Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


kaliq

Rekomendowane odpowiedzi

poczytaj sobie https://www.tyrereviews.com/
Mam Bridgestone wielosezon i jest git. Tylko na mokrym nie szaleje. Miśki są zawsze najdroższe ale nie zawsze najlepsze w danym rozmiarze. Hankook są zawsze w czołówce i mają świetną cenę do jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DUŻO nie jeżdżę bo około 100/200km tygodniowo.. i sam nie wiem co wybrać bo 

 

1.nie mam opon zimowych a obecne letnie już będą do wyrzucenia więc i letnich nie ma.

2.Kupno opon zimowych teraz jakieś 2600zł i na lato dobre michelin pilot sport 4 około 2300zł

3.Kupno wielosezonowych michelin cross climate 2 lub continental Allseasons Contact 2  jedne lub drugie około 2500/2600zł 

 

mam jedne alufelgi i nie mam drugich na zmianę kół.Dlatego sam już nie wiem co zamówić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dwazeronawet się nie zastanawiaj, kupuj wielosezonowe, tylko zwróć uwagę żeby miały homologację zimową w razie jakby ci się chciało jechać zimą za granicę, do kraju, w którym zimówki są wymagane przepisami, ja śmigam szóstą zimę na wielosezonach, a robię ok 1000 -1200 km miesięcznie, auto jeździ praktycznie codziennie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o by nie była opona jakaś flakowata :) w poprzdnim aucie miałem dunlopy i nokiany rozmiar 205 55 16 to zawsze jakoś ten balon było na bok widać mimo odpowiedniego ciśnienia.Teraz mam końcówkę michelin pilot sport 4 rozmiar 225 40 r 18.

 

W poprzednim moim aucie też dużo km nie robiłem bo pamiętam jak kupiłem opony to chyba miały 8mm bieznika i za 4lata bo tyle potem miały to bieżnika było z tyłu gdzie napęd tył coś ponad 6mm a z przodu ciut powyżej 7mm gdzie nowe miały 8 bodajże :) przebieg roczny 10tys/15tys km bez palenia gumy ale jazda czasami dość dynamiczna :) za wielosezonowymi przemawia to,ze nie muszę drugich felg kupować to  raz dwa jazda w koło komina u mnie + miasto i ewentualnie trasy typu autostrada raczej drogi krajowe itp.Przeważnie sam jeżdżę samochodem.Obawiam się trochę jak taka opona wielosezonowa sprawdzi się w lato gdzie na termometrach było po 40stopni to ile na asfalcie musiało być.Te continental allseason2 to w sumie nowość ale wizualnie jakoś mi bardziej odpowiadają niż crosslimate :) różnica kosmetyczna między nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, dwazero napisał(a):

odpowiadają niż crosslimate

Zobacz jeszcze Goodyear Vector 3 gen i poczytaj opinie oraz testy.

Na komplecie przejechałem 90 tyś teraz ujeżdzam drugi komplet mieszkając na przedgórzu i często bywając w wysokich partiach gór na nartach. Zero problemów.

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/caloroczne/t=1/osobowe/p=1/goodyear/r=1/225-40-r18

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dwazero jeżeli kupisz wielosezony z górnej półki, a nie jakiś wschodnioazjatycki szajs to nic ci się latem nie przyklei do asfaltu, ja od 2018r jeżdżę na całorocznych oponach, mam Vredestein Quatrac i sobie je chwalę, zjeździłem na nich całą Polskę, szczególnie w okresach wakacyjnych, ale w rozmiarze fabrycznym 205/55 R16, nie wiem jakie będą kolejne, ale na pewno też całoroczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zabierałem wcześniej głosu bo wątek o zimowych ale ja w 3 z 4 aut mam wielosezonowe Nexen 4 seasons - tanie, ciche, dobre. Zjeździłem na tym Europę aż po Portugalię, zimowe wyjazdy do Włoch itp. A łańcuchy i tak zawsze wożę w bagażniku (jak się ochłodzi ;-)) bo na śnieżny armagedon dwunaped w Megane 4 nie da rady. Poza tym we Włoszech przez zimowe miesiące łańcuchy musisz mieć ze soba. Z łańcuchami pokonasz delikatne różnice które wyskakują między oponami w rankingach 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia: uwaga na całoroczne Nokian Weatherproof - reklamowalem je gwarancyjnie po 60 tys bo pojawiło się pęknięcie/zarysowanie na obwodzie. Jest to prawdopodobnie wynik produkcji w Rosji. Nie wiem czy inne fabryki też miały takie problemy. 

PĘKNIECIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokiany ogólnie miały problemy z pękaniem. Najnowsze modele już takiego problemu nie mają. Mam Winterproofa i jest ok.

Z wielosezonowych chwaliłem sobie Uniroyale - nie bez powodu, że kosztują tyle co marki premium. 18 nie są zbyt komfortowe i nie praktyczne na drogi powiatowe. Przy 15 tyś. km rocznie to warto pomyśleć o oponach dedykowanych na sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybiorę chyba continentall allseason contact 2 :)  meganka nie jest zbyt cichym samochodem dlatego tutaj wypadało by opony miały najmniej DB. Michelin i continental mają po 71db a goodyear 72db

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!