Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bujanie silnika na wolnych obrotach


Michu1107

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, Michu1107 napisał:

praktycznie jak się zapala kontrolka to silnik nie terkota

 

W dniu 3.10.2021 o 09:16, Michu1107 napisał:

Mechanik sprawdził rozrząd i był przestawiony na wałkach.

Wymienił pasek, napinacz, kzfr, ustawił, dodatkowo wymienił wieszaki wydechu bo były pozrywane. Nie pomogło.

Dalej buja silnikiem i pojawia się kontrolka.

Przy wymianie rozrządu oraz kzfr, należy wymienić elektrozawór kzfr ;

   - mechanik tego nie zrobił,

   - elektrozawór może być sprawcą kontrolki,

Wg; mnie należy ;

   - wymienić świece,

   - dokonać pomiaru;

         - podciśnienia w dolocie ;

              - na podstawie wyników skorygować błędy,

         - kąta wyprzedzenia zapłonu ;

              - ewentualnie; wymienić elektrozawór,

         - diagnostyka clipem + kody błędów;

             - pomiary napięcia na 4-wtrysku -ewentualnie,

             - aktualizacja sterownika

 

    - 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 

Przy wymianie rozrządu oraz kzfr, należy wymienić elektrozawór kzfr ;

   - mechanik tego nie zrobił,

  

Nie wymienił ale dał mi swój sprawny żebym pojeździł i nic sie nie poprawiło. Dostałem namiary do mechanika z ASO renault, który ma zobaczyć i zrobić ewentualnie przeprogramowanie sterownika czy coś takiego. Ja nie wiem w sumie jak do tej sprawy podejść bo tu może być 1000 różnych rzeczy a nie chce pół silnika wymieniać aby sie dowiedzieć że była jakaś pierdola. Ale powiem mechanikowi o tym co napisałeś żeby sprawdził. Dzięki za wskazówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, szwagier24a napisał:

Poduszka zdecydowanie do wymiany.

Jeśli w podstawie wyciekł olej amortyzujący drgania. W zakresie ograniczonym obejmą może się poruszać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jabrze napisał:

Jeśli w podstawie wyciekł olej amortyzujący drgania.

 

Nie wyciekł olej, ona jest nowa tylko ze bardzo jest luźna tzn silnikiem można bujać przód - tyl. Tak jak na filmie który wcześniej załączyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem film i sprawdziłem w samochodzie - też można wykonać taki ruch - pływa na poduszce. Podczas pracy silnika palącego na trzech cylindrach to w tym miejscu ruchy jego są podobne. U ciebie jeden cylinder nie pracuje prawidłowo. Podejrzeć, jak wygląda wypadanie zapłonów. Może warto zmierzyć kompresję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jabrze napisał:

 Podejrzeć, jak wygląda wypadanie zapłonów. Może warto zmierzyć kompresję.

Kompresja 11 bar na wszystkich cylindrach. Ale kontrolka może się nie świecić nawet jak zapłon wypada? Bo ogólnie silnik ma moc nawet mechanik jak jechał to mówił że ładnie trzyma moc, nic nie szarpie podczas jazdy, nie przerywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9:!: - aniewa

Nie, kupiłem go w czerwcu od pierwszego właściciela, jest z salonu z Gorzowa mam wszystkie faktury z ASO. Przebieg jestem 100% pewny że oryginalny. Teraz jest 142 tys. Mechanik mówi że kompresja jest ładna. Co prawda powinna być wyższa ale jest równa na wszystkich cylindrach. Nie bierze oleju, ani płynu chłodniczego. Gdy wymontował świece to miały ładne takie jasno beżowe zabarwienie. No ogólnie co do silnika nie ma podstaw aby się czego kolwiek przyczepić. Nie wiem co o tym myśleć. Jeden mówi tak drugi mówi inaczej. Nie ma nawet takiego punktu zaczepienia żeby cokolwiek sprawdzic bo wszystko już było sprawdzone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobić płukankę i zalać markowym olejem.  Czy aby napewno  nie bierze oleju?

Wg.  mnie poduszka jest uszkodzona.  Na nowej da się wykonać podobny ruch ale nie tak łatwo.

Godzinę temu, Michu1107 napisał:

Kompresja 11 bar na wszystkich cylindrach. Ale kontrolka może się nie świecić nawet jak zapłon wypada? Bo ogólnie silnik ma moc nawet mechanik jak jechał to mówił że ładnie trzyma moc, nic nie szarpie podczas jazdy, nie przerywa. 

Tak, zapłonu mogą wypadać a checka nie wyświetli. Gdyby to było euro 5 a nie 4 to owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, szwagier24a napisał:

Zrobić płukankę i zalać markowym olejem.  Czy aby napewno  nie bierze oleju?

Wg.  mnie poduszka jest uszkodzona.  Na nowej da się wykonać podobny ruch ale nie tak łatwo. 

No olej wymieniałem zaraz jak kupiłem, zrobiłem na nim 5 tys km. Wlałem elf 5w30. Tak jak jest w książce serwisowej. Oleju nie bierze już to sprawdzałem wielokrotnie jak jeździłem po mieście i po trasie 700 km jak zrobiłem też sprawdzałem było tyle samo. Pomiary zrobiłem parę razy po kilkaset kilometrów i nie ubywa. Co do poduszki to właśnie dla mnie jest to jedyny podejrzany element. Ale żeby widać kolejne 400 zł to chciałbym się upewnić jak powinno być na sprawnej w 100% oryginalnej poduszce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki się nie uporasz z silnikiem to poduszki nie ruszaj. Prędzej wspomniałeś o sterowniku. Można zrobić reprog, tylko pytanie co to zmieni. Skoro jak twierdzisz potwierdzony przebieg również widoczny w cepiku to kompresja została źle zmierzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jabrze napisał:

 Skoro jak twierdzisz potwierdzony przebieg również widoczny w cepiku to kompresja została źle zmierzona.

No dobrze, ale cewki sprawne, świece sprawne, no gdyby coś było nie tak na tym 4 cylindrze to by było widoczne choć minimalnie na tej świecy. I stare były ładne i te nowe po zamontowaniu, przejechaniu na nich 1000km też były ładne. Jak w zdrowym silniku. Więc tak czysto hipotetycznie przyjmijmy ze kompresja jest ok dobrze zmierzona, to co jeszcze może być? Coś nie łączy na przewodach? Z tym sterownikiem no to rzeczywiście dziwna sprawa żeby w ciągu ,,życia samochodu" coś trzeba było ,,przeprogramować". A jeszcze zastanawia mnie rzecz obrotow. Bo jak jest ok 800-900 obrotow gdy silnik już zaczyna się rozgrzewać (zanim spadną do tych właściwych) to jest ok. Cała historia zaczyna się gdy silnik ma 700 obrotow. Nie za nisko??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700 obrotów to idealnie obroty dla gorącego silnika. Zrozumiałe, że drgania rosną z obniżeniem obrotów. Zakładam, że biorą się one od szarpania zapłonu. Warto przyjrzeć się pracy koła. Duży rozrzut zmiany kąta zapłonu tak się będzie objawiał. Trzeba przeanalizować pracę tego silnika, żeby w ciemno nie wymieniać części. Ja również jestem przewrażliwiony na drgania silnika. Mam nieco wyższy przebieg i na gorącym silniku stojąc w korku muszę wyłączyć radio, żeby usłyszeć silnik. Na forum jest temat z oceną poduszki olejowej silnika. Nowa oryginalna jest bardzo miękka. Ona pływa w tej podstawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

11 Barów to bardzo mało, co może świadczyć o znacznie większym przebiegu.

To z pewnością kompresja;

   - na zimnym silniku, na sucho,

Ogólnie widzę, że kolega Michu1107 ;

   - preferuje dużo słów a zero pomiarów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Kolega Michu1107 ;

   - preferuje dużo słów a zero pomiarów. 

Tak, bo juz nie wiem o co tutaj chodzi. Pierwszy raz mam taki przypadek że żaden, ale to żaden mechanik nie potrafi pomoc a ja nie mam czasu żeby sobie usiąść i pomału rozbierać samochód i oglądać każda część 20 razy zanim kupię nowa. Ja jadę do mechanika on mi sprawdza i mi mówi. Za każdym razem co miał jakieś wątpliwości to dzwonił i mnie informował albo prosił żebym przyjechał i zobaczył. Nie mam podstaw żeby mu nie wierzyć. Powiedział że ciśnienie jest ok to uwierzyłem i można powiedzieć że w pewnym stopniu mi ulżyło że nie czeka mnie jakiś remont silnika. A teraz się dowiaduje ze 11 bar to mało. Nie mam jakieś wyjątkowo dużej wiedzy na temat machaniki silników tylko taka podstawową więc nie wkurzajcie się jeżeli czegoś nie rozumiem i nie potrafię zrozumieć. Bo zawsze mi się wydawało że jeżeli silnik trzyma kompresję na każdym cylindrze po równo to powinno być ok. I w sumie tak jest ale tylko podczas jazdy. Gdyby nie ten problem występujący na wolnych obrotach to bym powiedział że silnik chodzi jak nowy. Jak na 1.6 i tylko 112 koni w takiej budzie to na prawdę idzie żywo. A na postoju jakieś cuda się dzieją. Świece, cewki, wtryskiwacze, przewody, no wszystko co było podejrzane jest sprawdzone, a co wymagało wymiany - wymienione.

Edytowane przez Michu1107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!