Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bujanie silnika na wolnych obrotach


Michu1107

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem tu nowy i zwracam się z prośbą o pomoc. Odkąd kupiłem samochód, buja silnikiem na wolnych obrotach. Pierwsze co wymieniłem poduszkę pod skrzynią bo była uszkodzona. Przestało bujać i zaczęło drżeć bo padła ta olejowa silnika. Wymieniłem (zamiennik) i znowu zaczęło bujać silnikiem dodatkowo zaczęła pojawiać się kontrolka silnika i sprawdź emisję spalin i drżał wydech. Pojechałem na diagnostykę clipem i wyszło czujnik położenia wału, wypadanie zaplonu 4 cylinder i opóźniony zapłon czy coś takiego (nie pamiętam kodów?). Mechanik sprawdził rozrząd i był przestawiony na wałkach. Wymienił pasek, napinacz, kzfr, ustawił, dodatkowo wymienił wieszaki wydechu bo były pozrywane. Nie pomogło. Dalej buja silnikiem i pojawia się kontrolka. Wróciłem na diagnostykę i dalej wyoadanie zaplonu na 4 cylindrze ale już bez błędu czujnika wału po tym ustawieniu rozrządu. Wymienił mi wtryskiwacz, oprócz tego zmierzył kompresję (wyszło 11 na wszystkich cylindrach) i zamienił świece i cewki miejscami. Nie pomogło, wróciłem i wypadanie zostało dalej na 4 cylindrze. Mechanik mówi że to już kwestia elektroniki i trzeba coś przeprogramować ale jakoś nie chce mi się wierzyć ze cos z komputerem by się zrobiło jak nikt nic nie kombinował przy nim. Wszystkie naprawy robiłem w warsztacie od aut francuskich. Dodam też że kontrolka nie występuje zawsze kiedy jest bujanie, tzn buja silnikiem zawsze a kontrolka zapala się co jakiś czas, gdy się rozpędzę do ok 30-40km/h to znika. Jak się zatrzymam to buja a po chwili dopiero się zapala kontrolka. Co o tym sądzicie? 

Daje link do filmu jak buja na ciepłym: 

https://youtube.com/shorts/kj_9jQholkw?feature=share

A tutaj na zimnym: 

 

Edytowane przez Michu1107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michu1107 napisał:

Dalej buja silnikiem i pojawia się kontrolka.

Wróciłem na diagnostykę i dalej wypadanie zaplonu na 4 cylindrze, ale już bez błędu czujnika wału po tym ustawieniu rozrządu. Wymienił mi wtryskiwacz, oprócz tego zmierzył kompresję (wyszło 11 na wszystkich cylindrach) i zamienił świece i cewki miejscami. Nie pomogło, wróciłem i wypadanie zostało dalej na 4 cylindrze.

Kierunek działań prawidłowy,

Należy pomierzyć napięcie na 4-wtrysku i porównać z pozostałymi;

  - przed włączeniem zapłonu,

  - po włączeniu zapłonu,

  - oraz na biegu jałowym,

Istnieje podejrzenie braku prawidłowego sterowania wtryskiwaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się Kłania pkt  5.9 :!: - Prezes

Ale to znaczy że coś z elektronika, komputerem, przewodami? Najbardziej to mnie zastanawia fakt że wczoraj pojeździłem w korkach i nie było bujania czuć w kabinie tylko drżenia (raz bardziej raz mniej) gdy silnik się mocno rozgrzał znowu było bujanie. A z kolei na zimnym w ogóle nie czuć nic w kabinie jedynie tylko trochę rusza się silnik tak jak na filmie. Na clipie obroty są w zakresie 700- 720 czasami spadną do ok 690-695. Jakie powinny być prawidłowe obroty dla tego silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się Kłania pkt  5.9 :!: - Prezes

 

Tak, bo cały czas gdy jeździłem do mechanika i odbierałem od niego samochód to bujało. Wracałem do domu - bujało, na drugi dzień jeździłem- bujało. Potem samochód stał przez noc, na trzeci dzień wsiadłem czyli wczoraj i nie bujało aż do czasu jak się mocno rozgrzał silnik. Właśnie wkurza mnie to trochę i wiem że może to dziwne co pisze ale no nie wiem kiedy się tego spodziewać. Raz mogę stać w korku i nic, innym razem co się zatrzymam to się pali kontrolka i buja, a innym razem mogę przejechać 600km w trasie i nic sie nie zapali silnik normalnie jedzie, tylko stanę i juz sie zaczyna. 

A jeszcze mam pytanie odnośnie poduszek. Postanowiłem się im przyjrzeć i zastanawia mnie parę rzeczy:

- na zimnym zanim odpalę samochód poduszka jest sztywna tzn nie można bardzo ruszyć silnikiem. 

- jak się rozgrzeje to poduszka jest luźna tzn łatwo można bujać silnikiem przód - tyl i występuje takie piszczenie jak guma ociera o gumę.

- jak jadę np na 2 biegu to przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu występuje takie szarpnięcie - kangurowanie, nie wiem jak to opisać

- gdy jadę na 3 albo 4 to przy dodawaniu albo odpuszczaniu gazu rwie lekko lewarek - minimalnie. 

- podczas jazdy na 1,2,3 biegu jak puszce szybko sprzęgło czuć takie puknięcie lekkie.

Czy takie objawy które wymieniłem szczególnie te związane z poduszka olejowa kwalifikują do wymiany? Tzn czy da się bujać silnikiem na sprawnej poduszce olejowej? Czy powinna być mocno sztywna? Co prawda poduszki wymieniałem ale tak jak pisałem wcześniej nie oryginalne. Kupiłem Febi. 

Dodaj film jak rzuca silnikiem przy odpalaniu i nie wiem czy to idzie od poduszek. 

https://youtube.com/shorts/ZH0Ge01zmgg?feature=share

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michu1107 napisał:

Mechanik mówi że to już kwestia elektroniki ;

   - i trzeba coś przeprogramować,

   - ale jakoś nie chce mi się wierzyć, ze cos z komputerem by się zrobiło jak nikt nic nie kombinował przy nim.

Należy domagać się kodów błędów z clipa po wymianie wtryskiwacza;

   - sterownik/komputer - może szwankować, mimo że nikt nic przy nim nie kombinował,

   - można zaktualizować dane w sterowniku w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się Kłania pkt  5.9 :!: - Prezes

Tak, wiem że kody są ważne i mówił mi ale ja zapomniałem. Akurat jeżeli chodzi o uczciwość to wierzę mechanikowi bo od początku do końca tłumaczył wszystko, diagnozował przy mnie, dzwonił alby powiedzieć o postępach prac więc jeżeli mówi że coś ze sterownikiem to pojade do ludzi którzy sie tym zajmują. Tylko że ja sie zapytałem czy poduszka tu też może być uszkodzona mino że nowa to powiedział że on poleca tylko oryginały bo na zamiennikach też różne rzeczy się przytrafiaja a tak szczerze mówiąc według mnie bujanie silnika to jedno a ta kontrolka to drugie. Tylko że nie uśmiecha mi się wyrzucić kolejne 400 zł na wymianę kompletu oryginalnych poduszek... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam złe doświadczenia z mechanikami od Francuzów.  Peugeot to nie Renault.

Poduszki tylko Huthinson.

Wymień świece na Denso, żadne NGK. Cewki, jak nie ma gazu to Beru, wymieniaj parami 1-4 lub 2-3.

Zdarza się że wtrysk padnie w tym aucie- zaczyna lać,  stąd na zimnym ok ale na ciepłym za bogato- sprawdzał ten spec od Francuzów jakie korekty są wystawiane przez sterownik. Jak pracują  sondy lambda?

Czy aby napewno czujnik wału czy może wałka rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się Kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Świece są nowe ale boscha (jedna z propozycji jaka padła ale od mechanika z aso to zła oporność) tylko ze check engine pojawiał się też na starych więc raczej to nie ich wina, cewki beru - sprawne, silnik bez gazu. O korektach a wtrysku nic nie mówił ale wtrysk mam nowy założony na ten 4 cylinder (pierwszy od rozrządu). Sonda lambda ta pierwsza pracuje ok, a z tą drugą powiedział że nie jest pewny bo trzeba byłoby się przejechać i w trakcie jazdy pod obciążeniem zobaczyć. A błąd czujnika pochodzi od wału ale już się nie pojawią bo rozrząd jest poprawnie ustawiony. 

Czy taki luz kwalifikuje poduszkę do wymiany? 

https://youtube.com/shorts/GZxdExN6Fak?feature=share

7 godzin temu, Michu1107 napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka zdecydowanie do wymiany.

Niestety cewki Beru też mogą być wadliwe- miałem taki przypadek. 

Generalnie oporność świecy nie ma nic do iskry.  To jedynie zabezpieczenie cewki przed uszkodzeniem i zniwelowanie zakłóceń elektromagnetycznych.

z tym błędem czujnika to obstawiam że chodziło o wałek rozrządu.  Uszkodzony czujnik wału to trudności w uruchomieniu silnika lub brak możliwości uruchomienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szwagier24a napisał:

Poduszka zdecydowanie do wymiany. Uszkodzony czujnik wału to trudności w uruchomieniu silnika lub brak możliwości uruchomienia.

Czujnik nie był uszkodzony ale już błędu nie ma odkąd jest rozrząd ustawiony dobrze, także jeden problem z głowy. Ale z tą poduszka to właśnie ciekawa sprawa bo poduszkę wymieniałem miesiąc temu więc jest nowa tylko ze nieoryginalna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Michu1107 napisał:

Świece są nowe ale boscha

Wg; katalogu dla 1,4 TCe /1,2 TCe ;

  - bosch / 0 242 140 539 / 0,7 mm   -  podwójna  irydowa  -   60 zł / szt

  - denso / IK20TT / 4711 / 1,0 mm   -  iryd  i  platyna          -   34 zł/ szt

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Przy wypadaniu zapłonów ;

   - raczej wymień na ; denso

No tylko ze takie dziwne rzeczy się dzieją ze praktycznie jak się zapala kontrolka to silnik nie terkota, chodzi na wszystkie cylindry, ma moc. No tylko ze buja ale to buja cały czas, czy się kontrolka pali czy nie, to buja. 

Edytowane przez Michu1107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!