wyborze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mercedesie B (chyba 190KM) miałem AllSeason conti właśnie w twoim rozmiarze 225/40/18. Fajna opona ale dla mnie głośna, może 2 będzie cichsza - nie wiem.  
Na pewno opona nie była tak stabilna jak letnia, miała również gorsze parametry od letniej sportcontact na mokrym i suchym asfalcie. AllSeason to bardziej opona do spokojnej jazdy, trzeba pamiętać że to tak naprawdę opona zimowa (mieszanka gumy) zbudowana na karkasie opony letniej z wzorem bieżnika który ma być uniwersalny.
Jeżeli jezdzisz raczej dynamicznie to rozsądniej kupić 2 komplety opon. Dłużej pojeździsz, dłużej pożyją. Jazda będzie przyjemniejsza bo pozwoli wykorzystać potencjał Twojego samochodu :) 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2023 o 18:49, dwazero napisał(a):

DUŻO nie jeżdżę bo około 100/200km

 

7 godzin temu, Sarna1 napisał(a):

Jeżeli jezdzisz raczej dynamicznie to rozsądniej kupić 2 komplety opon. Dłużej pojeździsz, dłużej pożyją.

Do takiego przebiegu, na pewno dwa komplety ;). Dłużej pożyją, na pewno.

Ja mam dwa prawie nowe komplety z 2015 roku z łącznym przebiegiem 23 tyś km. Aż żal wyrzucać. Ale też wtedy myślałem, że dla żony bezpieczniej będzie na dwóch kompletach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś mało jeździ (przysłowiowa żona) to  szkoda kasy na dwa komplety. Auto mojej żony C3 z 2012 roku ma nalotu coś 85 kkm. Od dwóch albo trzech lat jeździ ciągle na zimówkach bo szkoda kasy na przekładanie a latem różnica nie jest odczuwalna. Zimą auto normalnie jeździ (a raczej stoi) i nie ma żadnych problemów. Oryginalne Micheliny albo wyrzucę albo wystawie na OLX bo mają 11 lat i fajny bieżnik. Może komuś będą akurat potrzebne takie kapcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, w Mercu żony miałem wielosezon, ona jeździ raczej dynamicznie, tak jak na zdjęciach wyglądał przód po ok 10 tys km. (Merc miał 220 koni) - podobnie jak meganka pytającego. 
 

Ogólnie jak się AllSeason zarotuje przód/tył po sezonie to trochę się na tym pojeździ, ale dla mnie nie ma to sensu po tej przygodzie z nimi. Nic nie zastąpi porządnego lata i porządnej zimy :) 

 

 

65220717244__62712F1F-6B5B-4DC1-991A-C2D4C84AA111_Original.jpeg

65220711684__648F683E-24A1-4327-8198-F484F38DD2E0_Original.jpeg

65220707606__A708C337-58FE-4FBA-B9D2-5D67707F1A99_Original.jpeg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kurcze,może ktoś jeszcze doradzi mi bo tak opony będe chciał kupić końcem roku lub na początku stycznia i nie wiem co zrobić.Obecne Michellin pilot sport 4 już są jak wspomniałem końcówki i do zmiany.Roczny przebieg mój to powiedzmy 10tys w porywach do 15 ale bliżej 10.Jazda po mieście,drogi krajowe,autostrady.Góry raczej nie bo nie miałem okazji nawet być :) W poprzednim aucie miałem mniejsze felgi bo 16cali to komplet opon zima lato wychodził mnie po około 1200zł za nokiany i 1200zł za dunlopy.Tutaj już 18cali i tak

Wstępne opcje:
1.Kupno bridgestone  blizak lm005 typowo zimowa około 2300zł z 2023r 

https://opomarket.pl/p31384,opona-225-40r18-blizzak-lm005-92v-xl-fr-3pmsf-bridgestone-dot-2023.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=a1e2f235-0a6e-23a2-dcb8-e60dd1479f2b

 

2.Kupno letnich na wiosnę pilot sport 4  około 2300zł bo po tyle są obecnie pilot sport 5 

Kupno wielosezonowych:

1.Goodyear Vector 4Seasons Gen-3  (tylko niby mają 72db) w przypadku megane 3 mogą być głośne.. 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-vector-4seasons-gen-3-225-40-r18-92-y-xl-fp#424438002
2.continental all seasons contact 2 nowość mają 71db ale na allegro w komentarzach pisał ktoś,że głośniejsze niż cross climate 2 a one mają też 71db

https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-allseasoncontact-2-225-40-r18-92-y-xl-fr#451226046

3.michellin cross climate 2 71db

https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-crossclimate-2-225-40-r18-92-y-xl#433757137

 

Patrzę też na wzór boku opony bieżnika i wizualnie najbardziej mi leżą continentale.Zimy mamy jakie mamy.Generalnie jak posypie śnieg to 2 tygodnie jak ostatnio a potem pół zimy ulice bez śniegu.Jeżdże raczej,że tak powiem umiarkowanie.Niby vector 4season pisze 72db ale w testach miała 69.
Tygodniowe moje przeloty obecnie to jakieś 200/300 a nieraz i 100 max.Obawiam się też,że jak kupie dwa kompletny to na tyle co ja jeżdżę to będzie jak w poprzednim aucie bieznika prawie 7mm na oponach 5 letnich nokian a opony już spękane i do wyrzucenia.Na pewno nie chce by opona była miękka w sensie bok opony,żeby nie bylo efektu balonu.Continental zawsze mial własnie ścianki opony sztywne,ale tez może continental być najgłośniejsza z tych co podałem i lepiej poczekać np do końca stycznia tak by kupić już z dot 2024? bo obecnie kupię z dot 2023 ale też nie wiem kiedy po Nowym Roku będą dane opony już z nowym DOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dot 23 dot 24 - pierdołami się przejmujesz. Jak szukasz cichych opon to Nexen 4seasons użytkowane w moich 3 samochodach - dobre i ciche. Ja używam tylko całorocznych. Jak ktoś mało jeździ to opony szybciej się zestarzeją niż zużyją. A całoroczne możesz spokojnie zajechać, 60-80 tys i wymiana (jedna - nie co pół roku)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pepone napisał(a):

i wymiana (jedna - nie co pół roku)

Przekładka co dwa sezony z tyłu na przód, aby się równomiernie zużywały + wyważanie, ale to są grosze.

8 godzin temu, dwazero napisał(a):

.Jeżdże raczej,że tak powiem umiarkowanie.Niby vector 4season pisze 72db ale w testach miała 69.

O konkurentach się nie wypowiem, ale naprawdę polecę Goodyear - nigdy mnie nie zawiodły - nie wiem skąd te 72db - naprawdę są ciche.

Ja na Twoim miejscu - jeśli nie mieszkasz w górach i robisz takie małe przebiegi rozważyłbym jeszcze Dębica Navigator 3 z koncernu Goodyear za 1520 zł. Co wydaje się atrakcyjną ceną do Twojego rozmiaru.

W przypadku moich 17" różnica ceny pomiędzy Navigatorem a Vectorem była niewielka - dlatego wziąłem ponownie Goodyeary.

Natomiast w Twoim przypadku różnica cenowa jest już spora i mocno bym się zastanawiał.

 

Jest to "kopia" Vectorów.

https://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-navigator-3-225-40-r18-92-v-xl#424439197

Mam kilku znajomych którzy twierdzą, że niczym się nie różnią od Goodyear.

Tu masz porównanie Dębicy i Vectorów:

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!