Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


kaliq

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie powielacie mity z internetu i poradników ekspertów którzy zaklejali w dwóch resorakach na przemian oś przednią i tylną.
Starzy kierowcy oraz zawodowcy powiedzą Wam to:
Panowie z przodu mamy skręcanie, hamowanie, w Megance też napęd, co z tego że na tyle nówki jak ruszyć nie można bo z przodu lipa. 
Dobry kierowca da lepsze na przód. A tył wyprzedza jak ktoś nie dostosuje sprzętu i umiejętności do warunków na drodze. 
10 lat wstecz jak zima była zimą, miałem do dyspozycji Fiata Sienę, przód prawie nowe Dębica Frigo 165/65 R14, tył 10. sezonowe, łyse lato, drugi bieg, 40k/h i zabawa w drift. 
Oczywiście mało odpowiedzialne zajęcie, lecz nauka zachowania samochodu - super. W momencie gdy przeginałem hamulec i wtedy wiedziałem co to znaczy mieć dobre opony z przodu.
Warto nad tym pomyśleć. 
Swoją drogą polecam Nokian wr d3, posiadam od 2015 rozmiar 205/55 R16. Super przyczepność. Jedynym wielkim minusem, który bardzo uwidacznia się w Megance to hałas.
 

Edytowane przez m0Del
  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, Sarna1 napisał:

 

 

Co za bzdury, tą siena to mogłeś się tak bawić na parkingu pod Biedronka z prędkością 40 km/( ale my piszemy o normalnej jeździe. Pobaw się w takie poślizgi przy 100 i więcej to zobaczysz w jakim błędzie żyjesz. 
 

Jezeli chcesz normalnie jeździć zima/latem to ZAWSZE nową oponę zakładaj na tył, bez względu na napęd (z wyjątkiem 4x4 bo tam 4 opony musza mieć równy bieżnik). Spowoduje to że jak masz syfie opony z przodu to będziesz jeździć wolniej (bo będziesz czuć że przyczepność nie ta), KAŻDY poślizg przedniej osi o wiele łatwiej opanować - bo wystarczy odpuścić gaz a przy w miarę nowoczesnym wozie (10-15 lat) praktycznie każdy ma kontrole trakcji. 
Esp także ma o wiele mniej roboty gdy z tylu są opony o wyższym bieżniku. 

Pisze to z własnego doświadczenia i z wielu szkoleń techniki doskonalenia jazdy :) w których brałem udział - płyta poślizgowa pięknie pokazuje w czym rzecz. Polecam taka zabawę - między innymi po własnych testach opon

3 nowe mercedesy, te same opony wiodącego producenta, jeden na nowych 7mm jeden na 3,5 mm i jeden na 2 mm wiem że przy założeniu że chcesz śmigać w każda pogodę bezpiecznie to opony należy zmienić jak mają 4 mm i tak właśnie robię.
Nowy komplet co rok i można latać. Tyle że rocznie robię ok 50-60 tys ;) 

Edytowane przez Sarna1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, m0Del napisał:

Dobry kierowca da lepsze na przód.

Głupoty gadasz. Jak Tobie dupa ucieknie, to będziesz tylko pasażerem. Jak przód - to jeszcze możesz powalczyć.

3 godziny temu, Sarna1 napisał:

Pisze to z własnego doświadczenia i z wielu szkoleń techniki doskonalenia jazdy

 

6 godzin temu, m0Del napisał:

Panowie powielacie mity z internetu

Posłuchaj się Marcina - jako przedstawiciel firmy produkującej opony Premium - wie o czym pisze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sylwekdm

 

to już nie jest ważne gdzie i dla kogo pracuje :) akurat nie zajmuje się w ogóle oponą osobową tego koncernu ( w produkcji koncernu jest kilkanaście marek :D od premium do lowbudzet) ale szkolenia mieliśmy przed pandemią często i fajne :)  najlepsze to klika dni z amg :) na torze Jastrząb. 

a z 10 lat to tak się bawiłem ;) co ten wóz opon zutylizował bezawaryjnie opon to jego.... i takie poślizgi uczą pokory :)

 

 

 

 

5F882AC4-128B-421D-9C2B-3566A850DF21.jpeg

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zgadzam się.
Lecz pokazujesz warunki ekstremalne. 
Mówisz o prędkościach 100 km/h, o płycie poślizgowej i AMG. 
Przedstawiasz warunki zupełnie obce dla zwykłego Kowalskiego.
Kowalski, który w miejscu gdzie ja jadę w śnieżną pogodę 70km/h on jedzie 40 km/h, a później w pracy mówi, że nie da rady jechać tak napadało śniegu. Kowlaski, który nie potrafi przed przejściem wyhamować. Taki Kowalski wciska hamulec z późno, nie obserwuje drogi. 
Koleżanka z pracy nie mogła ruszyć na światłach gdyż z przodu miała zapas letni założony. Może to nie jest najlepszy przykład ale jak życiowy. 
Ilu Kowalskich wczoraj miało lato na kołach ? Dla takich ludzi lepsze opony z przodu. Tak myślę. 
Droga Krajowa, zakręt powiedzmy 30 stopni, Kowalski skręcił a samochód prosto do rowu. 
Co myślicie o takich sytuacjach ? 
Oglądałem kiedyś wypowiedź kierowcy WRC, który używał argumentów o hamowaniu z przodu, napędzie z przodu, skręcaniu z przodu. 
Mnie 5 lat wstecz właśnie hamowanie w mieście uratowało od stłuczki, myślę, że to zasługa nowych Nokianów z przodu, oczywiście na tyle też były te opony. 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie nie mam po co dyskutować bo Twoje przykłady o tych Kowalskich mnie nie dotyczą ;) ja wiem swoje i bańka km nakręcona w życiu uczy czegoś.

Chociaż to właśnie szkolenia z jazdy sportowej pokazują jak niewiele umiemy w porównaniu do zawodowych driverów :) , a jak widać po Kubicy im też zdarzają się dzwony :) :)   
 

Posluchaj się rady i gorsze opony montuj na przód :) szczegolnie w wozie który ma esp i tcs i te systemy myślą za ciebie i czuwają :) i wymieniaj opony jak maja 4-3,5 mm jak chcesz jeździć zawsze jak po suchym :)  

na zimowkach jezdzij trochę wolniej i zawsze kupuj opony z jak najwyższym indeksem prędkości dostępnym dla danego rozmiaru :) taka rada branżowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że prawda jest w połowie drogi między naszymi stanowiskami. 
Ogólnie ciekawy temat i dobrze, że napisałeś swoją wiedzę. 
Ja jestem typowym Kowalskim, rocznie 17-20 tyś , trochę uślizgów miałem. Myślę też, że nie raz mnie mnie opony i dobre hamulce uratowały. 
Dlatego mimo, że zima jest jaka jest to Nokian siedzi opony z końca 2015 roku. Przebiegu między 30 a 40 tyś zrobiły. Też się zastanawiam kiedy je zmieniać. 
Osobiście na indeks nawet nie zwróciłbym uwagi. Pomyślę o tym na przyszłość.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, m0Del napisał:

Ja jestem typowym Kowalskim,

To trzeba było od razu napisać, że to zdanie typowego Kowalskiego, a nie podpinać pod to stwierdzenie zawodowych kierowców:

 

Dnia 10.01.2021 o 06:11, m0Del napisał:

Starzy kierowcy oraz zawodowcy powiedzą Wam to:
Panowie z przodu mamy skręcanie, hamowanie, w Megance też napęd, co z tego że na tyle nówki jak ruszyć nie można bo z przodu lipa. 
Dobry kierowca da lepsze na przód.

 

14 minut temu, m0Del napisał:

Dlatego mimo, że zima jest jaka jest to Nokian

Szału nie ma - ale nawet najlepsza opona nie zastąpi zdrowego rozsądku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie wynika z mojego doświadczenia ale też z opinii zawodowego kierowcy WRC.
Polecam czytać wszystko i ze zrozumieniem. 
Jaka opona to szał ? 

A tak poza tematem: dodałeś post który wartości merytorycznej do tematu nie wniósł. 

Edytowane przez m0Del
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.01.2021 o 06:11, m0Del napisał:

Swoją drogą polecam Nokian wr d3,

 

9 godzin temu, m0Del napisał:

nowych Nokianów z przodu

 

39 minut temu, m0Del napisał:

jest jaka jest to Nokian siedzi

 

Co Twój post - to nachalne promowanie Nokianów - a uwierz mi jest dużo lepszych opon.

Marcin @Sarna1już subtelniej lokuje swoje  produkty  :) 

 

20 minut temu, m0Del napisał:

ale też z opinii zawodowego kierowcy WRC

Zdradź nazwisko albo podaj źródło - będzie bardziej wiarygodniej. Jako fan motosportu z chęcią dowiem się czegoś nowego.

 

 

13 godzin temu, Sarna1 napisał:

a z 10 lat to tak się bawiłem ?

26 lat temu tak się bawiłem na tzw. popularkach:

20210110_184835.thumb.jpg.1812c2881c90771aee8374e70a88aba3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam wypowiedzi kierowcy, kojarzę, że to Polak. Gdy znajdę, edytuję post. 
A co do moich wypowiedzi o oponach Nokian to tylko moje osobiste doświadczenia. I nie mam żadnej korzyści z promowania tej marki. 
Podałem nazwę dla podkreślenia znaczenia akurat tych wypowiedzi itd. 
Ale wprawiłeś mnie w osłupienie tym, że nachalnie promuje tą markę. 
Na przyszłość mniej tego będę używał. I w sumie racja, nie ma bardziej niewdzięcznego zajęcia niż doradzanie. 
Później będzie na mnie, że ktoś się przejechał na tych oponach. 

Nigdzie nie napisałem, że Ci nie wierzę.
Chciałbym wiedzieć jakie opony uważasz za szał, lub przynajmniej za lepsze. Znam rożne marki, wiem które uchodzą lub mogą uchodzić za lepsze od Nokian, lecz mimo wszystko chciałbym znać Twoje zdanie.
Tak po prostu mnie to interesuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, m0Del napisał:

Chciałbym wiedzieć jakie opony uważasz za szał, lub przynajmniej za lepsze.

Marki Tobie nie podam, bo uważam, że ilu kierowców tyle zdań. Poruszam się pojazdami które różnią się od siebie mocą, napędem czy staniem ogumienia i zawsze to dostosowuję do warunków panujących na drodze.

 

55 minut temu, m0Del napisał:

Znam rożne marki, wiem które uchodzą lub mogą uchodzić za lepsze od Nokian,

 

Jak znasz to dlaczego mnie wypytujesz? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokiany wr4 miałem kiedyś w Fordzie - bardzo fajne opony, polecam (rozmiar 225/40R18)

teraz w Kadjarze tez mam wra4 (225/45R19) i trzymają ok, cisza spokój ale strasznie ciężko je wyważyć dynamicznie na kole.

w Mercu założyłem żonie Conti AllSeason w związku z tym że samochód pewnie będzie robić z 5 tys rocznie (225/40/18 W) i nie widzę różnicy względem zimowki conti TS 860 która mam założona w aucie do pracy (225/45/17 V). 
wielosezon jest głośniejszy na wodzie niż zimówka i letnie - taka wada którą zauważyłem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zimę Nokiany WR d4 i potwierdzam dobra opona, nie mam na co narzekać. Lepsze opony zawsze na tył bo jak "dupa" ucieknie to chyba tylko przy 40km/h możesz się próbować ratować JEŚLI z przeciwka nic nie jedzie. Stereotyp niestety mamy JESZCZE taki w polsce, że niestety uparcie ludzie zakładają nowe na oś ciągnącą ( w 80% w polsce to akurat przód), i niestety jest jak jest :D. Po to ludzie oznaczają opony markerem żeby wiedzieć które są na tyle i które na tyle mają być, a nie żeby po 5 latach zamienić tył z przodem :D . Opony co 3 lata się wymienia, chyba że ktoś robi tyle km co Sarna1 to oczywiście częściej, sam stukam 25/30kkm rocznie i wiem, że o opony dbać trzeba.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Opony zimowe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!